Geld & Recht alle pijlers

Ford Options

29-01-2009 15:11 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met het Ford Options plan??



Ik overweeg een Ford Ka aan te schaffen via het ford options plan. Simpel gezegd een zogenaamde partuciere lease formule. Je betaalt een vast bedrag per maand, gedurende 2 of 3 jaar. Na die periode besluit je de auto in te leveren, een nieuwe aan te schaffen of de auto over te kopen. Je kunt eventueel een aanbetaling doen (hoeft niet) om het maandbedrag te verlagen.



Heb op zich wel het spaargeld om de auto te betalen,maar dan is mijn spaargeld ook bijna direct op. Ik zou dus een aanbetaling van zo'n 3 x 4000 euro willen doen en de rest met het plan financieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit nooit doen, viind het een heel onverstandige constructie. Je gaat nu dus geld lenen voor een auto terwijl je genoeg spaargeld hebt maar dit achter de hand wilt houden 'voor de zekerheid'? Is het dan niet veel slimmer om die auto gewoon contant af te rekenen en als er iets onvoorziens zou gebeuren dan pas geld te gaan lenen? Waar heb je anders je spaargeld voor, als je het niet wilt uitgeven als je een keer een grote uitgave doet?
Alle reacties Link kopieren
@ HAmon, gaaf he die nieuwe Ford Ka. Ben er nog steeds niet uit wat ik wel. Denk er nu over om nog even door te sparen en eventueel dan 5000 bij mijn eigen bank te lenen, zodat ik toch nog spaargeld achter de hand houd.



Ben je daadwerkelijk van plan om je Ka naar 2 jaar om te ruilen voor een nieuwe?? Dan is zo'n Options plan volgens mij wel aantrekkelijk. Ik stap er een beetje van af, omdat ik in principe de auto veel langer wil rijden.



Wist trouwens niet dat er over de rente te onderhandelen viel. Mag ik eens zo brutaal zijn om te vragen wat jouw berekeningen nu zien; dus hoeveel aanbetaald/maandbedrag en eindbetaling??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven