Geld & Recht alle pijlers

Mondelinge overeenkomst

10-02-2019 17:05 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,
Ik had afgelopen week een proefbehandeling Reiki. Gewoon eens gedaan uit nieuwsgierigheid en het kon gratis via een of andere actie. Daarna gaf ze aan dat ik 4 of 6 sessies nodig zou hebben om van mijn klachten af te komen. Op dat moment zat ik in een bepaalde lekkere flow, voelde me goed en stemde ermee in, ook al vond ik het wel prijzig en had ik al wel een lichte twijfel (400 euro voor 6x). We hebben een vervolgafspraak gemaakt. Thuis ging ik toch meer twijfelen. Wilde ik dit wel? Geloof ik er wel in? Stemde ik niet in omdat ik me ook wat onder druk gezet voelde? Ik dacht ach ik zeg het gewoon af. Ik heb direct gemaild en gezegd dat ik twijfel, er nog over na wil denken of ik het wel wil etc. Maar nu mailt ze terug dat ons mondelinge overeenkomst bindend is. Dat wist ik helemaal niet! Klopt dat wel? Want anders had ik gelijk gezegd dat ik er eerst nog over na wilde denken. Dat had ik natuurlijk sowieso moeten doen, dom van me.
Weet iemand hier iets van? Kan ik straks een factuur ontvangen ook al heb ik niks getekend?
Alle reacties Link kopieren
Gelden de 14 dagen bedenktijd hier niet?
Lijkt me niet. Hoe gaat ze dat bewijzen?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ging er ook vanuit dat ik wel bedenktijd zou hebben. En vraag me ook af hoe ze dat wil bewijzen.
Nee, bedenktijd is alleen bij koop op afstand.
De overeenkomst is rechtsgeldig maar, wie eist bewijst. Dus zeg dat je van niks weet kan ze niks bewijzen. De rechtbank zal dus waarschijnlijk geen vordering toewijzen.

Je hebt haar inderdaad het bewijs geleverd via email. Je zou het kunnen gooien op "misbruik van omstandigheden" en daarmee de koop annuleren.
anoniem_64735f8eb312e wijzigde dit bericht op 10-02-2019 17:25
24.96% gewijzigd
appelientjex schreef:
10-02-2019 17:09
Ja ik ging er ook vanuit dat ik wel bedenktijd zou hebben. En vraag me ook af hoe ze dat wil bewijzen.
Het bewijs heb je haar via de mail geleverd.
Alle reacties Link kopieren
Bel morgen een rechtswinkel of juridisch loket
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
10-02-2019 17:13
Het bewijs heb je haar via de mail geleverd.
Het hangt er vanaf wat er precies in de mail staat. Het kan ook overkomen dat je twijfelt over de volgende afspraak ofzo ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, 400 euro, voor 4 of 6 sessies, zij is wel heel erg duur.
Welke graden reiki heeft zij eigenlijk,nieuwsgierig.
Is zij aangesloten bij een erkend instituut?
Voor dat geld kan jij zelf reiki 1 en 2 halen.

Ik zal haar een mail sturen en het afzeggen, met de reden dat het erg duur is en dat ze jou op een wel heel kwetsbaar moment heeft gevraagd .
Informeer eens bij andere reikie handelaars en je zult zien dat die goedkoper Ijn met hun tarieven.

Wil zij jou overtroeven , zij heeft geen gave om te genezen, zDe persoon die de reik8 geeft fungeert doorgeefkanaal, de energie die zij doorgeeft is gratis en voor niks.

Ik heb geleerd reiki,te geven, wat voor de client betaalbaar is, geven naar eigen inzicht van de client.
Ik heb mijn reiki/reikimaster ontvangen in Amerika, dar is mij dit met de paplepel ingegoten,
hemke wijzigde dit bericht op 10-02-2019 17:24
3.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je hier http://www.wetrecht.nl/de-mondelinge-overeenkomst/ iets aan?

Alle reacties Link kopieren
Er is geen sprake van colportage, er is geen sprake van koop op afstand dus je kunt er wel van uit gaan dat ook een mondelinge overeenkomst bindend is.

En uiteraard kun je ook een nota verwachten incl evt herinneringen en verhogingen bij uitblijvende betalingen.

Best prijzig trouwens, in de tijd dat ik wel eens voor een reike behandeling ging betaalde ik € 30 per sessie.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
10-02-2019 17:13
Het bewijs heb je haar via de mail geleverd.
Dat besef ik me nu ook!! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in haar algemene voorwaarden ?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
10-02-2019 17:17
Het hangt er vanaf wat er precies in de mail staat. Het kan ook overkomen dat je twijfelt over de volgende afspraak ofzo ;-)
Ik heb idd niet letterlijk gezet in de mail dat we 6 sessies hebben afgesproken. Wel heb ik onze vervolgafspraak benoemd, met daarbij dat ik daar nog over na wil denken omdat ik nog twijfel of ik 6 sessies wil doen gezien de prijs. Daarop heeft ze eerst gereageerd dat ik de volgende afspraak, gezien mijn twijfels, mag bepalen of ik 4 of 6 sessies wil doen. Daarop heb ik weer gereageerd dat ik dus uberhaupt de afspraak af wil zeggen omdat ik er nog niet over uit ben en er nog over na wil denken.

Ik wist echt niet dat zoiets bindend was! Dat heeft ze me ook niet gezegd. Heb wel vaker bijv bij acupunctuur of psycholoog een afspraak gehad en dat ging gewoon per sessie afspreken en nooit problemen gehad als je maar op tijd afzegde.
Alle reacties Link kopieren
Is er een termijn afgesproken waarbinnen je deze behandelingen laat doen?
Anders zou je het voorlopig kunnen uitstellen.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel geld voor kwakzalverij...
Alle reacties Link kopieren
Of het nou mag of niet, ik vind het ontzettend klantonvriendelijk. Ze zou als ze echt geld wil zien van mij te horen krijgen dat ik overal slechte beoordelingen ga geven.
appelientjex schreef:
10-02-2019 17:27
Dat besef ik me nu ook!! :facepalm:
Wat staat er in de mail?
En, voel je je nu ontspannen? @(
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
10-02-2019 17:29
Wat staat er in haar algemene voorwaarden ?
Ik zie nergens op de website letterlijk algemene voorwaarden staan, maar wel dit:

WIJZIGINGEN AFSPRAKEN
Een mondeling overeengekomen behandelpakket is bindend.
Een afspraak voor een behandeling of training wijzigen of afzeggen kan telefonisch of via de mail. Je kunt een afspraak kosteloos afzeggen of wijzigen tot 48 uur van te voren.
appelientjex wijzigde dit bericht op 10-02-2019 21:45
10.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-02-2019 17:40
Of het nou mag of niet, ik vind het ontzettend klantonvriendelijk. Ze zou als ze echt geld wil zien van mij te horen krijgen dat ik overal slechte beoordelingen ga geven.
Ja dat vind ik ook! Ik twijfelde oprecht nog steeds, maar hierdoor heb ik er geen eens meer zin in. Vind het best dwingend allemaal en daardoor minder vertrouwen.
appelientjex schreef:
10-02-2019 17:42
Ik zie nergens op de website letterlijk algemene voorwaarden staan, maar wel dit:

WIJZIGINGEN AFSPRAKEN
Een mondeling overeengekomen behandelpakket is bindend.
Een afspraak voor een behandeling of training wijzigen of afzeggen kan telefonisch of via de mail . Je kunt een afspraak kosteloos afzeggen of wijzigen tot uiterlijk 48 uur van te voren. Korter van te voren zal de voor jou gereserveerde tijd en onkosten in rekening worden gebracht.

Het feit dat ze dat in de voorwaarden heeft staan geeft al aan dat ze dit vaker zo doet. Lekker klantvriendelijk. :-[
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
10-02-2019 17:20
Mijn hemel, 400 euro, voor 4 of 6 sessies, zij is wel heel erg duur.
Welke graden reiki heeft zij eigenlijk,nieuwsgierig.
Is zij aangesloten bij een erkend instituut?
Voor dat geld kan jij zelf reiki 1 en 2 halen.

Ik zal haar een mail sturen en het afzeggen, met de reden dat het erg duur is en dat ze jou op een wel heel kwetsbaar moment heeft gevraagd .
Informeer eens bij andere reikie handelaars en je zult zien dat die goedkoper Ijn met hun tarieven.

Wil zij jou overtroeven , zij heeft geen gave om te genezen, zDe persoon die de reik8 geeft fungeert doorgeefkanaal, de energie die zij doorgeeft is gratis en voor niks.

Ik heb geleerd reiki,te geven, wat voor de client betaalbaar is, geven naar eigen inzicht van de client.
Ik heb mijn reiki/reikimaster ontvangen in Amerika, dar is mij dit met de paplepel ingegoten,
Dit zei een vriendin ook al. Daarom ging ik twijfelen. Ze zei: liefde geven kost niks. Als ik een hand op jou leg ga je je ook beter voelen.
Moet je alles in een keer betalen of per afspraak?
Probeer anders dat laatste voor elkaar te krijgen en zeg elke keer op tijd af.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens even gaan googelen op haar en d’r praktijk! Vind het ook belachelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven