Geld & Recht alle pijlers

Ford Options

29-01-2009 15:11 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met het Ford Options plan??



Ik overweeg een Ford Ka aan te schaffen via het ford options plan. Simpel gezegd een zogenaamde partuciere lease formule. Je betaalt een vast bedrag per maand, gedurende 2 of 3 jaar. Na die periode besluit je de auto in te leveren, een nieuwe aan te schaffen of de auto over te kopen. Je kunt eventueel een aanbetaling doen (hoeft niet) om het maandbedrag te verlagen.



Heb op zich wel het spaargeld om de auto te betalen,maar dan is mijn spaargeld ook bijna direct op. Ik zou dus een aanbetaling van zo'n 3 x 4000 euro willen doen en de rest met het plan financieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet helemaal, je wilt een aanbetaling doen van 3x 4000 euro, dat is 12000 euro dus. Dan heb je die Ford Ka volgens mij al volledig betaald.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Hoe duur is een nieuwe Ford Ka? En kun je niet kijken of je ergens een tweedehand is?

Klinkt als een niet zo slim plan dit, eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom koop je niet gewoon een auto? Als je je geleende auto morgen in de prak rijdt ben je er nog jaren voor aan het betalen, maar dan heb je hem al lang niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Probeer nog even uit te leggen: Ik doe eenmalig een aanbetaling, dus. bijv. 3000 euro. De auto is all risk verzekerd, dus morgen in de prak rijden betekent, een nieuwe auto van de verzekering



Mijn overweging om dit te doen en geen 2e hands auto. Je krijgt geen kosten voor reparatie, keuring e.d. je rijd tenslotte nieuw en hebt garantie. Dus buiten je maandbedrag en de normale kosten: verzekering/bezine/wegen belasting, kun je er van uitgaan dat je zorgeloos rijdt.



Ik durf dit eventueel wel aan, omdat ik weet dat als het plan echt van geen kanten deugt, ik in i.i.g. het geld wel heb om de auto te betalen. Ik steek me dus niet tot mijn nek in de schulden voor die auto.

Wil mijn spaargeld eigenlijk achter de hand houden.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort regelingen zijn meestal niet bedoeld om de klant zuiniger uit te laten zijn, maar juist om nog meer te verdienen.



Als je voordeliger uit wil zijn moet je goed onderhandelen en geld lenen bij de goedkoopste leeninstantie. Nog beter is het om eerst te sparen of een auto te kopen die bij je budget past. Nieuwe auto's zijn sowieso relatief erg duur, een jonge tweedehands is zoveel voordeliger.
Alle reacties Link kopieren
quote:2xbelle schreef op 29 januari 2009 @ 15:37:

Probeer nog even uit te leggen: Ik doe eenmalig een aanbetaling, dus. bijv. 3000 euro. De auto is all risk verzekerd, dus morgen in de prak rijden betekent, een nieuwe auto van de verzekering



Mijn overweging om dit te doen en geen 2e hands auto. Je krijgt geen kosten voor reparatie, keuring e.d. je rijd tenslotte nieuw en hebt garantie. Dus buiten je maandbedrag en de normale kosten: verzekering/bezine/wegen belasting, kun je er van uitgaan dat je zorgeloos rijdt.



Ik durf dit eventueel wel aan, omdat ik weet dat als het plan echt van geen kanten deugt, ik in i.i.g. het geld wel heb om de auto te betalen. Ik steek me dus niet tot mijn nek in de schulden voor die auto.

Wil mijn spaargeld eigenlijk achter de hand houden.Je kan op 2e hands ook garantie krijgen. En de kosten van de keuring e.d. wegen echt wel op tegen het verschil in prijs.
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt dus het geld om de auto zelf nieuw te kopen? Wat zijn dan de voordelen van een lease-contract?
Alle reacties Link kopieren
Oh, wacht, alleen het feit dat je spaargeld achter de hand hebt! Je gaat dus nu geld lenen, zodat je in toekomst voor eventualiteiten geen geld hoeft te lenen. Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi



Kan me voorstellen dat het raar klinkt, nu geld lenen, terwijl je het geld wel hebt staan..... Maarrr als ik een auto van de zaak zou hebben die me 100 euro per maand kost, dan zegt niemand daar iets van. Nu "lease" ik deze auto min of meer particulier en dan is het ineens helemaal fout. Ik heb altijd de keuze om de auto naar 3 jaar in te leveren en that's it. Er is altijd een eindwaarde gegarandeerd, dus dan zou ik hem zowiezo in kunnen leveren.



Hetgeen de garage er op verdient, in ieder geval een soort klantenbinding, want ik moet over 3 jaar bij ze terugkomen, of om de auto in te leveren voor weer een nieuwe, of om terug te geven. Daarbij betaal je natuurlijk ook rente. Ik heb in een overzicht gezien dat de auto me dan 12.350 heeft gekost, terwijl hij nieuw 11.000 is.
Alle reacties Link kopieren
De vergelijking met de auto van de zaak snap ik niet. Leasen kan je als particulier ook doen, daar heb je geen ingewikkelde constructie voor nodig en bovendien betaal je dan voor gebruik van de auto ipv dat je geld leent en dus een schuld hebt en je hebt geen kosten bij schade e.d. Is ook totaal onvergelijkbaar.



Geld lenen en spaargeld aanhouden is duurder dan kopen van je spaargeld, tenzij je slim af kan trekken van de belastingen.



Maar als jij dit wil, niemand houd je tegen, vraag alleen niet van ons dat we het een slim plan moeten vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet 'helemaal fout', ik probeer alleen te begrijpen wat je er mee opschiet. Als ik het goed begrijp betaal je dus 1350 euro voor:

- je spaargeld

- de zekerheid dat je na drie jaar je auto kunt verkopen tegen een bepaald bedrag.



Verzekering moet je sowieso betalen, begrijp ik uit je post van 15:37 uur.



Als je het een goede deal vindt, moet je het gewoon doen. Wat jij zekerheid waard vindt kun je alleen zelf beslissen.



(Overigens is een lease-auto van een bedrijf wel wat anders. Je betaalt dan een belastingbijtelling in ruil voor onbeperkte kilometers; je baas betaalt dan alles. Dus dan heb je geen benzinekosten, geen verzekering en geen verdere belastingkosten.)
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi



Geld uitgeven aan een nieuwe auto is zowiezo een slechte investering, weet ik ook wel, maar ik hecht gewoon veel waarde aan een veilige auto en aan zekerheid, vandaar dat ik ook mijn spaargeld achter de hand wil houden en ik haal ook een stukje zekerheid uit het feit, dat je er van uit mag gaan dat je met een nieuwe auto probleemloos een aantal jaren rondtuft.



Jullie hoeven het ook geen slim plan te vinden heldermoment, maar had gehoopt op wat ervarings deskundigen hier.



En ja inderdaad eerst sparen en dan kopen, maar eerlijk is eerlijk, dan moet je toch wel ff flink aan de bak.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit met een deawoo matiz gedaan. Ik betaalde best veel rente hierover. Valt dat bij de Ford mee? Inderdaad geen reparatiekkosten maar toen ik de ato wilde kopen moest ik nog flink veel betalen. (het werd dus nog een duur grapje). Ik ben nu overgestapt naar de volkswagen polo. Heb hem 2de hands gekocht bij officiele dealer. Deze staat gerant (samen met importeur van de volkswagen) dat ik het eerste jaar geen reparatiekosten heb. Deze dealer is zo groot dat je daar ook gewoon een soort lease plan en bijvoorbeeld een merkverzekering af kan sluiten is dat misschien een idee? Ik heb hier super ervaring mee. OOk als de auto kuren vertoont!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg verstandig van je dat je veiligheid meeneemt in je overwegingen!
Alle reacties Link kopieren
Ok Linda, weet je hoeveel rente je betaalde?? Kun je wat in bedragen noemen (als je dat niet te prive vindt). Ik zou dus op een auto van 11.000....... 4.000 euro aanbetalen, daarna 119 euro per maand betalen (3 jaar lang) en dan op het eind ook nog een kleine 4000 euro moeten betalen als ik de auto niet wil inruilen voor wederom een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Even iets anders de ford ka (had) heeft wel een grote dode hoek!!

Hou goed de kleine lettertjes in de gaten. Niet dat ze in een keer rente aan kunnen passen of zo. Spreek van te voren ook een eind bedrag af. Hoe zit het als je de auto total loss rijdt (wat natuurlijk noet te hopen is)

Om heel eerlijk te zijn weet ik geen exacte bedragen meer. Volgens mij was het ruim 1400 euro aan rente., Nee geef mij maar de constructie die ik nu heb!

Je hebt op het moment ook garage bedrijven die stunten en daar kun je een (stuk) uitgestelde betaling krijgen!

Kijk eens op de site van volkswagen zelf onder financien vind je misschien ook een optie! Ik zou er niet zo maar instappen bij de ford! Sta je achter de geleverde auto? Wel belangrijk vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi



Heb al eerder Ford Ka gereden en ben daar wel tevreden over.

ZOver mij bekend, staat de rente gedurende de looptijd (3 jaar) vast. Ook moet je dan dus op het eind een van te voren bepaalde slottermijn betalen of inruilen voor nieuwe auto etc.etc. Zal er nog eens goed voor gaan zitten om e.e.a. uit te pluisen.



Hd gewoon gehoopt dat er iemand zowel positieve al negatieve ervaringen zou kunnen delen. Gezien het feit dat er 70% van de auto met een lening gefinancierd wordt, zou je dat toch wel verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Je moet er zelf achter staan dat is een!

Bereid zijn op het laatst nog een eindbedrag neer te willen tellen (dat is zuur geld vond ik wel met mijn Matiz) En ik denk dat ze spreken over een gegarendeerde inruilwaarde (let op dat is iets anders dan terug gegeven je moet dan een andere auto bij hun uitzoeken)! heb ik de eerste keer met mijn matiz gedaan. Vervolgens op de zelfde manier een nieuwe "geleased" en toen wilde ik een grotere auto..... Moest ik dus ook rond de 4000 euro afbetalen. Dat is echt zuur!!



En je hebt toch ook maandelijkse lasten "extra" en als laatste kun je er tussentijds vanaf?



Succes met wat je beslist!
Alle reacties Link kopieren
quote:2xbelle schreef op 29 januari 2009 @ 16:29:

Hoihoi



Geld uitgeven aan een nieuwe auto is sowieso een slechte investering, weet ik ook wel, maar ik hecht gewoon veel waarde aan een veilige auto en aan zekerheid, vandaar dat ik ook mijn spaargeld achter de hand wil houden en ik haal ook een stukje zekerheid uit het feit, dat je er van uit mag gaan dat je met een nieuwe auto probleemloos een aantal jaren rondtuft.



Jullie hoeven het ook geen slim plan te vinden heldermoment, maar had gehoopt op wat ervarings deskundigen hier.



En ja inderdaad eerst sparen en dan kopen, maar eerlijk is eerlijk, dan moet je toch wel ff flink aan de bak.



Ik dacht dat er over dat options plan al eerder een topic was geweest, blijkbaar meer interesse in. Moeilijk om er op de Ford Nederland site iets over te vinden trouwens, hebben ze goed verstopt. Over garantie zijn ze ook errug zwijgzaam, geen goed teken. (Je krijgt bij Ford maar 2 jaar garantie dacht ik. Weinig vertrouwen in eigen product vind ik).



Veiligheid: die nieuwe Ka lijkt me safe, die oude met de rare vormgeving is oud en achterhaald wat veiligheid betreft.



Als je maximale betrouwbaarheid zoekt bij een nieuwe auto kun je de kans op kinderziektes e.d. verkleinen door een model te nemen dat al 2 jaar op de markt is. (Van een fabrikant die ook goed bekend staat wat probleemloosheid betreft).
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi



Jullie hebben helemaal gelijk is ook gewoon een "afbetaal" constructie.



Onderhoud,verzekering is gewoon voor mijn rekening, maar ik ga er van uit dat er bij een nieuwe auto de eerste 2 / 3 jaar weinig kosten voor onderhoud zijn.



De rente die je betaalt is tussen de 7,9 en 8,3% even afhankelijk van het bedrag dat je aanbetaalt.



Garantie 2 jaar is volgens mij standaard hoor, je kunt altijd extra garantie bijkopen.



De enige reden waarom ik deze constructie nu zou kiezen, is dus voor het feit dat ik mijn spaargeld nog even op de bank kan houden, voor onvoorziene gevallen, maar toch voor redelijke prijs en een niet te hoge rente een nieuwe auto kan rijden.
Alle reacties Link kopieren
hoi,



Kijk dan toch ook eens naar andere automerken. om te kijken of het goedkoper kan. een ford ka voor 12000 euro vind ik best aan de prijs namelijk (MIJN mening)... en misschien valt er nog wel wat te onderhandelen hier of daar, want vergeet niet dat het ook slecht gaat met de autobranche......
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wat een negaieve verhalen. Natuurlijk ben je goedkoper uit met een tweedehands en zonder options, maar... je bent nou eenmaal gek op die Ka ! Kan ik helemaal begrijpen, ik heb 10 jaar een Ka gehad, qua veiligheid en rijcomfort een absolute topauto, dus ook ik heb nu voor de nieuwe Ka gekozen (zelf vanuit de folder besteld, zonder hem in het echt gezien te hebben, geeft wel aan hoeveel vertrouwen ik er in heb).



Ik sta voor dezelfde keuze als jij. Kan hem contant betalen, maar dan is spaargeld op. Options lijkt mij een mooi aanbod. Een soort uitgestelde betaling. Hou er wel erg in dat over de rente te onderhandelen valt ! Ik kies voor 2 jaar en heb een rente van 5,9% bedongen, dus hier moet je echt over praten !



Ik had ook graag echte ervaringen gelezen, maar helaas...



Heb inmiddels in de Ka gereden en hij is echt weer TOP, daar kan VW of Opel echt niet tegenop !



Suc6 !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven