Gezondheid alle pijlers

Diazepam om me 1 dag goed te voelen

04-08-2007 20:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er geen goed aan doet om diazepam te nemen als je uitgaat of andere gelegenheden dan waar het je voor is voorgeschreven. Eigenlijk is de manier waarop je het nu wilt gebruiken een reden om ze zeker te laten liggen. Ga je namelijk lekker stappen en het bevalt met dat pilletje, dan wil je elke keer dat je de deur uit wil straks iets slikken.

Alcohol versterkt het middel en dat kan ongewenste effecten hebben, daar zit je vast niet op te wachten. Je zegt er een paar te willen slikken. Hoeveel mg. zijn die pillen dan? En hou je er rekening mee wat de werking is? Het is niet prettig stappen als je eigenlijk slaperig bent, je last hebt van zwakte in je spieren enz.





Lees de bijsluiter eens. Gewoon te vinden door het bijvoorbeeld in Google in te tikken.
Alle reacties Link kopieren
geen goede reden om de hoogst verslavende diazepam te slikken. XTC bij een depressie is ook ridicuul, middelen als xtc, maar ook weed, coke, drank etc kunnen een depressie alleen maar verergeren.

Diazepam kan een depressie ook verergeren. Bovendien zijn dit oude pillen (je hebt ze van vorig jaar). Ik zou zeggen lever die pillen in. En ga eens met je huisarts praten over dit soort gevoelens, blijkbaar ben je toch "ongelukkiger" dan je zelf zegt.

Zoals mijn voorganger ook al zei:  lees de bijsluiter. Het is geen snoepgoed.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO,



Je probeert naar middelen te grijpen om je beter te voelen....En dat is een slecht teken! Diazepam is een kalmeringsmiddel en alleen bedoeld voor extreme angstmomenten en gespannenheid. Ik zou kijken naar de oorzaak waardoor je je niet lekker voelt en daar een oplossing voor zoeken. Geloof me dan heb je echt geen 'drugs' nodig, ook niet als je uit gaat. Ik wil niet belerend overkomen maar ik weet wat voor schade deze middelen kunnen aanrichten. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens XTC voor depressies??? Deze drug ontregeld juist je serotonineniveau waardoor je juist versneld in een depressie raakt. Antidepressiva en therapie kunnen je beter helpen, geloof me.
Alle reacties Link kopieren
Zoals Meds al zei, die dingen zijn erg verslavend. Ik kan het weten, met mijn Xanax-verslaving (komt van dezelfde groep medicatie). Maar ik slik ook nog een AD en sta op wachtlijst voor therapie. Dan maar een beetje overbruggen, hoewel ik weet dat ik een echte junk ben. Maar ik zou er niet aan beginnen, er zijn genoeg niet-verslavende kalmeringspillen. En slík die AD. Dat hélpt, echt waar.
Ik zou het ook niet doen. Ik heb Oxazepam in huis, net zoiets maar net iets anders :) en heb duidelijke voorschriften voor het gebruik ervan. Ik zou ze ook nooit slikken om bijvoorbeeld uit te gaan; het zou voor mij een signaal zijn dat ik nog niet toe ben aan uitgaan. Zo simpel is dat.

Ik gebruik ze alleen als ik iets moet doen waar ik heel erg tegenop zie maar toch écht moet doen, en dan voel ik me inderdaad heel erg goed. Het is eigenlijk echter wel mijn streven om me zo goed te kunnen voelen zonder die pillen. Misschien meot je dat ook eens voorleggen aan je huisarts; dat je je graag weer zo wilt voelen. Daar zijn andere middelen/technieken voor.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Tinkeldel, Ik kan je een tip geven m.b.t. het gebruik van Diazepam, zelf ben ik o.a. Bi-polair en dus eveneens regelmatig depressief. Ik doorbreek dit meestal door 's-avonds vroeg naar bed te gaan, Oxazepam in te nemen nog eventjes kort te lezen en dan goed uit te slapen, meestal zijn 2 dagen genoeg om mijn depressie 'eruit te slapen', ik slaap die dagen dan echt lang meestal 12 uur of langer per keer.



Een AD krijg ik niet hoewel ik wel andere medicijnen heb die mij stabiel moeten houden (werken helaas niet 100% maar het is niet anders)
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Hoi ook ik gebruik diazepam. Ik was eerst er fel tegen, mijn ex was drugsverslaafd en slikte regelmatig slaappillen enzo, maar vanwege ademhalingsproblemen ging ik hyperventileren.. Op een moment ze toch maar genomen.. En sinds tijdens kreeg ik weer rust in me..

Heel soms neem ik ze wanneer ik onrustig ben en het helpt gewoon goed. 'S morgens goed fit van een nachtje goed doorslapen.

Nu gisteravond ging ik kapot van mijn tandvleesontsteking geen pijnstiller hielp en ik wilde graag slapen dus ik nam er een.. Uren erna nog wakker met nog meer pijn. Nu rookt mijn vriend weleens een jointje en uit wanhoop voor het eerst maar eens mee gerookt.. Nog geen 10 minuten later was ik weg. Het heeft me echt goed gedaan.. Maar dit wil niet zeggen dat ik dit blijf doen. Diazepam is bij mij er als het gewoon niet meer kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaren ook een....pam voorgeschreven gekregen ivm gespannenheid (overspannenheid?). Ik vond het echt niks. Voelde me helemaal vreemd, niet mezelf en erg afgestompt (wat mss wel de bedoeling is). Wie had dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Nee, tuurlijk... beter niet doen!! Maar dat weet je denk ik zelf ook al, vandaar de twijfel... en dus je vraag???

Maar... ik snap het wel hoor! Mijn man heeft ADHD en een tijdje Concerta geslikt.

Ik heb dat toen 1x genomen... om te beleven hoe dat medicijn werkt dat hij dus iedere dag moest slikken.

Het werkte nogal speedy en tegelijkertijd heel rustgevend. Fijn!!!

Ik kan je vertellen dat ik in de verleiding kwam om het een keer te gebruiken toen ik moe en gespannen was. Uiteindelijk niet gedaan, omdat ik wist dat het geen oplossing was en zeer zeker uiteindelijk tot niets zou leiden.

Je lost er niets mee op he... maar de twijfel herken ik wel hoor!

Denk goed na... het is verleidelijk, maar wat is je uiteindelijke doel op lange termijn?

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Even over XTC... Door XTC komt de serotine juist vrij, alleen stroomt daarna het serotine-emmertje helemaal over bij mensen die van nature minder serotine aanmaken (serontine gehalte verschilt van persoon tot persoon). Daardoor kun je je juist extra down voelen daarna en is je serotine ontregeld.
Alle reacties Link kopieren
heb liever negatieve emoties, dan helemaal geen emoties. Mijn 'state of being' is tevreden en dat is wat mij betreft al heel wat.

Ik vind het mooi omschreven van je! Moest ik even kwijt hoor, ik herken het... mijn vent (ADHD) zou dit precies zo omschrijven. Voor hem is het prima zo, alleen gun ik hem meer blijdschap... maar ja, zit er niet in.. (zijn vorm van ADHD brengt ook een vorm van nooit-helemaal-100%-gelukkig kunnen zijn met zich mee).



Omdat ik bij het eerste keer gebruiken al merkte dat ik het wel 'erg' lekkere pilletjes vond, ben ik er na 2 dagen ook mee gestopt.[/quote]
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik bij het eerste keer gebruiken al merkte dat ik het wel 'erg' lekkere pilletjes vond, ben ik er na 2 dagen ook mee gestopt.



Knap van je! Het heeft, is mijn mening, ook te maken met het feit of je verslavingsgevoelig bent. En in hoeverre je dat jezelf bewust bent...
Alle reacties Link kopieren
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven