Gezondheid alle pijlers

Herkenning

21-08-2017 19:27 3 berichten
Graag wil ik even wat van me af schrijven en met de vraag of iemand dit herkent en tips hoe je hier mee om bent gegaan.

Afgelopen donderdag ging ik naar de huisarts omdat ik maar benauwd bleef en de puffer tegen astma niet hielp. (Weet pas net een paar maanden dat ik astma heb.)
Na wat onderzoek en overleg belde de huisarts met de cardioloog en liet een ambulance komen. Hier schrok ik best van maar dacht dat het toch door de astma kwam dus ik maakte me nog niet druk.
Onderweg naar het ziekenhuis werden er wat hartfilmpjes gemaakt en toen werd me verteld dat het 2e filmpje toch wel een lichte afwijking vertoonde.
Vanaf dat moment schoot ik in de stress en begon enorm te hyperventileren.

In het ziekenhuis kreeg ik allerlei onderzoeken en nieuwe hartfilmpjes.
Zo bleek dat mijn maagkuiltje extreem gevoelig is. Ook gaf ik aan dat ik regelmatig spontaan moet overgeven terwijl ik gewoon rechtop zit. (Dit heb ik nu een aantal weken.)
Naar aanleiding hiervan kreeg ik Antagel (maagzuurremmer).

Door de hyperventilatie kon ik op dat moment niet oordelen of dit hielp.
Na een prik in mijn pols bleek mijn saturatie 99%. Dit leek mij dus ook niet meer dan logisch.
De rest van de hartfilmpjes was goed en dus werd ik naar huis gestuurd met de diagnose hyperventilatie.

Uiteraard ben ik weer terug naar mijn huisarts gegaan, immers de benauwdheid bleef. Bovendien had ik geen hyperventilatie toen ik de 1e maal naar de huisarts ging.

Nu vermoedt mijn huisarts aan de hand van mijn klachten en het rapport van het ziekenhuis dat ik mogelijk een slokdarm ontsteking heb. Hiervoor heb ik nu een hoge dosis maagzuurremmers gekregen. En over 3 weken moet ik terug om in overleg af te bouwen.

De 1e pil heb ik meteen genomen en lijkt zowaar de scherpe kantjes er af te halen.

Maar... dit hele verhaal heeft zo'n impact op mij gemaakt dat ik het steeds maar als een film voorbij zie komen.
Ook blijft er angst bestaan vanwege het 2e hartfilmpje.
Bij elk vreemd pijntje schiet ik nu in de stress.
Daar straks had ik een rare knijpende pijn in mijn linker arm....en hop dan slaat de schrik me weer om het hart en vraag ik me af; was ik soms aan het hyperventileren, ben ik dat nu aan het doen of is er toch iets met m'n hart?Kortom erg vermoeiend en zeer onprettig.
Mijn man is hartpatiënt en meldde zich een poosje terug bij de huisartsenpost met maagpijn. Hij werd direct per rolstoel afgevoerd en 2x volledig doorgelicht in het medisch centrum door de cardioloog, omdat maag- en hartklachten erg dicht bij elkaar liggen mbt symptomen en klachten, en ze bij een patient met bekende hartproblemen natuurlijk geen enkel risico nemen. Conclusie: het was inderdaad toch "gewoon" zijn maag! Hij kreeg ook maagzuurremmers en had daarna nergens meer last van, en de klachten zijn ook weg gebleven.

Kortom, het kan echt heel goed zijn dat bij jou ook alle klachten als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen met de maagzuurremmers. Ik hoop dat dit je wat gerust stelt?
NummerZoveel, dankjewel dat je je verhaal met me deelt.

Ja ik heb inderdaad begrepen dat sommige maag en hartklachten erg op elkaar kunnen lijken. Ook ben ik blij dat mijn huisarts zo gehandeld heeft.

Fijn ook voor je man dat het nu niet zijn hart bleek te zijn.
Ik merk ook dat de maagzuurremmers hun werk doen, pas 1 dag nu, maar ik voel wel verbetering.
Ik denk dat ik het vertrouwen in mijn lichaam weer even terug moet krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven