Geld & Recht alle pijlers

Brits paspoort vernieuwen.

22-07-2017 22:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Mijn vriend zijn Britse paspoort verloopt bijna en we zijn dus op zoek naar de manier om het te verlengen. Ik heb gevonden dat we een formulier moeten invullen, pasfotos moeten laten maken en dat alles met het oude paspoort moeten opsturen en dan wachten tot hij een nieuwe krijgt teruggestuurd. Ik vind dit heel vreemd, want dan zit hij dus weken zonder paspoort? Hij heeft ook zo'n sticker in zijn paspoort dat hij gewoon hier woont etc, die moet denk ik ook opnieuw worden aangevraagd en dat moet dan weer bij de ambassade?
Heeft iemand enige ervaring? Toevallig recent aan de hand gehad?
Bel de ambassade?
Alle reacties Link kopieren
Bel/mail/contact de ambassade, want de antwoorden die hier worden gegeven zijn van leken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Voor een Nederlands paspoort maak je een afspraak met de ambassade, breng je pasfoto's mee, vul je een formulier in en wacht je een x periode. Dan terug naar ambassade voor nieuw paspoort, of paspoort per koerier ontvangen en klaar. Hoe je oude paspoort in dat laatste geval ongeldig wordt gemaakt, weet ik eigenlijk niet.

Met andere woorden: kijk eens op de website van de Britse ambassade in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Ja de ambassade website zegt dus wat ik zei. Maar ik vind het zo onlogisch dat hij dan minimaal 5 weken zonder zijn paspoort zit.
En bellen heb ik ook bedacht, alleen zijn ze op superonhandige tijden open, waarop wij beide werken en we hebben beide een beroep waar telefoons niet bij de hand kunnen zijn.
Vandaar de vraag of iemand hier ervaring heeft.
Zou hij het eventueel in zijn geboortegemeente kunnen aanvragen? Dan plan je er desnoods - indien mogelijk - een vakantie omheen en kies je voor de versnelde procedure (als ze die hebben). Kost wel een pak meer vrees ik... En zijn evt. visa zijn dan niet meer geldig...
Dat is wel een gangbare manier in common law lnaden ja, wat vind j e er lastig aan?
Alle reacties Link kopieren
Is helemaal normaal.
Ik woon in het buitenland en als ik mijn paspoort moet vernieuwen ben ik het ook een aantal dagen of weken kwijt. Zelfde met visum aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
SRCNN14 schreef:
22-07-2017 22:16
Zou hij het eventueel in zijn geboortegemeente kunnen aanvragen? Dan plan je er desnoods - indien mogelijk - een vakantie omheen en kies je voor de versnelde procedure (als ze die hebben). Kost wel een pak meer vrees ik... En zijn evt. visa zijn dan niet meer geldig...
Dat kon ik niet, omdat ik uitgeschreven was in mijn gemeente (en in Nederland).
Mogelijk kan het in de UK wel, want zij hebben bepaalde registers niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in Duitsland en kunnen terecht in de gemeente Echt (Limburg) of bij de ambassade. Iets hoger in Nederland kan ook. Maar dan gaat het dus om een Nederlandse pas of IDkaart.

Maar neus eens rond op hun site, misschien word je daar wijzer van.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Waarom regel jij dit allemaal en niet je vriend?
Je vriend zal hier tijd voor moeten vrijmaken, jij niet.
Op internet kun je perfect vinden wat je moet doen, waar en wanneer.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat 5 weken een droom is, je gaat eerder naar het maximum 6 maanden) toe, het is gigantisch druk daar nu met Brexit in het vooruitzicht... Hoelang is zijn paspoort nog geldig?
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is, heeft hij een legitimatiebewijs van het land waar hij nu woont. Dan kan hij toch perfect zijn brits paspoort vernieuwen? Het enige nadeel is dat hij misschien het land niet kan verlaten in afwachting van zijn nieuw brits paspoort, maar dat ligt helemaal aan het type legitimatiebewijs dat hij heeft en de regels van het land waar hij nu woont.
vivagirl schreef:
22-07-2017 22:41
Dat kon ik niet, omdat ik uitgeschreven was in mijn gemeente (en in Nederland).
Mogelijk kan het in de UK wel, want zij hebben bepaalde registers niet.
Zoals ik het heb begrepen, kan je in een aantal gemeentes wel je paspoort e.d. regelen, al woon je officieel in het buitenland. Denk maar aan de balie van de Haarlemmermeer op Schiphol. En ik denk dat je in Limburg en Brabant ook een aantal gemeentes hebt waar je terecht kan als Nederlander in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
SRCNN14 schreef:
23-07-2017 12:40
Zoals ik het heb begrepen, kan je in een aantal gemeentes wel je paspoort e.d. regelen, al woon je officieel in het buitenland. Denk maar aan de balie van de Haarlemmermeer op Schiphol. En ik denk dat je in Limburg en Brabant ook een aantal gemeentes hebt waar je terecht kan als Nederlander in het buitenland.
Dat klopt. Maar goed, is makkelijker om het gewoon in het land te doen waar je dan woont. X-D
Mijn familie woont in het hoge noorden, en als ik een paar dagen op bezoek ben, dan is er geen tijd om dat allemaal te regelen.
Ik heb al 2x een nieuw paspoort aan moeten vragen, geen problemen, en was mijn paspoort ook niet weken kwijt. Ik dacht een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Brits paspoort vervangen kan inderdaad met een formulier (dat je download) en pasfoto's (waar je je handtekening achterop zet) en je oude paspoort. Kost in totaal een drietal weken ofzo. Ja, dan zit je even zonder... Vorig jaar nog gedaan voor mijn kids die een brits paspoort hebben. De exacte tijd, waarbinnen de Britse overheid het voor je gaat regelen, staat toch op het formulier? En britten houden zich aan die termijn, no worries.
Alle reacties Link kopieren
En als reactie op andere posts: ja, je kunt natuurlijk ook naar Groot Brittanie vliegen en daar je paspoort bij een postkantoor laten vervangen (hier in NL: gemeentehuis, in UK: postkantoor). Ze schuiven dan een formulier onder het glas door en jij vult dat in + pasfoto's + oude paspoort en gaan zij het alsnog opsturen.... :-p
Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
23-07-2017 12:09
Als het goed is, heeft hij een legitimatiebewijs van het land waar hij nu woont. Dan kan hij toch perfect zijn brits paspoort vernieuwen? Het enige nadeel is dat hij misschien het land niet kan verlaten in afwachting van zijn nieuw brits paspoort, maar dat ligt helemaal aan het type legitimatiebewijs dat hij heeft en de regels van het land waar hij nu woont.
Ik heb in verschillende landen gewoond, maar had nog nooit een legitimatiebewijs van het land waarin ik woonde. Zonder paspoort kon ik me dus niet legitimeren. Ik ben een aantal jaar geleden weer verhuisd en nu heb ik een rijbewijs hier, maar dat is dus voor het eerst in ruim 10 jaar.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Daffodil schreef:
24-07-2017 06:16
Ik heb in verschillende landen gewoond, maar had nog nooit een legitimatiebewijs van het land waarin ik woonde. Zonder paspoort kon ik me dus niet legitimeren. Ik ben een aantal jaar geleden weer verhuisd en nu heb ik een rijbewijs hier, maar dat is dus voor het eerst in ruim 10 jaar.
Dat komt misschien door de manier waarop je er woonde, was het voor een studie misschien?
Mijn vriend heeft oa een brits paspoort en verlengen gaat idd zoals TO schrijft. Hij heeft nog een ander paspoort en een NL verblijfsvergunning om zich te identificeren.
(een tijd geleden had hij overigens tegelijkertijd verblijfsvergunning en paspoort laten verlopen, dát was pas ingewikkeld X-D En dan doet hij dus zeker weten nooit meer)
ClumsyNinja schreef:
24-07-2017 10:18
Dat komt misschien door de manier waarop je er woonde, was het voor een studie misschien?
Mijn vriend heeft oa een brits paspoort en verlengen gaat idd zoals TO schrijft. Hij heeft nog een ander paspoort en een NL verblijfsvergunning om zich te identificeren.
(een tijd geleden had hij overigens tegelijkertijd verblijfsvergunning en paspoort laten verlopen, dát was pas ingewikkeld X-D En dan doet hij dus zeker weten nooit meer)
Zelfs tijdens mijn studie had ik al een regulier verblijfsvergunning voor EU-burgers. Ligt dus niet per se aan je statuut als student :-D

Al een idee wat jullie gaan doen, TO?
Alle reacties Link kopieren
Il ben nederlands en woon in het buitenland en hier is het precies hetzelfde. Je levert je oude paspoort in met een formulier en pasfotos en dan krijg je na een maand een nieuw paspoort toegestuurd.
Ik had mijn paspoort nog nodig voor een vliegreis (hij was nog geldig) en had hem dus aangetekend naar de ambassade gestuurd toen mijn nieuw paspoort klaar was. (Na mijn vliegreis dus) Zat dus maar een week zonder paspoort in total.
Maar dit moet je dus vragen aan de ambassade, of dat mogelijk is. En dat moet je vriend zelf doen, je mag gens paspoort voor iemandAnders aanvragen. Succes
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die het zegt, ik ga echt niet alles voor hem regelen. Maar we zaten gewoon samen even dingen op te zoeken, zoals je dingen samen doet in een relatie, en kwamen dus hierop.

En ja hij gaat in september nog vliegen en daarna sturen we het maar gewoon op. Op hoop van zegen dat het dus allemaal een beetje snel gaat.. Vind het echt maar een raar iets dat je dan maar zonder identificatie moet rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
24-07-2017 10:18
Dat komt misschien door de manier waarop je er woonde, was het voor een studie misschien?
Mijn vriend heeft oa een brits paspoort en verlengen gaat idd zoals TO schrijft. Hij heeft nog een ander paspoort en een NL verblijfsvergunning om zich te identificeren.
(een tijd geleden had hij overigens tegelijkertijd verblijfsvergunning en paspoort laten verlopen, dát was pas ingewikkeld X-D En dan doet hij dus zeker weten nooit meer)
Gedeeltelijk wel (toen had ik een visum in mijn paspoort). Maar ik heb na m'n studie ook een tijdje in Europa (buiten NL dus) gewoond zonder verblijfsvergunning. Nu heb ik trouwens ook geen verblijfsvergunning. Wel een rijbewijs gelukkig.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Mrs-Stanton schreef:
24-07-2017 20:40
Vind het echt maar een raar iets dat je dan maar zonder identificatie moet rondlopen.
Ik weet niet hoor, maar ik heb mijn ID misschien 2x per jaar nodig, als ik dat al haal. En mijn rijbewijs komt al helemaal nooit uit mijn portemonnee.

Maak gewoon een kopie van je kaart en een kopie/printscreen van de procedure.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
25-07-2017 00:42
Ik weet niet hoor, maar ik heb mijn ID misschien 2x per jaar nodig, als ik dat al haal. En mijn rijbewijs komt al helemaal nooit uit mijn portemonnee.

Maak gewoon een kopie van je kaart en een kopie/printscreen van de procedure.
Maar als je in het buitenland woont, is de kans groter dat je onverwacht op reis moet, bv door een noodgeval in de familie.
Ik heb, mede om die reden, zowel een ID kaart als paspoort. Maar ik geloof dat de UK geen ID kaart kent.

Degene die zegt dat je altijd een ID bewijs hebt van het land waar je woont: dit is lang niet altijd het geval.
Ik heb nu wel een rijbewijs van het land waar ik woon, wat als ID bewijs geldt, maar daar kun je niet mee reizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven