Seks met nieuwe man gaat moeilijk

13-12-2018 10:06 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve iedereen,

Wie kan mij wat bevestiging geven/moed inpraten?

Sinds kort zie ik een leuke man. We zitten nog in een datingfase maar connectie en chemie is er. We hebben alleen probleem op seksueel gebied. We beleven heerlijke seks maar er is een probleem met penetratie. Ik ontspan niet goed genoeg. Automatisch gaan mijn benen naar elkaar waardoor penetratie niet goed lukt en hij niet diep naar binnen kan. Dit heeft te maken met eerdere nare seksuele ervaringen. Iets waar ik moeilijk over praat. Ik heb hem verteld dat het in het verleden de ene keer wel lukt en andere keer niet. Ik heb hem ook verteld dat ik in het verleden ook therapieën (bekkenbodem) en naar de gynaecoloog ben geweest voor onderzoek. Ook heb ik een seksuloog overwogen. Ik heb gewoon veel last van angst. Niet eens zozeer angst voor de pijn maar meer dat ik mij dus heel erg tekortgeschoten voel. Ik schaam mij er gewoon voor. Hij heeft nu een leuk meisje maar hij kan haar niet eens neuken...
Ik schaam mij en ik heb het gevoel dat hij ook nauwelijks weet wat hij ermee aan moet en misschien als man zijnde ook wel faalt. Ik heb hem een aantal keer gezegd dat het niet aan hem ligt. Ik durf het ook niet heel erg bespreekbaar te maken want we zitten niet eens in een relatie. Het is een prille datingfase. Ik ben dus heel erg bang dat hij om deze reden nu verder gaat 'zoeken'. Hij heeft nooit vrouwen in het verleden gehad met hetzelfde probleem. Hij is er behoorlijk verbaasd over.

Wat kan ik doen? Er rustig over praten durf ik niet gezien onze prille datingfase. Het enige wat ik denk is dat hij alles afkapt en dus lekker verder gaat met een ander met wie hij lekker kan 'rammen om het maar even plat te zeggen..
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
... oei, dat lijkt mij wel echt balen. Vooral als je nog in de datingfase zit. Tis geen probleem waar je stapeldolverliefd bij stil wil staan, denk ik.

Je schrijft dat je denkt dat hij niet weet wat hij ermee aan moet, maar weet je dat zeker of vul je dit in vanuit je eigen onzekerheid hierover?
Alle reacties Link kopieren
Zou het juist helpen om niet zo veel bij het probleem stil te staan? Ik kan mij voorstellen dat het voor jou juist veel spanning oplevert omdat het zo in je hoofd zit, plus alle bijkomende onzekerheid.
Zou je nog een keer met een seksuoloog kunnen praten? Heb je bijvoorbeeld oefeningen of ontspanningstips meegekregen die je kunt toepassen?

Helpt het om bijvoorbeeld eerst een lekkere bankhangavond, goede film, wijntje te hebben voor je het bed induikt?
Sorry als mijn oplossingen stom klinken, maar ik heb er geen ervaring mee maar kan mij je gevoel zo goed voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Los van hem en van de seks: gun jezelf hulp om over de nare ervaring heen te komen. Daar mag je prioriteit liggen. Helaas kun je dit niet forceren.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
13-12-2018 10:09
... oei, dat lijkt mij wel echt balen. Vooral als je nog in de datingfase zit. Tis geen probleem waar je stapeldolverliefd bij stil wil staan, denk ik.

Je schrijft dat je denkt dat hij niet weet wat hij ermee aan moet, maar weet je dat zeker of vul je dit in vanuit je eigen onzekerheid hierover?
Nou hij vroeg een aantal keer of er iets is wat hij eraan kon doen. Toen heb ik hem verteld dat het niet aan hem ligt. We hebben elkaar gisteren voor het laatst gezien. Voor hij naar huis ging namen we beetje ongemakkelijk afscheid nadat we dus meerdere pogingen hadden gedaan. Ik ben beetje radeloos.. wil hem niet kwijt maar het enige wat ik denk is: oké dit was het, Hij gaat lekker zn pijlen op een ander richten...
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
Je durft er niet over te praten vanwege de prille datingfase? Dat snap ik niet. Jullie hebben al seks, dus dan moet je er toch júist over praten? Gewoon, omdat het aan de orde is. Hij merkt dat het niet goed gaat, dus erover praten kan dan alleen maar opluchting en duidelijkheid geven, lijkt mij.

Als ie jou hierom opgeeft en een ander meisje zoekt om te 'rammen', zat de liefde sowieso niet diep. Je verdient een man die moeite voor je doet dus als hij hierom al wegloopt hoef je daar niet rouwig om te zijn.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
13-12-2018 10:12
Zou het juist helpen om niet zo veel bij het probleem stil te staan? Ik kan mij voorstellen dat het voor jou juist veel spanning oplevert omdat het zo in je hoofd zit, plus alle bijkomende onzekerheid.
Zou je nog een keer met een seksuoloog kunnen praten? Heb je bijvoorbeeld oefeningen of ontspanningstips meegekregen die je kunt toepassen?

Helpt het om bijvoorbeeld eerst een lekkere bankhangavond, goede film, wijntje te hebben voor je het bed induikt?
Sorry als mijn oplossingen stom klinken, maar ik heb er geen ervaring mee maar kan mij je gevoel zo goed voorstellen.
Klinkt zeker niet stom. Dankje voor het meedenken.

Ja wat je al noemde hebben we gehad maar als we in bed eindigen komt het probleem weer naar boven..

Ene kant denk ik: we knuffelen ook wat af.. heerlijk. Misschien knuffelt hij lang niet zo intiem met iedere vrouw en blijft ie toch bij me..
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
Chocoladefan schreef:
13-12-2018 10:15
Nou hij vroeg een aantal keer of er iets is wat hij eraan kon doen. Toen heb ik hem verteld dat het niet aan hem ligt. We hebben elkaar gisteren voor het laatst gezien. Voor hij naar huis ging namen we beetje ongemakkelijk afscheid nadat we dus meerdere pogingen hadden gedaan. Ik ben beetje radeloos.. wil hem niet kwijt maar het enige wat ik denk is: oké dit was het, Hij gaat lekker zn pijlen op een ander richten...

Ik denk dat je jezelf echt tekort doet met die gedachten.
Waarschijnlijk voelt hij zich precies hetzelfde, maar dan over zichzelf.
Er zijn echt wel mannen die meer inhoud dan alleen seks hebben, denk ik/verwacht ik.
Ik denk ook dat je hier beter over kunt praten op het moment dat seks er niet op volgt/in de verwachting ligt.
Gesprek en daarna proberen vind ik geen goede, ontspannende combi. Voor beiden niet.
Het is jammer dat je je zo schaamt voor jezelf. Als je kunt erkennen dat je een trauma hebt op dit punt en daardoor geduld en zachtheid verdient hoeft het niet zo complex te zijn. Jullie hebben al seks, hoe kan dat minder intiem zijn dan hem iets vertellen? Als je deze man echt de moeite waard vind, laat hem dan ook echt toe. Vertel hem dat je iets vervelends hebt meegemaakt en dat het daarom nu niet lukt. Dat je tijd nodig hebt, en wat geduld. Wees eerlijk, en geef geen dubbele signalen, ga niet in de afhankelijke 'oh nee, hij gaat naar een ander' modus.
Als jij je openstelt, geef je hem de kans dat ook te doen. En ja, dan loop je het risico dat hij afknapt of er niet mee om kan gaan. En dan is dit dus niet de man voor jou. Of hij gaat er wél goed mee om en dan weet je wat je aan hem hebt. Het kan zo makkelijk zijn.
Je zegt zelf dat jullie wel goede seks hebben, alleen de penetratie gaat nog niet zo soepel.
Je weet dus al dat je een heleboel meer kunt doen om het hem naar de zin te maken en andersom ook.

Ik zou er wel over praten en er eerlijk over zijn. Stel je maar kwetsbaar op: dat maakt je mooi en je geeft dan ook duidelijk aan dat dit voor jou ook niet ' de normaal situatie' is waar hij het de rest van zijn leven mee zal moeten doen.

Praten over seks kan heel leuk en relaxed zijn en de band versterken, en voor jou ook een deel van de spanning eraf halen. Hij komt dan ook te weten dat je seks leuk en lekker en belangrijk vindt, ondanks je vervelende ervaring en deze opstartproblemen. Dat is belangrijke en positieve informatie voor hem lijkt me. Je bent geen preutse tut die seks maar niets vindt en die niet kan rammen met haar date: je hebt gewoon een vervelende ervaring en je lichaam is daarom schuchter in het begin. Je hebt dus ook niet met Jan en alleman seks, het is voor jou iets speciaals.

Laat het feit dat je nog in de datingfase zit en nog niet officieel een relatie hebt 'los'. Die situatie kan vloeiend overgaan van de een in de ander en ook in de datingfase kun je 'praten over seks' en met elkaar delen wat je daarin leuk en belangrijk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne en lieve reacties van jullie allemaal! Super bedankt voor het uitgebreid reageren en meedenken.

Ik zou hem erg graag willen toelaten, maar dat is dus iets wat ik moeilijk vind. Omdat ik zelf denk dat ik niet de moeite waard ben. Het enige wat ik voel is schaamte en angst. En dan is er weer de 'angst' dat ie die moeite niet gaat doen. Dat ik dat niet waard ben. We kennen elkaar nog niet zo lang en zeker niet door en door. Wel hebben we dus een ongelofelijke aantrekkingskracht op elkaar. Hij knuffelt en vreet mij zo ongeveer op als we samen zijn. Samen slapen doen we ook heel erg intiem. We hadden al vrij snel, toen we begonnen met daten, goede gesprekken en een verbinding.
Ja de seks is op alle vlakken goed, alleen penetreren is dus het probleem.
Ik weet hoe belangrijk seks is voor mannen. Daarnaast ben ik ook onzeker over het feit dat deze man best wat 'vriendinnen' heeft. En dit zijn 'gewone' vriendinnen. Waar hij mee naar de bioscoop gaat of wat gaat drinken. Klinkt dus heel onschuldig. Ik ben bang dat hij ook zoent en sekst met deze vrouwen omdat hij mij niet kan neuken.

Is er misschien iemand die ooit in een soortgelijke situatie heeft gezeten?

Zou een man nou echt zoveel moeite willen doen voor een vrouw?
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me nu prima om te bespreken met een goede therapeut/psycholoog.

De kans is erg groot dat, zolang je de diepliggende oorzaak van je onzekerheid niet aanpakt, je problemen blijft houden. Een bekkentherapeut gaat moet oefeningen niet zorgen dat jij je meer eigenwaarde krijgt.

Stap over je schroom, en ga eens praten met je huisarts. Je zal vast de eerste niet zijn die met deze hulpvraag bij de huisarts komt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Chocoladefan schreef:
13-12-2018 10:15
Nou hij vroeg een aantal keer of er iets is wat hij eraan kon doen. Toen heb ik hem verteld dat het niet aan hem ligt. We hebben elkaar gisteren voor het laatst gezien. Voor hij naar huis ging namen we beetje ongemakkelijk afscheid nadat we dus meerdere pogingen hadden gedaan. Ik ben beetje radeloos.. wil hem niet kwijt maar het enige wat ik denk is: oké dit was het, Hij gaat lekker zn pijlen op een ander richten...
Als je hem niet kwijt wilt, voor zover je iemand kan "hebben"zou ik er juist wel over praten
Dat zorgt voor begrip bij de ander
Of onbegrip maar dan is het toch een wegwaaier en wil je hem toch zo snel mogelijk uit je systeem toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Aureel schreef:
13-12-2018 10:17
Je durft er niet over te praten vanwege de prille datingfase? Dat snap ik niet. Jullie hebben al seks, dus dan moet je er toch júist over praten? Gewoon, omdat het aan de orde is. Hij merkt dat het niet goed gaat, dus erover praten kan dan alleen maar opluchting en duidelijkheid geven, lijkt mij.

Als ie jou hierom opgeeft en een ander meisje zoekt om te 'rammen', zat de liefde sowieso niet diep. Je verdient een man die moeite voor je doet dus als hij hierom al wegloopt hoef je daar niet rouwig om te zijn.
Ik snap dat 'het is geen relatie maar een prille datingfase' al niet ...


En dus durf ik er niet goed over te praten al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
en ik snap dat overwaarderen van penetratie niet. Dat is echt maar zo`n klein onderdeel van seks wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
13-12-2018 11:34
Ik snap dat 'het is geen relatie maar een prille datingfase' al niet ...


En dus durf ik er niet goed over te praten al helemaal niet.
Ik snap dat het allemaal wat tegenstrijdig klinkt, maar zo dacht ik erover..
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
Alsjeblieft, zoek een therapeut. Minderwaardigheid, je niet kunnen voorstellen dat een man je leuk vindt, de overtuiging dat je een man zonder seks niet aan je kan binden, niet kunnen penetreren door een trauma... Hier kom je zelf niet uit. Gun jezelf de weg hieruit.
Chocoladefan schreef:
13-12-2018 11:47
Ik snap dat het allemaal wat tegenstrijdig klinkt, maar zo dacht ik erover..
Ik heb het niet over tegenstrijdigheid.

Als je seks hebt zo je op zijn minst oud en wijs genoeg moeten zijn over er over te kunnen praten.

En ik ben zelf te oud denk ik om dat prille datingfase ding, als excuus om dan niet durven te praten, te begrijpen. :-D

Je date, je hebt seks, er is wat, dan doe je je mond open.

Kan je dat niet is het verstandig om geen seks te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
13-12-2018 11:50
Ik heb het niet over tegenstrijdigheid.

Als je seks hebt zo je op zijn minst oud en wijs genoeg moeten zijn over er over te kunnen praten.

En ik ben zelf te oud denk ik om dat prille datingfase ding, als excuus om dan niet durven te praten, te begrijpen. :-D

Je date, je hebt seks, er is wat, dan doe je je mond open.

Kan je dat niet is het verstandig om geen seks te hebben.
Ken je het gevoel van schaamte en schuldgevoelens? Dat dat erg in de weg zit? Als het zo makkelijk was als hoe jij het hier zegt dan was er geen probleem geweest toch?

Ik ga kijken of ik er opnieuw hulp voor kan zoeken.
Yolo!
Chocoladefan schreef:
13-12-2018 11:12
Wat een fijne en lieve reacties van jullie allemaal! Super bedankt voor het uitgebreid reageren en meedenken.

Ik zou hem erg graag willen toelaten, maar dat is dus iets wat ik moeilijk vind. Omdat ik zelf denk dat ik niet de moeite waard ben. Het enige wat ik voel is schaamte en angst. En dan is er weer de 'angst' dat ie die moeite niet gaat doen. Dat ik dat niet waard ben. We kennen elkaar nog niet zo lang en zeker niet door en door. Wel hebben we dus een ongelofelijke aantrekkingskracht op elkaar. Hij knuffelt en vreet mij zo ongeveer op als we samen zijn. Samen slapen doen we ook heel erg intiem. We hadden al vrij snel, toen we begonnen met daten, goede gesprekken en een verbinding.
Ja de seks is op alle vlakken goed, alleen penetreren is dus het probleem.
Ik weet hoe belangrijk seks is voor mannen. Daarnaast ben ik ook onzeker over het feit dat deze man best wat 'vriendinnen' heeft. En dit zijn 'gewone' vriendinnen. Waar hij mee naar de bioscoop gaat of wat gaat drinken. Klinkt dus heel onschuldig. Ik ben bang dat hij ook zoent en sekst met deze vrouwen omdat hij mij niet kan neuken.

Is er misschien iemand die ooit in een soortgelijke situatie heeft gezeten?

Zou een man nou echt zoveel moeite willen doen voor een vrouw?

Lieverd, ga met iemand praten over je onzekerheid. Ga dingen verwerken. Je hebt een hele verkeerde mindset, je bent het type vrouw wat zich helemaal gaat wegcijferen voor een man, dat druipt van je posts af. Wij kunnen je vanalles vertellen, maar je moet het zélf voelen, dat je de moeite waard bent. En daar heb je wat hulp bij nodig, denk ik.

Stop ook met denken voor een man. Wat wil jíj. Wat vind jíj prettig. Dat moet je uitgangspunt zijn. En dan merk je vanzelf wel of hij bij je past. Jij gaat je (ook sexueel) aanpassen uit angst om hem te verliezen. NIET DOEN. Je bent goed, je bent genoeg. En er zijn heel veel geweldige mannen in het land, die dol zijn op hun vrouw zoals ze is. Laat die denkbeelden over mannen en seks los, want dat is allemaal onzin. Als je je zo minderwaardig voelt, trek je verkeerde mensen aan, echt doe er iets mee, je bent het waard.
Chocoladefan schreef:
13-12-2018 12:01
Ken je het gevoel van schaamte en schuldgevoelens? Dat dat erg in de weg zit? Als het zo makkelijk was als hoe jij het hier zegt dan was er geen probleem geweest toch?

Ik ga kijken of ik er opnieuw hulp voor kan zoeken.
Nogmaals. Als je daar niet over durft te praten, dat niet kan of durft moet je gewoon (nog) geen seks hebben. Dat is mijn punt.

Hulp lijkt me dan een prima idee.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-12-2018 12:19
2.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft je er niet voor te schamen dat je zoiets hebt meegemaakt. :hug:
Ik zou tijdelijk geen seks hebben veel minder erg vinden dan iemand die er niet over wil of over kan praten of toch maar doorgaat om de ander tevreden te houden. Als partner zijnde zou ik het waarderen als jij je open stelt om te weten dat er iets geweest is. Je hoeft niet gelijk alles te vertellen en kunt het vaag houden met een nare ervaring, maar dan weet hij wel dat hij er rekening mee kan houden.
Een leuke man laat je echt niet zomaar vallen. Een relatie is meer dan alleen seks met elkaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
DeKenau en Huisduif.. wat een fijne lieve reacties van Jullie. En ook van de rest. dank jullie wel :)
Yolo!
Zo te lezen ben jij niet alleen maar datemateriaal voor hem waar hij mee kan "rammen". Ook mannen begrijpen maar al te goed hoe het is als er iets niet werkt zoals ze zouden willen.
Als jij de vrouw zou zijn waar ik mee verder zou willen in een relatie en jij zou mij in deze situatie vragen om mee te gaan naar een seksuoloog om jouw probleem(wat ook de mijne is) daar proberen op te lossen. Zou ik me vereerd voelen dat jij zoveel vertrouwen in mij hebt.
Dit samen oplossen zal je relatie alleen maar sterker maken.
Alle reacties Link kopieren
MaenRo schreef:
13-12-2018 12:59
Zo te lezen ben jij niet alleen maar datemateriaal voor hem waar hij mee kan "rammen". Ook mannen begrijpen maar al te goed hoe het is als er iets niet werkt zoals ze zouden willen.
Als jij de vrouw zou zijn waar ik mee verder zou willen in een relatie en jij zou mij in deze situatie vragen om mee te gaan naar een seksuoloog om jouw probleem(wat ook de mijne is) daar proberen op te lossen. Zou ik me vereerd voelen dat jij zoveel vertrouwen in mij hebt.
Dit samen oplossen zal je relatie alleen maar sterker maken.
Mooie reactie... en idd helemaal waar. Ik ga het aankijken hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Yolo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven