Goedkoop vliegen?

16-03-2019 18:42 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier af en toe dat er voor rond de € 500,- naar VS en Canada gevlogen wordt, ik neem aan retour.
Ik kan dat soort tickets nooit vinden, wat doe ik fout?
Ik wil naar Calgary en retour vanaf Las Vegas ergens in 2e helft augustus. Wie helpt mee zoeken?
Vliegveld van vertrek mag Schiphol, Düsseldorf of Maastricht zijn.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Kijk op https://www.skyscanner.nl/.
anoniem_648d7161d691c wijzigde dit bericht op 16-03-2019 18:49
41.54% gewijzigd
Kijk eens bij IcelandAir. Als ik nu in augustus twee weken retour A'dam - Calgary zoek kom ik op 409 dollar economy standard uit.

O wacht, nee sorry, dat is enkele reis.
Alle reacties Link kopieren
ik heb via cheaptickets geboekt. Belangrijk is om op tijd te boeken (bv 9 maanden van te voren) als dat mogelijk is.

Als ik daar invoer dat ik op 30 augustus naar Calgary ga en op 21 september terug vanaf Veghas dan kun je met united airlines voor 477 euro vliegen. Vanaf Schiphol. de vraag is of deze data oke zijn, of wil je ook terug eind augustus? want dan zit je nog wel in het hoogseizoen en daar betaal je flink meer geld voor.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Met of zonder overstap? Kijk eens op skyscanner.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tickets die niet retour van dezelfde luchthaven zijn, zijn vaak duurder. Afgelopen jaar naar Vancouver geweest, retour, en was, inclusief zitplaatsen comfort class (wat ik voor een dergelijk lang traject altijd neem) 1100 euro per persoon kwijt. Zonder comfort class 750 euro retour.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Je gaat in het hoogseizoen èn wilt een zgn open jaw ticket (aankomst en vertrek vanaf verschillende vliegvelden). Twee factoren die de prijs van het ticket kunnen beïnvloeden.

Heb je gekeken welke airlines er op die vliegvelden vliegen? En in welke allianties die zitten?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-03-2019 18:53
Tickets die niet retour van dezelfde luchthaven zijn, zijn vaak duurder. Afgelopen jaar naar Vancouver geweest, retour, en was, inclusief zitplaatsen comfort class (wat ik voor een dergelijk lang traject altijd neem) 1100 euro per persoon kwijt. Zonder comfort class 750 euro retour.
Ik vind dat best prima prijzen!
Alle reacties Link kopieren
Voor multi destination tickets naar de VS pakt Budgetair bij mij vaak goed uit.
.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
16-03-2019 18:55
Ik vind dat best prima prijzen!
Je hoort er mij ook niet over mopperen, maar voor 500 euro retour lijkt me een beetje te optimistisch.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-03-2019 19:00
Je hoort er mij ook niet over mopperen, maar voor 500 euro retour lijkt me een beetje te optimistisch.
Mij lukt dat meestal wel. Maar ik ga nooit in augustus.
.
Alle reacties Link kopieren
Nu nog boeken voor augustus is nauwelijks nog iets goedkoops te vinden. Vanaf Frankfurt wil nog wel eens lukken.

700/800 is realistischer
14 aug - 3 sep A'dam - Calgary, terug Las Vegas - Amsterdam, via skyscanner 677 goedkoopste.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-03-2019 19:01
Mij lukt dat meestal wel. Maar ik ga nooit in augustus.
Ik ook niet, altijd september/oktober.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Maar ik zou eerder voor gemak en niet voor goedkoop gaan. Goedkoop is vaak lange overstap-/wachttijden en dus langer onderweg.
Alle reacties Link kopieren
Het is helaas wel zo dat ook de ticketprijzen naar de VS tegenwoordig vaak exclusief koffer zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat op woensdag of donderdag boeken goedkoper is. Zeker in het weekend is het vaak wat duurder. Ik bedoel dus niet de dag je gaat vliegen maar de dag waarop je je reis boekt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Vliegen is nog steeds veel te goedkoop.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-03-2019 19:08
Maar ik zou eerder voor gemak en niet voor goedkoop gaan. Goedkoop is vaak lange overstap-/wachttijden en dus langer onderweg.
Klopt, naar Canada ga ik altijd voor een directe vlucht (meestal KLM, soms Air Canada). Zou goedkoper kunnen als ik met Iceland Air ging, bijv. of met de Ierse luchtvaartmaatschappij, maar dan is niet alleen je reistijd langer an sich, maar heb je ook nog te maken met een overstap in Dublin of Reykjavik. Met daaraan gekoppeld een wachttijd die tot drie/vier uur kan oplopen. Geen zin in. Nu met KLM ben ik 9,5 uur tops onderweg naar Vancouver, maar met die goedkopere opties kan dat oplopen tot 16-20 uur. No way.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 tickets voor 3080 euro. Heen van Amsterdam naar Chicago en terug vanaf San Francisco, directe economy vluchten met KLM, met ruimbagage.
Goedkoper lukte mij niet in het hoogseizoen.
Komt nog 200 bij voor het 8 x reserveren van stoelen. Ik vind dat fijner want ik reis alleen met mijn 3 kinderen.

Retourtjes New York zijn vaak wel goedkoop te vinden...
janena wijzigde dit bericht op 16-03-2019 20:27
3.13% gewijzigd
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
500? Dat vind ik duur voor die kant op :-)
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
16-03-2019 19:52
Ik heb 4 tickets voor 3080 euro. Heen van Amsterdam naar Chicago en terug vanaf San Francisco, directe economy vluchten met KLM, met ruimbagage.
Goedkoper lukte mij niet in het hoogseizoen.
Komt nog 200 bij voor het 8 x reserveren van stoelen. Ik vind dat fijner want ik reis alleen met mijn 3 kinderen.

Retourtje New York zijn vaak wel goedkoop te vinden...


Ik zag net Lufthansa retour Ams-NY direct voor 230 (in maart)

Arke vloog som heel goedkoop op Florida. Maar sinds het TUI is, zijn de krenten uit de pap.
.
Alle reacties Link kopieren
Dank zover, zie nu al een vlucht voor € 800,- langs komen met op terugreis één overstap maar totaal ongeveer 12 uur onderweg, niet zo beroerd dus.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een optie voor je gevonden:
ams-calgary 13 aug
las vegas-dusseldorf 1 sept

639 eur. heenreis 14 uur met 1 overstap, terug direct.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
16-03-2019 21:21
Ik heb nog een optie voor je gevonden:
ams-calgary 13 aug
las vegas-dusseldorf 1 sept

639 eur. heenreis 14 uur met 1 overstap, terug direct.
dank
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven