Brits paspoort vernieuwen.
zaterdag 22 juli 2017 om 22:00
Hi!
Mijn vriend zijn Britse paspoort verloopt bijna en we zijn dus op zoek naar de manier om het te verlengen. Ik heb gevonden dat we een formulier moeten invullen, pasfotos moeten laten maken en dat alles met het oude paspoort moeten opsturen en dan wachten tot hij een nieuwe krijgt teruggestuurd. Ik vind dit heel vreemd, want dan zit hij dus weken zonder paspoort? Hij heeft ook zo'n sticker in zijn paspoort dat hij gewoon hier woont etc, die moet denk ik ook opnieuw worden aangevraagd en dat moet dan weer bij de ambassade?
Heeft iemand enige ervaring? Toevallig recent aan de hand gehad?
Mijn vriend zijn Britse paspoort verloopt bijna en we zijn dus op zoek naar de manier om het te verlengen. Ik heb gevonden dat we een formulier moeten invullen, pasfotos moeten laten maken en dat alles met het oude paspoort moeten opsturen en dan wachten tot hij een nieuwe krijgt teruggestuurd. Ik vind dit heel vreemd, want dan zit hij dus weken zonder paspoort? Hij heeft ook zo'n sticker in zijn paspoort dat hij gewoon hier woont etc, die moet denk ik ook opnieuw worden aangevraagd en dat moet dan weer bij de ambassade?
Heeft iemand enige ervaring? Toevallig recent aan de hand gehad?
dinsdag 25 juli 2017 om 04:01
Dit dus. Paspoort heb je als bewijs van je nationaliteit, die heeft niet heel veel te maken met waar je woont. Ik heb ook in verschillende buitenlanden gewoond en nog nooit een legitimatiebewijs gehad van het land waar ik woonde als ik niet ook de nationaliteit had.Daffodil schreef: ↑24-07-2017 06:16Ik heb in verschillende landen gewoond, maar had nog nooit een legitimatiebewijs van het land waarin ik woonde. Zonder paspoort kon ik me dus niet legitimeren. Ik ben een aantal jaar geleden weer verhuisd en nu heb ik een rijbewijs hier, maar dat is dus voor het eerst in ruim 10 jaar.