Gezondheid alle pijlers

Overspannen en nu ziekmelden op het werk! Hoe?

24-07-2017 08:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier, maar heb besloten wat hulp te gaan zoeken.Afgelopen vrijdag bij de HA geweest en met haar tot te conclusie gekomen dat ik mijn tax heb bereikt. Ik kan even niet meer. Zo heb ik weer een afspraak en basis daarvan ga ik me ziekmelden bij mijn werkgever.
Alleen dat al, maakt dat ik het spaans benauwd krijg.
Hoe dan?
Wat als ze boos worden? Wat als ze mij niet serieus nemen?
Hoe inhoudelijk ga ik mijn verhaal doen? ik vind het eigenlijk nogal persoonlijk en wil helemaal niet dat ze zover met mij mee de inhoud in gaan.
Tips?
Ook voor herstel!
ik wil hard gaan werken om weer mezelf terug te gaan vinden en weer blij en relaxed in het leven te staan....
Alvast bedankt en zie jullie reactie graag te gemoet!

Lieve Groet,
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen reden op te geven op je werk. Je bent ziek, klaar. Pas als je naar de bedrijfsarts gaat, doe je je verhaal. Beterschap en sterkte!
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik 3 weken geleden moeten doen. Ik durfde gewoon niet te bellen. Niks voor mij. Het moest. Gedaan en gezegd wat de huisarts zei. Dat ik overspannen ben. Dat ik dat moeilijk toegeven vond maar dat ik wel voelde dat het echt niet goed zat.

Je kunt ook een mail sturen....

Heel veel sterkte. Probeer in gedachte te houden dat het 1 kort gesprek is en dat je dan rust hebt. Zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft inderdaad niet veel toe te lichten, maar je kunt altijd vragen of je een doktersverklaring kan zenden.

Verder sterkte !!! En op een goed herstel :heart:
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het misschien niet te melden wat er mankeert, maar ik zou het wel doen. Weet je werkgever ook meteen dat het geen griepje van een dag of drie is. De reden waarom je overspannen bent, zou ik (nog) niet toelichten. Maar zeg gewoon dat je het allemaal even niet meer trekt en dat de huisarts heeft geadviseerd dat je je ziek moet melden. De rest komt wel. Sterkte!
Ik zou gewoon aangeven dat je overspannen bent. Dat haalt al wat spanning uit je lijf....het moment van vertellen komt toch en anders blijlt dat aapje op je schouder. Makkelijk gezegd...ik weet het.

Je werkgever zal na 3 dagen toch bellen hoe het er mee staat.
Bij mij heeft dat telefoontje me opgelucht. Ik heb gezegd dat ik voorlopig niet kwam werken omdat ik overspannen was. Kort telefoongesprek en klaar.
Neem jij jezelf serieus? Is het voor jou belangrijk dat je hersteld?
In dat geval maakt het helemaal niet uit wat je werkgever er van vindt. Stel je professioneel op, maar geef ook duidelijk aan wat je nodig hebt om er weer bovenop te komen. En dat is voor nu: ziek melden.

Een begripvolle werkgever is mooi meegenomen en kan je goed helpen bij een spoedig herstel. Maar jij moet je grenzen herkennen en daar naar handelen.
Sterkte komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
"Ik ben ziek en ik verwacht dat het wat langer kan gaan duren, verder bespreek ik het graag met de bedrijfsarts," is alles wat je hoeft te melden, verder even je lopende afspraken en over te nemen werkzaamheden doornemen. Meer hoeft/mag een werkgever niet te weten. Je mag alles vertellen maar meer dan bovenstaand hoeft niet, aan jou de keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven