Geld & Recht alle pijlers

Teveel geld voor oppas?

22-10-2017 19:44 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet echt heel interessant maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening;

Over 2 weken ga ik een zaterdag en -nacht weg en past mijn beste vriendin van 12 tot 12 op mijn 2 kinderen (4 mnd en 2 jaar en 3 mnd). Ze liggen elke avond makkelijk rond 19/19.30u in bed en komen er dan niet meer uit maar mijn jongste komt nog eenmaal voor een voeding (rond3u) en mijn oudste heeft behoorlijk liggen spoken de afgelopen maanden dus daarvoor kan ik nog geen garanties afgeven. De laatste tijd gaat het 9 vd 10x weer goed maar is ie Sochtends wel rond 6u/7u wakker, soms later. Ik wil haar hiervoor 50 euro geven maar mijn moeder vindt dat (te)veel. Mijn vriendin heeft het financieel niet breed en past ook zonder er altijd voor betaald te (willen) worden graag op mijn kinderen. Wat vinden jullie?

50 euro voor 12u oppassen met nachtvoeding:

Totaal aantal stemmen: 212

Teveel (2%)
Te weinig (50%)
Genoeg (48%)
bam_1984 wijzigde dit bericht op 23-10-2017 20:51
0.70% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat je iemand laat oppassen op je baby van 4 maanden die nog niet doorslaapt? En dat om een nacht te gaan stappen? Hoe oud ben je zelf? En is er niet een vader in het spel?
Alle reacties Link kopieren
Zoveel vind ik dat niet hoor. Ik krijg meer als babysitter en doe geen nachtvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Als jij dat haar wil geven wat maakt het dan uit wat jouw moeder daarvan vindt?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Cootjecatootje schreef:
22-10-2017 19:47
Weet je zeker dat je iemand laat oppassen op je baby van 4 maanden die nog niet doorslaapt? En dat om een nacht te gaan stappen? Hoe oud ben je zelf? En is er niet een vader in het spel?

Dat is de vraag niet hoor. Wat een bemoeizucht...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik vindt dat je je vriendin hier überhaupt niet voor hoeft te betalen. Ik zou het zien als een vriendendienst over en weer. Als zij oppas nodig heeft pas jij neem ik aan toch ook met plezier op haar kinderen? Zij betaald jou toch ook geen geld hiervoor? Je schrijft zelf dat ze het niet breed heeft en zo kun je haar ook niet in verlegenheid brengen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik puur kijk naar loonkosten voor gemaakte uren dat vind ik het veel te weinig. Maar t is een vriendin en dan geeft geld altijd een rare dynamiek. Als jij haar betaald voor iets wat ze ook gratis zou doen dan staan de verhoudingen scheef. Dus mss dan 50e en een keer samen uit iets leuks doen op jou kosten om te bedanken?
tanteslankie schreef:
22-10-2017 19:49
Dat is de vraag niet hoor. Wat een bemoeizucht...
Ja he, betuttelend.

To, ik vind 50 euro niet teveel. Lijkt me prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je met deze leeftijd, even er van uitgaande dat je in 84 bent geboren, je niet meer zo druk moet maken om wat je moeder denkt.
4 euro per uur voor meerdere kinderen waarbij ze er mogelijk meerdere keren op een nacht uit mag.
Waarbij ze ook nog es volwassen is.

Ik zou minstens 5 à 6 euro per uur geven in dit geval.
Al helemaal omdat ze het dus blijkbaar de helft van de tijd gratis doet én het geld goed kan gebruiken.
Doen wat jij wil. €50 lijkt me een prima bedrag.
Misschien heeft vriendin geen kinderen? Minimaal 50 euro, vind ik t nog een schijntje.
Ga inderdaad een keertje wat leuks doen samen of neem haar voor de bewezen dienst uit eten. Ik pas zo vaak op mijn neefjes en nichtjes en krijg hiervoor ook niet betaald. Wordt af en toe verwend met een heerlijk etentje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet teveel en vraag me af waar je moeder zich mee bemoeit.
Ik vind het een schijntje voor 24 uur oppassen
Of is het 12 uur? Dan nog niet veel maar niet meer belachelijk weinig in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Nee is niet te veel.

Wil je moeder soms zelf graag oppassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het bedrag ook niet aanpassen maar vraag me gewoon af wat jullie zouden geven. Mijn moeder bemoeit zich nergens mee maar reageert gewoon op wat ik vertel. Het gaat om 24u idd en ze past hier vaker op, sinds de geboorte van mijn zoon, ook vaste momenten als ik moet werken. Ze heeft zelf geen kinderen en is 33, net als ik. Ik vind het gewoon fijn dat we elkaar zo kunnen helpen.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
De poll moet natuurlijk 24u zijn. Zat teveel in mijn hoofd met van 12 tot 12 oppassen.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het aan de karige kant, anderzijds vind ik afhankelijk van het type vriendschap een vriendendienst.

Maarrr, iemand aan wie jij je kleine kinderen (‘s nachts) kan toe vertrouwen is goud waard. Als je weet dat ze een financieel meevallertje goed kan gebruiken dan zou ik wat meer geven.

Ik heb overigens weleens een peuter midden in de nacht wakker gehad. Dat was zweten want die wilde heel begrijpelijk Mamaaaah. Dat was een stuk pittiger dan overdag oppassen.
tanteslankie schreef:
22-10-2017 19:48
Als jij dat haar wil geven wat maakt het dan uit wat jouw moeder daarvan vindt?
Dit. Lekker belangrijk.

En nee ik vind het niet te veel voor die uren.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht 50 voor 12 uur.. Voor 24 uur is 't wel heel weinig. O_O
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder past 1 dag in de week op en soms in het weekend maar sinds geboorte van de 2e en het gespook van de 1e wat minder omdat ze zelf ook haar nachtrust nodig heeft (wat ik geheel begrijp en waar het nu niet om gaat).
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn vriendin dat extraatje gunnen in deze situatie. Maar ik weet verder niet hoe de onderlinge verhoudingen zijn, behalve dat ze regelmatig gratis oppast dus en niet wat jullie in ruil doen. Aan een " vreemde" oppas zou je meer kwijt zijn denk ik. Je hebt een vertrouwd iemand bij je kinderen, vriendin een extraatje, iedereen blij. Wat jouw moeder er van vindt zou er voor mij totaal niet toe doen.
bam_1984 schreef:
22-10-2017 20:05
De poll moet natuurlijk 24u zijn. Zat teveel in mijn hoofd met van 12 tot 12 oppassen.
Dus die vriendin mag een hele dag én nacht haar nikkel afdraaien voor 2 euro per uur?
Voor 1 peuter en 1 baby - die nog behoorlijk wat zorg nodig heeft - vind ik dat écht extreem weinig.

Veel kans dat ze nauwelijks slaapt.
Een baby van 4 maanden die 's nachts eten nodig heeft, het gespook van de oudste, ongetwijfeld nog wat onrust erbij omdat jij niet in huis bent, ...
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 20:10
20.99% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven