Lotgenoten gebrek intimiteit in relatie

03-06-2019 17:14 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik zie steeds meer mensen die topics openen over o.a. het gebrek aan intimiteit in hun relatie, zo ook ik.
Zijn er mensen die behoefte hebben om hierover te chatten? Ik merk dat ik het in ieder geval heel fijn vind om het hierover te hebben met anderen, om zo de situatie ook eens vanuit een ander perspectief te bekijken en daarnaast lucht het soms gewoon op om het even van je af te kunnen typen (in dit geval ;).

Berichtjes zijn dus welkom! En onder dit topic reageren kan natuurlijk altijd. 😊
Andere onderwerpen omtrent relatieproblemen kunnen natuurlijk ook besproken worden.

- Bella
Chatten over gebrek aan intimiteit. Een soort sexting, maar dan anders. :roll:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-06-2019 17:37
Chatten over gebrek aan intimiteit. Een soort sexting, maar dan anders. :roll:
Het is maar hoe je het bekijkt he.. 😂🤷‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Bestaat chatten dan nog? Dat klinkt zo jaren 2000 :lol:

Maar ben je man of vrouw? En wat hoop je ermee te bereiken behalve dat je misschien andere perspectieven hoort? Hoop je op succes story’s of sta je ook open voor mindere verhalen? Of is het voor een onderzoek?
Ik doe mijn best
Gebrek aan intimiteit in combinatie met andere relatieproblemen; je HOEFT niet bij elkaar te blijven, hè? :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Dit is je derde topic hierover binnen een jaar. Misschien moet je niet met andere lotgenoten praten maar een andere verkering zoeken.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-06-2019 17:37
Chatten over gebrek aan intimiteit. Een soort sexting, maar dan anders. :roll:
Typisch een man, seks als synoniem zien voor intimiteit. Dat is nu juist vaak het probleem.
.
impala schreef:
03-06-2019 19:00
Typisch een man, seks als synoniem zien voor intimiteit. Dat is nu juist vaak het probleem.

Het topic staat op de sekspijler.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
03-06-2019 19:00
Typisch een man, seks als synoniem zien voor intimiteit. Dat is nu juist vaak het probleem.
Nou als je ff op het liedje klikt dan wordt er een hoop duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-06-2019 19:04
Het topic staat op de sekspijler.
Touché. Dat had ik niet gezien.
.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
03-06-2019 19:08
Nou als je ff op het liedje klikt dan wordt er een hoop duidelijk.
Liedje?
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
03-06-2019 19:10
Liedje?
Loepje, sorry: autocorrect!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk lekker samen met anderen zeuren over je slechte relatie ipv er iets aan te doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter met je partner praten.
En als dat niet wil, brei dan een eind aan de relatie, voor je elkaar de tent echt uitvecht. Want dit gaat je opbreken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even geloept.
Mijn probleem is wel helemaal anders maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.
Jij hebt een mailtje van mij ontvangen!
Alle reacties Link kopieren
Intimiteit is niet vior iedereen hetzelfde TO. Waar bestaat intimiteit voor jou uit. Praten over wat je bezighoudt, dat er zichtbaar rekening met wordt gehouden, een aai over je bol, een stomende vrijpartij, wat? En waar bestaat intimiteit voor je partner uit? Als je dat van elkaar weet kun je beide je best doen om het elkaar naar de zin te maken. Als een van beide dat niet wil, ontbreekt een belangrijke peiler voor een duurzame relatie.

Als jullie er iets mee willen, kan ik je het boek De vijf talen van de liefde van Gary Chapman aanraden. Was voor ons een eye opener.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak wel het idee dat de meesten de graad van intimiteit hebben die ze willen. Als iemand seks zonder nog meer intimiteit heeft dat is meestal precies wat hij wil. Het is geen tekort.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO.
Eigenlijk vind ik het best rot voor je.
Als ik het goed heb, ben je pas 25 jaar en voel jij je al heel lang niet begeert, verwaarloosd of tekort gedaan in je relatie.
Maar omdat je veel van je vriend houdt, zet je alle frustraties en gemis maar op de achtergrond, cijfer je jezelf eigenlijk weg.
Je bent nog zo jong.. waarom nu al genoegen moeten nemen met het seksleven als van twee senioren?!.
Wat vertel jij hierover aan je vriend? weet hij wat dit met je doet? weet hij wat je mist?
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
04-06-2019 09:13
Sterkte TO.
Eigenlijk vind ik het best rot voor je.
Als ik het goed heb, ben je pas 25 jaar en voel jij je al heel lang niet begeert, verwaarloosd of tekort gedaan in je relatie.
Maar omdat je veel van je vriend houdt, zet je alle frustraties en gemis maar op de achtergrond, cijfer je jezelf eigenlijk weg.
Je bent nog zo jong.. waarom nu al genoegen moeten nemen met het seksleven als van twee senioren?!.
Wat vertel jij hierover aan je vriend? weet hij wat dit met je doet? weet hij wat je mist?
Dankjewel voor je reactie!
Wat je zegt klopt helemaal. Ik denk dat het soms moeilijk te begrijpen is voor mensen die nog nooit in zo'n situatie hebben gezeten.. De keuze om het uit te maken en weg te gaan is niet een makkelijke. Je wil eerst alles proberen wat er te proberen valt, omdat je van je partner houdt. Misschien ga ik daar te ver in door mezelf aan de kant te zetten, maar ik blijf op de een of andere manier hoop houden dat er nog iets kan veranderen..

Ik geef regelmatig bij hem aan dat ik de intimiteit tussen ons mis. Wat betreft seks heb ik geluk als dit er eens 1x per maand van komt (en dat is dan een goede maand). Tussendoor probeer ik hem regelmatig duidelijk te maken dat ik zin heb, maar hier doet hij niets mee. Wanneer we het hierover hebben geeft hij steeds verschillende redenen voor de lage behoefte aan intimiteit vanuit hem. De ene keer zegt hij dat het aan zijn libido ligt en de andere keer ligt het aan mij (er te vaak over beginnen, te weinig affectie tonen e.d.). Ik heb aan al die dingen gewerkt, maar het haalt niets uit. Het zal dus echt van zijn kant moeten komen nu, en ik denk ook echt dat er iets aan ten grondslag ligt waarover hij mij niets vertelt.. Hij is hier niet open in en dat zorgt ervoor dat ik geen helderheid heb en dus moeilijk knopen door kan hakken..
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
03-06-2019 18:16
Bestaat chatten dan nog? Dat klinkt zo jaren 2000 :lol:

Maar ben je man of vrouw? En wat hoop je ermee te bereiken behalve dat je misschien andere perspectieven hoort? Hoop je op succes story’s of sta je ook open voor mindere verhalen? Of is het voor een onderzoek?
Haha ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden.. 🙈
Ik ben een vrouw van 25 en 2 jaar samen met mijn vriend.
Ik sta voor alle verhalen open. Succes of geen succes. Ik hoop dat, door de verhalen van andere mensen, ik wat meer inzicht krijg in dit soort problematiek en hoe hiermee om te gaan.
Ik ben iemand die zichzelf nog wel eens vergeet en alles overheeft voor de ander. Soms heb ik het daarom nodig om van een ander te horen wat ik bijvoorbeeld wel/niet zou moeten accepteren in zo'n situatie.
Dit is mijn eerste serieuze/langdurige relatie, dus dat maakt het ook wel wat lastiger misschien..
RikM schreef:
03-06-2019 19:04
Het topic staat op de sekspijler.
:HA:
BellaFox schreef:
05-06-2019 12:08
Dankjewel voor je reactie!
Wat je zegt klopt helemaal. Ik denk dat het soms moeilijk te begrijpen is voor mensen die nog nooit in zo'n situatie hebben gezeten.. De keuze om het uit te maken en weg te gaan is niet een makkelijke. Je wil eerst alles proberen wat er te proberen valt, omdat je van je partner houdt. Misschien ga ik daar te ver in door mezelf aan de kant te zetten, maar ik blijf op de een of andere manier hoop houden dat er nog iets kan veranderen..

Ik geef regelmatig bij hem aan dat ik de intimiteit tussen ons mis. Wat betreft seks heb ik geluk als dit er eens 1x per maand van komt (en dat is dan een goede maand). Tussendoor probeer ik hem regelmatig duidelijk te maken dat ik zin heb, maar hier doet hij niets mee. Wanneer we het hierover hebben geeft hij steeds verschillende redenen voor de lage behoefte aan intimiteit vanuit hem. De ene keer zegt hij dat het aan zijn libido ligt en de andere keer ligt het aan mij (er te vaak over beginnen, te weinig affectie tonen e.d.). Ik heb aan al die dingen gewerkt, maar het haalt niets uit. Het zal dus echt van zijn kant moeten komen nu, en ik denk ook echt dat er iets aan ten grondslag ligt waarover hij mij niets vertelt.. Hij is hier niet open in en dat zorgt ervoor dat ik geen helderheid heb en dus moeilijk knopen door kan hakken..

Kap gewoon met deze relatie: alleen dan creeer je ruimte voor een man die wel in al jouw behoeftes voorziet en jouw tempo kan bijhouden.

Zonde om op je 25e vast te zitten in een relatie waar je zoveel van jezelf moet verloochenen.


Je bent 25 en niet 65; laat deze man los en creeer ruimte voor een man die het gevoel geeft dat jij de allermooiste/sexy/begeerlijkste/liefste vrouw bent.

Succes TO!
Alle reacties Link kopieren
Uffffff pas twee jaar samen en dan al dit soort gedoe.. Wonen jullie samen? Anders gewoon afkappen, doorsudderen is echt jammer van je tijd.
BellaFox schreef:
05-06-2019 12:08
Wat betreft seks heb ik geluk als dit er eens 1x per maand van komt (en dat is dan een goede maand). Tussendoor probeer ik hem regelmatig duidelijk te maken dat ik zin heb, maar hier doet hij niets mee. Wanneer we het hierover hebben geeft hij steeds verschillende redenen voor de lage behoefte aan intimiteit vanuit hem. De ene keer zegt hij dat het aan zijn libido ligt en de andere keer ligt het aan mij (er te vaak over beginnen, te weinig affectie tonen e.d.).
Wat een geluk heb jij toch
je hebt gewoon een zeik-wijf van een vent getroffen.
veel plezier met hem :-D
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar vandaar dat ik speciaal een account aanmaak, ik heb hetzelfde mee gemaakt en dat heeft de relatie gekost uiteindelijk. Laten mijn ‘verloren jaren’ jou niet overkomen.

Zulke problemen op je 25ste en 2 jaar samen kan maar op 1 manier opgelost worden, over en sluiten ermee.

Je kan nog jaren door modderen maar je blijft ongelukkig. Tenzij hij helegaar omzwaait, maar hoe dan, er is echt iets mis. Misschien vind hij je niet aantrekkelijk maar durft dat niet te zeggen? Of is er iets anders aan je waar hij zich gruwelijk aan irriteert, bv een verslaving? Of hij heeft gewoon echt een laag libido? Tsja, gaat de rest van je relatie alles wel spik en span?

De vijver voor singles van 25 jaar is bomvol, dus wat let je? Er bestaat niet zoiets als, er is maar 1 ware hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven