Geld & Recht
alle pijlers
Dubbel verzekerd
donderdag 11 april 2019 21:03
Wat mij betreft dus niet als je een adviseur in de arm hebt genomen en betaald. Die heb je namelijk betaald voor het advies, het afsluiten van nieuwe verzekeringen en het stopzetten van oude verzekeringen. Dan mag hij dat ook daadwerkelijk doen.gizzmo-returns schreef: ↑11-04-2019 20:48Het is echt je eigen verantwoordelijkheid om je administratie bij te houden en te controleren. Als je dat gewoon had gedaan had je na 2 maanden het al kunnen stoppen.
donderdag 11 april 2019 21:07
Maar de adviseur kan er toch niets aan doen dat TO het tot 2 jaar later pas aangeeft omdat zij haar administratie niet in orde heeft?Kaaaaaaaatje schreef: ↑11-04-2019 21:02Ik vind dat je hier zeker wel meer zorgvuldigheid van je adviseur mag verwachten. Wat mij betreft valt dit onder de zorgplicht van een adviseur en zou hij in principe alle kosten mogen vergoeden.
Stel dat hij/zij het verzoek tot beëindigen hebben doorgestuurd, dan kan je de adviseur toch niet aansprakelijk stellen voor deze kosten?
To is hier zelf toch nalatig geweest?
donderdag 11 april 2019 21:11
Ja, en jij mag verwachten dat je daar dan een bevestiging van thuiskrijgt. Komt dat niet, dan trek je natuurlijk aan de bel, maar 5!! jaar later pas??Kaaaaaaaatje schreef: ↑11-04-2019 21:03Wat mij betreft dus niet als je een adviseur in de arm hebt genomen en betaald. Die heb je namelijk betaald voor het advies, het afsluiten van nieuwe verzekeringen en het stopzetten van oude verzekeringen. Dan mag hij dat ook daadwerkelijk doen.
donderdag 11 april 2019 21:16
Hier precies hetzelfde probleem. Ook met de overlijdensrisico verzekering. Wij kwamen er echter na 5 maanden (al) achter. 250 euro lichter.
Onze adviseur meerdere malen gevraagd naar de gang van zaken. Hij zou immers de opzegging verzorgen. We waren idd niet oplettend genoeg maar zijn er te goeder trouw vanuit gegaan dat hij het zou regelen.
Wat me nog het meest irriteert is dat hij zelf ook geen enkele moeite doet om er ook maar iets over op te lossen. Na enorm veel pushen vanuit ons is het alsnog geregeld. Volgens de adviseur is het schriftelijk opgezegd i.p.v. via de mail maar dat is kwijt geraakt.
Gevalletje pech, maar ik heb er wel een nare bijsmaak van in mijn mond.
Onze adviseur meerdere malen gevraagd naar de gang van zaken. Hij zou immers de opzegging verzorgen. We waren idd niet oplettend genoeg maar zijn er te goeder trouw vanuit gegaan dat hij het zou regelen.
Wat me nog het meest irriteert is dat hij zelf ook geen enkele moeite doet om er ook maar iets over op te lossen. Na enorm veel pushen vanuit ons is het alsnog geregeld. Volgens de adviseur is het schriftelijk opgezegd i.p.v. via de mail maar dat is kwijt geraakt.
Gevalletje pech, maar ik heb er wel een nare bijsmaak van in mijn mond.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 11 april 2019 21:20
Ja en waarschijnlijk heeft hij dat ook gedaan. Hii zal geen bevestiging thuis krijgen en heeft geen toegang tot de rekening van TO en heef dus niet kunnen zien dat dit jaren is afgeschreven.Kaaaaaaaatje schreef: ↑11-04-2019 21:03Wat mij betreft dus niet als je een adviseur in de arm hebt genomen en betaald. Die heb je namelijk betaald voor het advies, het afsluiten van nieuwe verzekeringen en het stopzetten van oude verzekeringen. Dan mag hij dat ook daadwerkelijk doen.
Een adviseur geeft advies en regelt de zaken voor je. Het is wel aan jezelf om ook te controleren of dit ook echt gebeurd is.
donderdag 11 april 2019 21:22
Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis en de adviseur heeft verzaakt. Net zoals jullie, maar het kost jullie geld.Miranda_86 schreef: ↑11-04-2019 20:43Ja, dat was zeker het geval
We vinden het zelf redelijk om de premie van 1 jaar terug te vragen. Wij waren in de veronderstelling dat het geregeld was.
Maar ben dus benieuwd hoe anderen hierover denken.
"De cursus rietdekken is afgelast".
"Riet is ziek"
"Riet is ziek"
donderdag 11 april 2019 21:45
Een extra reden toch om dan ook te controleren of het ook echt gebeurd is toch?Miranda_86 schreef: ↑11-04-2019 21:39Wij weten ook nog niet waar het mis is gegaan. Is de opzegging niet verstuurd of is hij niet goed aangekomen bij de verzekering. Stel het adviesbureau heeft nog bewijs van dat ze de opzegging gemaild hebben. Wij hebben destijds onze handtekening gezet en het formulier in ingescand en zou gemaild worden.
Ik denk zelf dat de brief helemaal niet verstuurd is. We hebben nog wel mails waarin de terug kunnen halen dat de oude verzekering niet meteen is opgezegd omdat we voor de nieuwe verzekering nog 'goedgekeurd' moesten worden. Vanaf dat wij de gezegd hebben van verzekering te willen switchen tot aan de datum dat we bij de nieuwe verzekering verzekerd waren wilden we niet onverzekerd zijn. Hier is ongeveer 2 maanden overheen gegaan.
zaterdag 13 april 2019 09:11