Besnijden ja of nee?

24-10-2018 07:50 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zg Spaanse Kraag gehad. Niet echt leuk, en nu heb ik van een uroloog (vr) het advies gekregen om een besnijdenis te laten uitvoeren. Ik heb al allerlei verhalen gelezen met voordelen en nadelen. Maar het gaat mij vooral om hoe het gevoel zal gaan worden.
Ik heb deze vraag ook op een "mannen" forum gesteld maar de reacties die ik daar kreeg waren sterk gekleurd, een deel was laaiend enthousiast, een deel was negatief.
Nu ben ik benieuwd naar hoe partners het ervaren. Dus het verschil in beleving voor en na?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb partners gehad die besneden waren en die het niet waren ik vond t wel beneden prettiger, mooier schoner ziet er beter uit
where ever you go, go with your heart
Na een Spaanse kraag zou ik als ik jou was zeker een besnijdenis laten uitvoeren. Dat advies krijg je niet omdat de uroloog zo graag wil snijden. Het gaat om de gevolgen van Spaanse kraag. Naast dat het heel veel pijn doet kan ook je eikel afsterven omdat er geen bloed meer bij komt. Het is maar net wat je wil natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al weer 22 jaar samen met een man die besneden is, en we hebben nog steeds leuke spannende seks.... dus, ik vind het helemaal goed zo!

En een Spaanse kraag is nou echt niet zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Na je besnijdenis zit er nog geen eelt op je eikel, dus dat is nogal gevoelig in je onderbroekje.

Na verloop van tijd vormt zich een eeltlaagje. Je eikel wordt daar minder gevoelig door.

O en masturberen kan niet meer zonder spuug of lotion.
Alle reacties Link kopieren
En als een deel van de vrouwen het een verbetering vindt en een paar een verslechtering en de rest merkt geen verschil, wat dan?
Het gaat om jouw lijf, jouw gezondheid en jouw beleving of gevoel.
Waarom vermeld je trouwens dat de uroloog een vrouw is, maakt dat nog wat uit in je beslissing?
Vraag je uroloog of zij je aan serieuze ervaringsverhalen van andere mannen kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het advies van je uroloog opvolgen, die geeft het advies met een reden.
Wat maakt het dan uit wat wij vinden?
julius schreef:
24-10-2018 09:05
Na je besnijdenis zit er nog geen eelt op je eikel, dus dat is nogal gevoelig in je onderbroekje.

Na verloop van tijd vormt zich een eeltlaagje. Je eikel wordt daar minder gevoelig door.

O en masturberen kan niet meer zonder spuug of lotion.

Er komt niet letterlijk een laag eelt op je eikel natuurlijk. Je eikel wordt minder gevoelig. Even ter verduidelijking. TO kan een heel raar beeld krijgen van deze bijdrage.
TO niet twijfelen maar doen
hier een ervaringsdeskundige
(op een vrouwenforum :-D )
Waarom bespreek je je twijfels niet met je uroloog?
Alle reacties Link kopieren
Zo snel mogelijk laten doen. Na de ingreep 4 weken niet mastuberen.
Hij wordt in het begin iets gevoeliger maar dat verdwijnt vrij snel weer.
Mastuberen lukt ook zonder spuug en olie, je moet hem alleen iets lager vastpakken.
Alles blijft redelijk het zelfde aanvoelen na een paar maanden, alleen zonder het velletje.
Geloof ons, je zou willen dat je het jaren eerder had gedaan.
Lekkerbezigstel schreef:
24-10-2018 09:59
Geloof ons, je zou willen dat je het jaren eerder had gedaan.
Ons nog wel.
Maar TO als je zo twijfelt bespreek je twijfels met de uroloog of vraag een second opinion.
julius schreef:
24-10-2018 09:05
Na je besnijdenis zit er nog geen eelt op je eikel, dus dat is nogal gevoelig in je onderbroekje.

Na verloop van tijd vormt zich een eeltlaagje. Je eikel wordt daar minder gevoelig door.

O en masturberen kan niet meer zonder spuug of lotion.
Echt joh, verklein jij je kledingstukken? Krijg er altijd de rillingen van mensen die dat doen, zo ie zo het verkleinen van woorden. brrrr. TO is geen jongetje meer!

TO die besnijdenis zou ik doen met jouw historie. De uroloog adviseerde dat niet voor niets! Maak gewoon nog een x een afspraak en bespreek je twijfels. Zou je ook met je huisarts kunnen doen. Voor het genot van een vrouw maakt het niets uit of een man besneden is. Er zijn zat vrouwen die het ook mooier vinden, en er komt geen eelt op zoals hierboven beschreven is, de eikel wordt iets minder gevoelig, in het begin dus gevoeliger en na een poosje heb je daar geen last meer van.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
In dit geval klinkt het als medische noodzaak en dan is er dus niet heel veel te bediscussiëren.

Denk dat de gemiddelde vrouw het minder vervelend vindt dat jij besneden bent dan dat je iedere zoveel sexbeurten met een spaanse kraag naar de eerste hulp moet.
Alle reacties Link kopieren
Medische noodzaak dus doen.
Alle reacties Link kopieren
@ava75.
Ons ja. Weer lekker kunnen sexen zonder pijnlijke afloop of moeten uitkijken en rekening moeten houden met.
Op een gegeven moment kon de voorhuid niet meer over de eikel heen, met als gevolg scheurtjes in de voorhuid.
En die zijn erg pijnlijk, verhinderd dus ook om regelmatig lekkere sex te hebben.
Toen alles na de ingreep genezen genezen was, konden alle remmen weer los.
Daarom dus: ons.
Het was voor beide zeer vervelend steeds weer te moeten oppassen en wachten totdat de scheurtjes weer genezen waren.
We bedoelen hier dus niets negatiefs mee, en wordt als zodanig ook niet als negatief herkend, louter alleen eigen ervaring van: ons
Stampertje12 schreef:
24-10-2018 10:56
In dit geval klinkt het als medische noodzaak en dan is er dus niet heel veel te bediscussiëren.

Denk dat de gemiddelde vrouw het minder vervelend vindt dat jij besneden bent dan dat je iedere zoveel sexbeurten met een spaanse kraag naar de eerste hulp moet.
De meeste vrouwen vinden dat sowieso.

Wat geen reden moet zijn om het te laten doen. Een piemel is zoals hij is.
Maar als dat kraagje eraf is .. prima. Mooi. Fijn.

TO, bij medische noodzaak gewoon bespreken en dan doen.

Halve wereld is besneden ( wat ik niet promoot, laat alles zoals het is als dat goed werkt verder) maar die hebben ook allemaal gewoon fijne seks.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor het reageren, wel veel reacties in een korte tijd. Dat is geen klacht hoor, zeker niet.

Een aantal opmerkingen, ik ben al een hele tijd getrouwd en zij is ook mijn enige sex partner. Dus het gaat me niet zozeer om wat "andere" vrouwen vinden, maar meer hoe zij het ervaren als hun partner "ineens" is besneden. Dit klinkt egoïstischer dan ik het bedoel.
Verder vermelde ik idd dat de uroloog een vrouw is, ook dat was zonder bijbedoelingen. Over het algemeen heb ik voor medische hulp liever een vrouw dan een man. Maar bij dit specifieke gebeuren weet ik het eigenlijk niet zeker. Ze was heel zakelijk (terecht) maar ook nogal gehaast en dat was wat minder. Ze zei dat dit een duidelijk geval van medische noodzaak was dus verder geen discussie. Maar heb duidelijk gezegd dat ik mentaal wel wat problemen mee heb, ik begrijp de medische oorzaak, maar dan nog vind ik het een moeilijk iets. Daar kan ik verder weinig aan doen, zo voel ik het nu eenmaal.

Mijn vrouw maakt het niet zoveel uit zegt ze, maar ze was erbij toen ik het ziekenhuis zat waar ze probeerden de Spaanse kraag te verhelpen. Dat heeft uiteindelijk bijna drie uur geduurd en ontzettend veel pijn gedaan. Dat vond ze verschrikkelijk en ze wil niet dat ik dit nog een keer moet meemaken. Ze is nu ook heel voorzichtig geworden want ze voelde zich schuldig, en dat is natuurlijk onterecht.

Hoe dan ook, ik heb deze week nog een afspraak bij de uroloog. Volgende week is onder voorbehoud de ingreep ingepland.
Ik denk dat het wel doorgaat want ik heb nu wel wat klachten zoals wondjes, moeilijk schoonmaken (kan eigenlijk alleen met een injectiespuit), maar evengoed ben ik huiverig voor de gevolgen. En zoals ik al eerder zei kan ik daar weinig aan doen. Het is niet zo dat ik bang voor een operatie of zo, die heb ik al genoeg gehad. Ik begin wel een beetje een zeurpiet te worden lijkt het wel :-?
f1823 wijzigde dit bericht op 24-10-2018 13:53
23.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
24-10-2018 13:35
Iedereen bedankt voor het reageren, wel veel reacties in een korte tijd. Dat is geen klacht hoor, zeker niet.
Een aantal opmerkingen, ik ben al een hele tijd getrouwd en zij is ook mijn enige sex partner. Dus het gaat me niet zozeer om wat "andere" vrouwen vinden, maar meer hoe zij het ervaren als hun partner "ineens" is besneden. Dit klinkt egoïstischer dan ik het bedoel.
Verder vermelde ik idd dat de uroloog een vrouw is, ook dat was zonder bijbedoelingen. Over het algemeen heb ik voor medische hulp liever een vrouw dan een man. Maar bij dit specifieke gebeuren weet ik het eigenlijk niet zeker. Ze was heel zakelijk (terecht) maar ook nogal gehaast en dat was wat minder.

Mijn vrouw maakt het niet zoveel uit, maar ze was erbij toen ik het ziekenhuis zat waar ze probeerden de Spaanse kraag te verhelpen. Dat heeft uiteindelijk bijna drie uur geduurd en ontzettend veel pijn gedaan. Dat vond ze verschrikkelijk en wil ze niet meer meemaken. Ze is nu ook heel voorzichtig geworden want ze voelde zich schuldig, en dat is natuurlijk onterecht.

Hoe dan ook, ik heb deze week nog een afspraak bij de uroloog. Volgende week is onder voorbehoud de ingreep ingepland.
Dan kan het alleen maar weer beter gaan, want seks met een schuldgevoel of angst dat het weer gaat gebeuren is geen lekkere seks!

Succes volgende week! En veel plezier daarna weer met je vrouw :-D
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
24-10-2018 10:30
Echt joh, verklein jij je kledingstukken? Krijg er altijd de rillingen van mensen die dat doen, zo ie zo het verkleinen van woorden. brrrr. TO is geen jongetje meer!

:rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
24-10-2018 10:30
Echt joh, verklein jij je kledingstukken? Krijg er altijd de rillingen van mensen die dat doen, zo ie zo het verkleinen van woorden. brrrr. TO is geen jongetje meer!
Het is inderdaad al weer een hele tijd geleden dat ik een jongetje was :-D
himalaya schreef:
24-10-2018 15:35
:rofl:
Scherp scherp. 😂

Maar doelde natuurlijk op het berichtje 😜
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het bij jou medisch gezien een optie is, maar ik heb zelf een kleine twintig jaar geleden een gedeeltelijke besnijdenis laten uitvoeren. Hierbij wordt het stuk weefsel dat de vernauwing veroorzaakt ertussenuit geknipt.

Dan heb je dus gewoon nog een voorhuid, en ligt je eikel niet altijd bloot.

De uroloog liet me zelf de keuze of ik dit wilde of een volledige besnijdenis.
Alle reacties Link kopieren
@Samwan,

Een gedeeltelijke besnijdenis is volens de uroloog geen optie bij mij omdat de kans dat er alsnog problemen ontstaan te groot is. Ze heeft wel aangegeven dat ze tijdens de operatie zal proberen zoveel mogelijk te "redden".
Hoe dan ook, vrijdag heb ik weer een gesprek met onder andere de uroloog, anesthesist en zaalverpleegkundige en dan als het goed is volgende week donderdag de operatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven