autohuur VS

22-08-2007 21:46 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor 2 weken een auto huren in Los Angeles of San Fransisco, misschien zelfs naar SF heen en terug uit LA. Waar kan ik het beste boeken? Waar moet ik op letten en welke is het goedkoopst? Ik boek een los vliegticket of is fly+drive misschien toch een betere optie? En welke verzekering? Ervaringen en tips zijn welkom! Bedankt!
Ik heb een keer fly+drive geboekt en ter plekke de auto geupgrade naar een hogere klasse. De keren daarna heb ik de auto daar gehuurd. Ik geloof niet dat er veel verschil in zit, qua prijs. Je wordt daar wel doodgegooid met extra verzekeringen, daar moet je even heel goed naar kijken. Je kan voor vertrek je eigen verzekering even bellen en vragen wat er precies al gedekt is in je eigen verzekering.

Het is heel erg leuk om daar lekker met een auto rond te rijden. Je kan zelf je eigen ritme volgen en het stikt van de goedkope motelletjes langs de weg. Wanneer ga je?

groetjes
Alle reacties Link kopieren
ik woon in amerika en elk vliegveld heeft een hoekje waar je auto's kan huren van verschillende bedrijven...



hier zijn een paar bedrijven die je online kan voor bestellen dan staat ie op het vliegveld op je te wachten



http://avis.com/AvisWeb/home/AvisHome



http://www.enterprise.com/car_rental/home.do



https://www.hertz.com/ren...reservationOnHomepage.jsp



succes.... kijk ook even als je een credit card heb of je auto dan verzekert is via je credit card (vaak wel zo) dan hoef je ook geen verzekering te nemen en dat scheelt een hoop!
Alle reacties Link kopieren
Meestal is de Fly en Drive de goedkopere oplossing. Houd er rekening mee dat als je bijvoorbeeld in San Francisco aankomt in begin geen auto wil hebben.

Waarom zul je zeggen, parkeren is meestal niet gratis bij een hotel en dus betaal je extra kosten. Ander feit is dat het openbaar vervoer in San Francisco vrij goed geregeld is. BART (metro), maar ook de bussen en cable car. Daarnaast is alles goed af te lopen. En dat betekend dat je voor U$ 2,50 van het vliegveld naar dowtown San Francisco kunt reizen met BART.

Daarnaast is het belangrijkste om een totale dekking te nemen qua autoverzeker- ing.



Echter wat wil je precies in de twee weken doen, zien en wat voor maand zit je aan te denken.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is Alamo het goedkoopst maar dat kan intussen wel weer veranderd zijn.



Zoals SFO al zei is het onnodig om de auto in SF zelf te gebruiken. Parkeren is ontzettend duur en de auto heb je er eigenlijk helemaal niet nodig. Openbaar vervoer is goed geregeld en met de cable car kom je een heel eind.



Goed opletten dat ze je niet allerlei onnodige verzekeringen willen verkopen en als je eenmaal vanuit NL een auto geboekt hebt, willen ze je ter plekke vaak ook nog wel eens een duurdere categorie auto proberen aan te smeren omdat de auto die je geboekt hebt op dat moment "even niet voorradig is" maar je moet gewoon voet bij stuk houden en zeggen dat je geen cent meer wilt betalen en dat je die categorie wilt hebben die je geboekt hebt. Tenzij ze je gratis upgraden of je toch bereid bent om extra te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Alamo komt in de meeste gevallen het goedkoopste uit. Echter zo als Dutchie zegt, het kan goedkoper zijn om het los te boeken. Dus dat wordt even shoppen over internet.



April t/m Juni en September t/m oktober zijn de beste maanden om hier in California te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rijden in en rondom LA...Soms sta je uren stil ...Vooral de 405 en 101 en maakt niet uit wat voor een tijd je er komt. Vergeet niet dat het er erg druk is en vele wegen zijn er die afslagen soms erg moeilijk maken. In San fransico binnenstad hebben ze vele 1 richtingswegen dus pas daar ook erg op.Auto's huren los is veel goedkoper dan bij je reis boeken.
anoniem_54494 wijzigde dit bericht op 23-08-2007 18:13
Reden: weg erbij gezet
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je wel aan om wel een verzekering te nemen. Zeker ook omdat een ongeluk in een klein hoekje zit en California wegen vaak overvol zijn.trouwens ik woon al tien jaar in california
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga mn verzekering even checken en of er iets via mn creditcard verzekerd is. En Alamo ga ik even googlen. En de route uitstippelen, heb helaas maar 2,5 week in oktober; SF misschien toch skippen..
soshiva schreef op 23 augustus 2007 @ 21:23:

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga mn verzekering even checken en of er iets via mn creditcard verzekerd is. En Alamo ga ik even googlen. En de route uitstippelen, heb helaas maar 2,5 week in oktober; SF misschien toch skippen..
Nee, SF moet je zeker niet skippen. Is een geweldige stad. Ik ben er begonnen en ik had ook maar 2 weken. Je kan er de eerste 2 dagen even bijkomen van de reis. Ik heb er van die stomme toeristische dingen gedaan. Een boottochtje langs Alcatraz en gewandeld langs de pieren en crabcakes gegeten. Na 2 dagen zijn we doorgereden langs de kust richting LA. En daarvandaan allerlei parken langs gegaan. We hebben wel veel in de auto gezeten, maar we hadden de auto geupgrade naar een grote SUV, dat zat en reed lekker comfortabel. We kwamen ook nog in een halve meter sneeuw terecht dus we hadden geluk dat we de auto geupgrade hadden. Volgens mij hebben we ook gehuurd bij Alamo en dit ging perfect. Heel veel plezier en laat na afloop ook even weten waar je allemaal geweest bent.
Alle reacties Link kopieren
SF overslaan is na mijn mening zonde. Er is naast de Golden Gate en Alcatraz genoeg te zien. Daarnaast waan je zelf ook nog eens in een totaal ander Amerika. Echter de keuze ligt natuurlijk bij je zelf.



Zelf kom ik voor mijn werk minimaal 1 keer per week in SF en ik vind het gewoon een geweldige stad.
Alle reacties Link kopieren
Het is een gezellige stad.. Ook het park is mooi en china town ,pier 39 het zou inderdaad jammer zijn.Zeker als je op SFO zou aan komen. Zoals hier al gezegt wordt zit je veel in de auto .maar kom je wel een stukje california te zien van SF naar LA
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook dolgraag naar SF hoor, maar ik ben bang dat ik teveel wil, en 2 dagen lijkt me kort van zo'n mega-stad.. Wil ook de natuurparken (Grand Canyon, Yosemite,Death valley) zien en naar Las vegas. Al hou ik wel van een stukje rijden, helemaal als het uitzicht bijzonder is.. keuzes..keuzes..
Alle reacties Link kopieren
Soshiva Ja dat wordt dan keuzes maken.Want dat is wel erg veel voor twee weekjes plus.
Alle reacties Link kopieren
of je kan een rondje amerika ka doen en al onze nederlanders in amerika komen op zoeken :lmao:



we zijn dol op nederlands bezoek neem maar veel hagelslag en chocolade mee!
soshiva schreef op 24 augustus 2007 @ 19:53:

Ik wil ook dolgraag naar SF hoor, maar ik ben bang dat ik teveel wil, en 2 dagen lijkt me kort van zo'n mega-stad.. Wil ook de natuurparken (Grand Canyon, Yosemite,Death valley) zien en naar Las vegas. Al hou ik wel van een stukje rijden, helemaal als het uitzicht bijzonder is.. keuzes..keuzes..




Ik heb het allemaal gedaan in 2 weken. Ik bleef alleen overal maar 1 nacht. Behalve in SF en LA 2 nachten. Het is te doen, maar je rijdt ongeveer 3 a 400 km per dag. Je kan natuurlijk ook eindigen in Las Vegas en vandaaruit terugvliegen. Dan hoef je niet terug naar SF.

Spannend.

Oh ja nog een handige tip, ik heb een kaart van het gebied gedownload in mijn TomTom. Is erg handig, dan rij je praktisch niet verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Je kan tegenwoordig auto's huren met GPS system erin
kodak schreef op 24 augustus 2007 @ 23:13:

Je kan tegenwoordig auto's huren met GPS system erin
Ja dat klopt, maar de meerprijs daarvoor is of duurder of ongeveer net zo duur als je eigen download voor TomTom. En die heb je dan meteen voor de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
De meerprijs zal afhangen van wat je zelf wil . Als je een SUV huurt kun je bijvoorbeeld ook een auto met GPS huren vor diezelfde prijs als de SUV is .En het ligt er natuuurlijk ook aan of je nog terug wil of niet natuurlijk . IK zal een kijken wat kost hier wat een auto met GPS kost. want ik woon in California en heb dus mijn eigen GPS in mijn SUV
Alle reacties Link kopieren
Als je inderdaad je vlucht opsplitst in heen SFO en terug Las Vegas dan heb je inderdaad ruim de tijd. Enige nadeel zal zijn de afdropkosten in Las Vegas. Maar met een beetje puzzelen bij de maatschappijen kun je al snel ook dit in je zak steken. Yosemite is bijvoorbeeld zo'n 2 1/2 tot 4 uurtjes rijden, je kunt vandaar via de Tiogapass zo doorstomen naar Death Valley wat inderdaad ook de moeite waard is en vervolgens via Las Vegas en Hooverdam door naar de South rim van de Grand Canyon.
Alle reacties Link kopieren
MMMmmmm lekker door de US crossen.

Ik ga in april volgend jaar en ben al bijna dagelijks op internet aan het zoeken naar coole dingen en tips.

Alamo is wat autohuur betreft by far de goedkoopste.

Ik heb hun ook gebruikt de laatste keer dat ik upstate New York ging verkennen.

Goede service en goede autos. En de meeste hebben tegenwoordig een cd speler, lekker cd´s mee en daar kopen natuurlijk en cruisen maar.

Dit keer ga ik met 3 vrienden en we gaan een echte SUV huren. Kosten vallen ontettend mee vooral gedeeld door 4 en we gaan voor de maximale beenruimte aangezien we vele miles gaan maken.

Waarschijnlijk beginnen we in Phoenix Arizona aangezien je daar wat goedkoper naar toe kunt vliegen dan SF of LA of Vegas.

En we willen zowiezo naar Arizona om wat bekenden op te zoeken in Sedona en natuurlijk hun achtertuin de Grand Canyon bekijken. Dan een rondje maken.... Las Vegas, San Fransisco, La en weer naar Phoenix.

Als je de route SF/LA gaat doen kun je het beste van noord naar zuid ipv van zuid naar noord, simpelweg omdat je aan de kust in zuidelijke richting meer scenic points hebt waar je uit de auto kunt springen om rond te kijken.

De highway 1 is dat.... en daar crossten ze in Basic Instinct ook steeds over....remember?

Echt 1 van de mooiste highways in de US.



Mocht je ook echt van te voren een beetje een roadtrip willen plannen dan raad ik je de site aan van Rand McNally. Daar kun je een complete roadtrip maken online en die dan naar je mail sturen. Je kunt begin en eindpunt invoeren en allerlei stops onderweg en ook nog restaurants en hotels laten zoeken en mileage uitrekenen enz.

Voor ons in Nederland klinkt het natuurlijk extreem als je het hebt over 7/9 uur in de auto op een dag, maar als je kijkt hoe heerlijk je daar over de highways zoeft en alle gemakken langs de highway hebt voor natjes droogjes en pitstops....dan is zo´n dag ook zo gepiept.

Jeetje ik kan bijna niet wachten....hoeveel nachtjes slapen is 8 maanden...haha.

Voor het verblijf in SF en LA zou ik geen auto huren. Parkeren is inderdaad megaduur en public transport veel handiger. De BART metro in en rondom SF en de cablecars natuurlijk... Ook fietsen is in SF zeer goed te doen. Ga de Golden Gate over en neem een kijkje in Sausalito... Ontzettend mooi en gezellig kunstenaarsstadje. En dan met de ferry weer terug naar de stad.....

Ik heb ooit een half jaar in de Bay area gewoond en SF en Berkeley en Monterey iets zuidelijker zijn schitterend. LA wordt mijn 1ste keer. Kan me voorstellen dat je daar wel een dag een auto huurt om de sterrenbuurten uit te checken. Mar ook dar lekker fietsen nar Venice Beach.... We blijven natuurlijk Nederlanders....lekker op de fietse!

Per stad zou ik toch zeker een paar dagen nemen... Hoe lang ging je ook alweer????

Oja 2 weken.... Ik zou 1 week verdelen over de stad SF en LA en dan die andere week nemen om ertussen te crossen en wat National Parks te bekijken. Cheaptickets.com geeft je een heel schema wat de goedkoopste vluchten zijn en welke dagen je het beste kunt gaan.

Kijk en vergelijk :)



there´s more where this came from......



grtjs mo
Alle reacties Link kopieren
jesus wat een lang stuk tekst....sorry....ik draaf soms een beetje door....
Ik krijg ook weer zin om te gaan. :rolling:

Vergeet ook de wijngaarden vlakbij SF niet. Daar komen de lekkerste wijnen vandaan (vind ik :cheers: ).



En de Grand Canyon is zo indrukwekkend. Ik ben daar overheen gevlogen met een klein vliegtuigje, kan je daar ter plaatse boeken.

En lekker 1 avond gokken in Las Vegas en wandelen over de Strip.

Ik kan ook nog wel even doorgaan. Vergeet ook de grote outlet malls langs de kant van de weg niet, lekker shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Monterey leuke stadje met Monterey Bay Aquarium en ze hebben er overheerlijke vis Ja en dan het plaatsje Carmel Clint Eastwood is daar burgemeester van geweest .(daar ben ik net van terug vorige maand heerlijk een huis gehuurt gehad ) heerlijk . En de wijntjes in Napa Valley. Ja ons mooie California .Heb zelf in de Bay area gewoont .Maar woon nu tegenwoordig het nog hoger gelegen noorden. Mount Shasta zie ik van mijn huis. Dus heerlijk in de natuur. Waar we Lake shasta hebben, Lake Shasta Caverns om in te gaan ,watervallen in overvloed hebben als in Wiskey town, je kan naar Lassen Volcanic National Park. Er zijn hier in het noorden zoveel mooie dingen in de natuur te vinden.En als ik er even uit wil en zonodig de drukte moet opzoeken dan ga ik naar de Bay area. Ik ga toevallig zondag naar mijn schoonouders,die wonen in Saratoga. Dan gaan we ook altijd even aan in SF en naar Santa Cruz. Ja California is een mooie staat ..We raken er niet over uitgepraat. Mijn vriendin is in april geweest en die wilde al weer terug komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zooo zin in! Heb in elk geval geboekt en gezien jullie enthousiaste verhalen sla ik SanFransisco niet over! Sterker nog, het wordt toch een round-trip SFO want dat was het goedkoopste (en de kortste vluchten). Dus na aankomst heel kort bijkomen en de volgende dag meteen rijden langs de kust zuidwaarts dus. Kan niet wachten! Ben nog bezig met de autohuur en het checken van verzekeringen via mn creditcard, saaie materie vind ik, k ga liever de route plannen : ) Heb wel al een kaart gekocht, (heb denk ik geen gps of tomtom nodig) en een handige reisgids uitzoeken. USA here we come!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven