Geld & Recht alle pijlers

Dubbel verzekerd

11-04-2019 20:36 18 berichten
I
anoniem_366438 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 21:56
Reden: te herkenbaar
99.81% gewijzigd
Gevalletje Jammer, beter opletten de volgende keer.
Je was in ieder geval goed verzekerd zullen we maar zeggen..
.
anoniem_366438 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 21:57
Reden: te herkenbaar
99.03% gewijzigd
Het is echt je eigen verantwoordelijkheid om je administratie bij te houden en te controleren. Als je dat gewoon had gedaan had je na 2 maanden het al kunnen stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je hier zeker wel meer zorgvuldigheid van je adviseur mag verwachten. Wat mij betreft valt dit onder de zorgplicht van een adviseur en zou hij in principe alle kosten mogen vergoeden.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
11-04-2019 20:48
Het is echt je eigen verantwoordelijkheid om je administratie bij te houden en te controleren. Als je dat gewoon had gedaan had je na 2 maanden het al kunnen stoppen.
Wat mij betreft dus niet als je een adviseur in de arm hebt genomen en betaald. Die heb je namelijk betaald voor het advies, het afsluiten van nieuwe verzekeringen en het stopzetten van oude verzekeringen. Dan mag hij dat ook daadwerkelijk doen.
Kaaaaaaaatje schreef:
11-04-2019 21:02
Ik vind dat je hier zeker wel meer zorgvuldigheid van je adviseur mag verwachten. Wat mij betreft valt dit onder de zorgplicht van een adviseur en zou hij in principe alle kosten mogen vergoeden.
Maar de adviseur kan er toch niets aan doen dat TO het tot 2 jaar later pas aangeeft omdat zij haar administratie niet in orde heeft?

Stel dat hij/zij het verzoek tot beëindigen hebben doorgestuurd, dan kan je de adviseur toch niet aansprakelijk stellen voor deze kosten?
To is hier zelf toch nalatig geweest?
Kaaaaaaaatje schreef:
11-04-2019 21:03
Wat mij betreft dus niet als je een adviseur in de arm hebt genomen en betaald. Die heb je namelijk betaald voor het advies, het afsluiten van nieuwe verzekeringen en het stopzetten van oude verzekeringen. Dan mag hij dat ook daadwerkelijk doen.
Ja, en jij mag verwachten dat je daar dan een bevestiging van thuiskrijgt. Komt dat niet, dan trek je natuurlijk aan de bel, maar 5!! jaar later pas??
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde probleem. Ook met de overlijdensrisico verzekering. Wij kwamen er echter na 5 maanden (al) achter. 250 euro lichter.
Onze adviseur meerdere malen gevraagd naar de gang van zaken. Hij zou immers de opzegging verzorgen. We waren idd niet oplettend genoeg maar zijn er te goeder trouw vanuit gegaan dat hij het zou regelen.
Wat me nog het meest irriteert is dat hij zelf ook geen enkele moeite doet om er ook maar iets over op te lossen. Na enorm veel pushen vanuit ons is het alsnog geregeld. Volgens de adviseur is het schriftelijk opgezegd i.p.v. via de mail maar dat is kwijt geraakt.

Gevalletje pech, maar ik heb er wel een nare bijsmaak van in mijn mond.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Kaaaaaaaatje schreef:
11-04-2019 21:03
Wat mij betreft dus niet als je een adviseur in de arm hebt genomen en betaald. Die heb je namelijk betaald voor het advies, het afsluiten van nieuwe verzekeringen en het stopzetten van oude verzekeringen. Dan mag hij dat ook daadwerkelijk doen.
Ja en waarschijnlijk heeft hij dat ook gedaan. Hii zal geen bevestiging thuis krijgen en heeft geen toegang tot de rekening van TO en heef dus niet kunnen zien dat dit jaren is afgeschreven.

Een adviseur geeft advies en regelt de zaken voor je. Het is wel aan jezelf om ook te controleren of dit ook echt gebeurd is.
20(!!!) vaste lasten op 1 datum? Hoe dan? Wij hebben een excelbestandje voor alle inkomsten/uitgaven, maar zelfs zonder daar op te kijken weet ik welke vaste lasten we hebben en welke er wanneer af gaan. En hoeveel dat is.

Echt, hoe kan je zo onoplettend zijn?
Alle reacties Link kopieren
Miranda_86 schreef:
11-04-2019 20:43
Ja, dat was zeker het geval :)
We vinden het zelf redelijk om de premie van 1 jaar terug te vragen. Wij waren in de veronderstelling dat het geregeld was.
Maar ben dus benieuwd hoe anderen hierover denken.
Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis en de adviseur heeft verzaakt. Net zoals jullie, maar het kost jullie geld.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
20 vind ik ook wel heel veel, en precies op dezelfde dag? Apart.
Alle reacties Link kopieren
Het geld krijgen jullie niet terug van de maatschappij aan wie premie is betaald Stel dat in de 2 jaar 1 van jullie was komen te overlijden dan had de maatschappij moeten uitkeren is het argument
.
anoniem_366438 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 21:57
Reden: te herkenbaar
99.63% gewijzigd
.
anoniem_366438 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 21:58
Reden: te herkenbaar
99.80% gewijzigd
Miranda_86 schreef:
11-04-2019 21:39
Wij weten ook nog niet waar het mis is gegaan. Is de opzegging niet verstuurd of is hij niet goed aangekomen bij de verzekering. Stel het adviesbureau heeft nog bewijs van dat ze de opzegging gemaild hebben. Wij hebben destijds onze handtekening gezet en het formulier in ingescand en zou gemaild worden.
Ik denk zelf dat de brief helemaal niet verstuurd is. We hebben nog wel mails waarin de terug kunnen halen dat de oude verzekering niet meteen is opgezegd omdat we voor de nieuwe verzekering nog 'goedgekeurd' moesten worden. Vanaf dat wij de gezegd hebben van verzekering te willen switchen tot aan de datum dat we bij de nieuwe verzekering verzekerd waren wilden we niet onverzekerd zijn. Hier is ongeveer 2 maanden overheen gegaan.
Een extra reden toch om dan ook te controleren of het ook echt gebeurd is toch?
Alle reacties Link kopieren
Was het uberhaupt mogelijk om die bestaande verzekering te stoppen op het moment dat je dat wilde? Ik vertrouw voor dit soort dingen echt alleen op mezelf. Net als met zo'n overstapservice die allerlei bedrijven aanbieden. Gaat ook nog wel eens fout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven