Geld & Recht alle pijlers

Geld halen zonder pinpas

09-02-2009 14:19 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hej hej, ik heb iets heel stoms gedaan: heb bij het stappen mijn pinpas in portemonnee vriend gedaan, en nu kom ik er achter (150 km verder op studentenkamer) dat ik mijn pinpas vergeten ben!! Weet iemand of ik zo bij de bank zonder pinpas geld kan halen? Ik heb nou niet echt tijd om 4 uur in de trein te gaan zitten om mn pinpas op te halen...



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Je kan het altijd proberen, ga gewoon naar de bank, neem je paspoort of idkaart mee. Leg het verhaal uit.



Succes!!
Alle reacties Link kopieren
bij je eigen bank met paspoort kon altijd vroegah
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat dat niet gaat lukken zonder pas, volgens mij zijn ze daar best streng in. Ik zou het wel gewoon proberen of heel lief aan vriend vragen of hij die pinpas even komt brengen.
Alle reacties Link kopieren
of anders even van iemand geld lenen
Alle reacties Link kopieren
Hij kan hem toch (aangetekend) opsturen dan heb je hem morgen.

Bij mijn bank is het in elk geval geen pinpas = geen geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan als ik me kan legitimeren altijd gewoon geld van mijn rekening halen? Dus zonder pas.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem ook aangetekend op laten sturen. Kost 7 euro, is vast veel goedkoper dan 150 km met de trein.

Kun je niet zo lang iets van iemand lenen? Als je je bezwaard voelt zou je eventueel het bedrag dat je nodig hebt op de rekening van een vriend/huisgenoot/... telebankieren en dan vragen of vriend/huisgenoot/... dat bedrag pint. Heeft een huisgenoot ook een keer bij mij gedaan. Van mij mocht ze lenen, maar dat wilde zij pertinent niet.
Het kan wel, met je legitimatie.



Bij de Rabo (hier in mijn woonplaats) moet je dan wel een brede rug hebben want je wordt behandeld als een vervelende parasiet.



Ik had een keer hoogzwanger mijn pas na het telebankieren thuis laten liggen en stond bij de AH met mijn boodschappen. Terug was een lange, lange weg hoogzwanger fietsen en de Rabo zit bij de AH om de hoek. Met legitimatie ernaartoe....... Ik heb mijn geld gekregen, maar tevens een 'aantekening' dat dit stuk vreten nooit meer aan de balie mocht komen zeuren. Aan de balie geld halen pastte niet meer in het Rabobeleid.



Voelde me best klote toen. En hormonen enzo..... kon wel janken.
Alle reacties Link kopieren




Bij de Postbank kreeg ik geen geld mee zonder pasje...



Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn bank (abn amro) kun je bij een filiaal van de bank zelf met i.d. (paspoort of identeitskaart, soms zelfs rijbewijs) geld opnemen aan de balie. Je moet uiteraard wel je rekening nummer weten. Wat ze dan doen is voor jou een bedrag van je rekening opnemen en op een abn amro rekening storten (in de lokale abn amro kas rekening). Uit die kas kan de medewerker cash geld opnemen en aan je geven. Je tekent dus voor die storting van jouw rekening in de kas, en krijgt het dan contant mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik was mn bankpas verloren en kon toen bij de Rabo zonder problemen met identificatie geld opnemen aan de balie.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen inderdaad behoorlijk moeite doen. Zelfs als ze weten dat je pasje kapot is en je via hen een nieuwe hebt besteld.

Ik moest dus twee weken wachten tot ik een nieuwe opgestuurd kreeg en in de tussentijd kon ik de eerste keer probleemloos geld mee krijgen omdat de medewerker ervan wist. De tweede keer werd het al lastiger. Ook al had ik gewoon mijn legitimatie bij me.

Werd eerst grof weggestuurd. Maar blijkbaar kreeg de medewerker medelijden want hij kwam me achterna naar buiten.

Maar goed, ik had ook een (waar) verhaal dat mijn zoon die dag jarig was en dat het wel heel lullig was dat ik nu geen geld kon krijgen om leuke dingen voor hem te doen. Ik had de medewerker in eerste instantie dus ook 'zeer vriendelijk' bedankt dat hij de verjaardag van mijn zoon op deze manier grondig verpestte. Ik had het geluk dat de medewerker van de eerste keer er ook was en die had blijkbaar die andere minder 'medewerkend' medewerker even snel uitgelegd hoe het zat.



Toch zou ik het wel proberen bij je kantoor. Uitleggen wat het probleem is en dat het eenmalig is omdat je de volgende keer je pasje weer gewoon hebt en of ze a.u.b. zo vriendelijk willen zijn je deze keer even verder te helpen. Je kunt het altijd proberen. Wie weet tref je net een vriendelijke medewerker.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Kan bij de Rabo gewoon hoor. Zal per medewerker verschillen maar bij mijn bank zijn er zelfs oudere mensen die nooit zelf met pasje pinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ja als het goed is moet dat gewoon kunnen.



Het wordt pas echt lastig als je beide niet meer hebt. Ik ben 5 jaar geleden in het buitenland overvallen. Hierbij raakte ik zowel mijn paspoort als mijn bankpas kwijt. In het buitenland heb ik via het consulaat een tijdelijk paspoort gekregen omdat ik anders niet naar huis mocht vliegen. Geld kon ik gelukkig lenen van een reisgenootje. Bij thuiskomst wilde ik graag gelijk mijn schuld vereffenen met mijn reisgenootje. Dus ik naar de bank. Een tijdelijk paspoort is geen rechtsgeldig legitimatiebewijs. Ik werd bijna zelf als een crimineel behandeld bij De bank. Ik voelde me echt verschrikkelijk. Ik was beroofd, maar werd behandeld als een crimineel. Zonder pasje kun je ook niet telebankieren en een nieuw paspoort kost ook weer geld, gelukkig hebben mijn ouders mij kunnen bijstaan.



Tegenwoordig heb ik paspoort en pinpas gescheiden en heb ik ook twee rekeningen.
Alle reacties Link kopieren
Hier bij ABN nooit problemen gehad; hooguit kijken ze een beetje verveeld maar da's hun probleem en niet de mijne. Wel je ID mee uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het bij de postbank wel, mits je wel laat weten wat er aan de hand (mijn pasje deed het niet meer) Neuwe aanvragen kost 7 werkdagen dus tot die tijd kon ik met ID geld halen



En wat er wordt gezegd over de Rabo is waar. Er staat op het bord dat boven de balie hangt SERVICEBALIE maar geloof mij, ze verlenen daar weinig service.
Alle reacties Link kopieren
Bij de meeste banken kan dat wel, alleen zijn ze er niet zo blij mee. Als het echter eenmalig is en je de reden uitlegt, dan doen ze het meestal wel.

Heel veel oudere mensen halen altijd op die manier geld.
Alle reacties Link kopieren
Met een bivakmuts op en een pistool in je hand lukt het over het algemeen ook wel.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
XXX, kan gebeuren toch. Ik had eens de pinpas van mijn zus nog in mijn portomonnee en zei stond bij de ikea haar hele nieuwe inboedel voor het nieuwe huis te kopen. Gelukkig was er een familielid bij die het hele bedrag voor kon schieten, maar was ook een vervelende situatie zeg.



Bij de ABN bij mij kan het ook. Wel is het zo dat niet iedere ABN tegenwoordig nog geld in huis heeft (echt waar, klinkt wat vaag) Zo was mijn vaste ABN van de 1 op de andere dag voor mijn gevoel veranderd in een ABN zonder opname mogelijkheden. Dat moet je dus even in de gaten houden.

Ook trouwens bij de Rabo wel eens geld opgenomen zonder pas. Deden ze ook niet moeilijk.

Komt denk ik omdat ik zo schattig en lief kijk erbij
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf bij een bank, niet achter de balie maar ik weet dat het inderdaad mogelijk is om met een legitimatiebewijs bij wijze van uitzondering geld op te laten nemen door een medewerker met een gzb (geholpen zelfbediening) pas. Een soort 'loper' die kan worden gebruikt om van alle rekeningen geld op te nemen. Het is alleen niet de bedoeling om dit vaak te doen, banken hebben geen geld meer in kas omdat er geen kasfunctie meer is (zowel opnemen als storten gaat tegenwoordig via apparaten) en zelf pinnen is de norm, daarom kijken medewerkers vaak moeilijk als je zonder pas geld op wil nemen. Omdat ze dat moeten qua beleid. Ze worden er zelf op aangesproken door hun leidinggevende als ze te makkelijk op die manier geld opnemen voor klanten. En daarnaast blijft het mensenwerk, de een zal het sneller doen en er vriendelijker bij kijken dan de ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven