Gezondheid alle pijlers

Canesten Gyno// vaginale schimmel HELP!

22-08-2017 19:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, sinds ongeveer een weekje ervaar ik super veel jeuk aan mijn vagina. Het begon als een klein beetje jeuk en werdt steeds erger. Afgelopen zaterdag werd ik zelfs wakker van de jeuk. Ik ben toen maar meteen gaan douchen in de hoop dat de jeuk zou minderen. Zondag kon ik amper op mijn fiets zitten en de jeuk was bijna ondraagelijk. Nu heb ik meer een uitwenidge jeuk dan een inwendige. Mijn clitoris jeukte ook als de malle. Ik heb vandaag Canesten Gyno gekocht (creme) & ben erg hoopvol... in de bijsluiter staat 2x per dag smeren (of 1x per dan voor inwendig gebruik in je vagina spuiten met een spuit (zonder naald natuurlijk)).

Maar ik ben na het lezen van de bijsluiter toch de draad een beetje kwijt. Want wanneer smeer je nou 2x? Voor het slapen gaan snap ik. Maar wanneer nog meer? Aan bet begin van de dag ga je toch in de loop der dag plassen en smeer je het weer weg lijkt mij...


Kan iemand mij hiermee helpen? En heeft iemand dit ook gehad die ondraagbare jeuk en vooral aan je clitoris. Ik weet niet wat mij overkomt. Heb al een keer eerder vaginale schimmel gehad maar had toen alleen wat meer afscheiding. Wat ik nu heb is echt heel erg heftig wordt er bijna bang van. Heel veel jeuk, vooral clitoris en klein beetje brandierig gevoel bij plassen, vooral in de ochtend. Help!!
Gewoon in de ochtend smeren. Trekt echt wel in.

En als je er zo bang (?) van wordt bel je de huisarts. Soms is het allemaal best simpel :)
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt het dat als je zulke nare klachten hebt je naar de huisarts gaat, of anders de assistente belt. Sorry, verder geen advies.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb dus al gebelt en Canesten Gyno werd meerdere keren aangeraden. Vandaar
Alle reacties Link kopieren
De klachten zijn sinds vandaag al een heel stuk minder. Al voor het insmeren was het al niet meer zo heftig. Maar die dagen daarvoor.. ik wist echt niet wat mij overkwam. Acute jeuk en heel erg heftig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geregeld vaginale schimmel, maar deze klachten die jij hebt, herken ik helemaal niet. Ik zou toch maar naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik herkende de klachten ook niet. Maar als je het opzoekt op internet lees ik er behoorlijk veel over
Ik herken het wel, ook met name die jeuk/gevoeligheid bij de clitoris.

Gewoon s ochtends en s avonds een dun laagje smeren, dat trekt idd in voordat je weer plast.

Maar weet je wel zeker dat het een schimmel is? Kan het geen soa zijn..?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, heb dit bijna elke maand wel maar dat komt nu door Mn zwangerschap.
Als zwangerschap voorbij is krijg ik een gewone kuur van de arts.
Oja sinds ik van de week in een bad heb gelegen met biologische kokosolie is het daar beneden ook een stuk rustiger, of dat nu daar door komt..
Ik had ook de hele week yoghurt gegeten sochtends, misschien dat ook wonderen heeft gedaan, geen idee.
Gewoon sochtends en savonds smeren.

Succes ermee, i know the feeling :whistle:
Alle reacties Link kopieren
cadeaupapiertje schreef:
22-08-2017 19:19
Ik herken het wel, ook met name die jeuk/gevoeligheid bij de clitoris.

Gewoon s ochtends en s avonds een dun laagje smeren, dat trekt idd in voordat je weer plast.

Maar weet je wel zeker dat het een schimmel is? Kan het geen soa zijn..?
Ik heb vandaag ook een test gedaan.. resultaten morgen of overmorgen. Maar die vrouw denkt dat het ook een schimmeltje is... nouja afwachtte dan maar... :(
Das fijn, het kan heel goed een schimmel zijn want zoals je hier al hoorde zijn er meer mensen die de klachten herkennen.

Alleen omdat je het zelf niet herkende vroeg ik me af of je geen soa hebt, heel goed dat je het laat checken! Hopelijk heb je je uitslag idd snel
Alle reacties Link kopieren
cadeaupapiertje schreef:
22-08-2017 19:38
Das fijn, het kan heel goed een schimmel zijn want zoals je hier al hoorde zijn er meer mensen die de klachten herkennen.

Alleen omdat je het zelf niet herkende vroeg ik me af of je geen soa hebt, heel goed dat je het laat checken! Hopelijk heb je je uitslag idd snel
Ja inderdaad hele gerust stelling. Nouja het is nu afwachtten en smeren.. en plaats wel een update als het zover is
Alle reacties Link kopieren
Wordt nu gewoon weer wakker met onwijze jeuk..... :'( ik word er helemaal gestoord van
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier vandaag ook last van, niet zo veel jeuk zoals jij beschrijft. Heb ook veel last van waterige uitscheiding (heb zelf een topic gestart). Iemand die deze waterige uitscheiding herkent ?...
Ik heb gisterenavond een vaginale suppo geplaatst voor vaginale schimmelinfecties. Misschien voor jou aan te raden?
Alle reacties Link kopieren
Borduurdertje schreef:
23-08-2017 09:06
Ik heb hier vandaag ook last van, niet zo veel jeuk zoals jij beschrijft. Heb ook veel last van waterige uitscheiding (heb zelf een topic gestart). Iemand die deze waterige uitscheiding herkent ?...
Ik heb gisterenavond een vaginale suppo geplaatst voor vaginale schimmelinfecties. Misschien voor jou aan te raden?

Wat is een vaginale suppo?? Bij mij gaat het nu trouwens weer. Maar vannochtend werd ik weer helemaal gek. Waterige afscheiding heb ik trouwens totaal niet. Ik kon trouwens heel weinig van merken van afscheiding omdat mijn menstruatie kort daarna was begonnen. Wel had ik hele kleine bloed spikkels in de wc papier. Maar ik las dat dit waarschijnlijk oud bloed is. Ook nog nooit eerder gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was jezelf laten bekijken bij een arts. Het hoeft niks ernstigs te zijn .
binkie wijzigde dit bericht op 30-12-2017 08:05
60.52% gewijzigd
Wat voor aandoening heb je dan?
Alle reacties Link kopieren
cadeaupapiertje schreef:
23-08-2017 17:09
Wat voor aandoening heb je dan?
binkie wijzigde dit bericht op 30-12-2017 08:05
29.56% gewijzigd
binkie schreef:
23-08-2017 18:49
Lichen sclerosis in ver gevorderd stadium. Voor een aantal mensen een zeer onbekende ziekte.
Ik ken het idd ook niet, maar heb even gegoogled. Erg naar! Is er nog wel wat aan te doen voor jou?
Alle reacties Link kopieren
cadeaupapiertje schreef:
23-08-2017 20:52
Ik ken het idd ook niet, maar heb even gegoogled. Erg naar! Is er nog wel wat aan te doen voor jou?
Nee helaas , clitoris en schaamlippen zijn al weggeroeid. En nu proberen om verdere vergroeiing onder controle te houden .

En strenge controle omdat er een grotere kans is op vulvakanker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niet veel verstand van want niet meegemaakt maar ik zou zeggen wassen zonder zeep met koud water voor de verkoeling en er een arts naar laten kijken. En katoenen ondergoed dragen..

Ben je misschien veranderd van wasmiddel! Gebruik je maandverband of iets dergelijks?
anoniem_348090 wijzigde dit bericht op 23-08-2017 22:28
27.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ooh zo herkenbaar! Ik heb het een keer zo erg gehad inwendig en uitwendig. Kon niet meer stoppen met schurken (sorry voor de details). Destijds ook niet goed de bijsluiter gelezen en ik bleef maar smeren, wel 10 keer per dag 🙈
Met als gevolg dat ik een vuurrode geirriteerde huid ervan kreeg wat ook weer extreem jeukte.
Uiteindelijk helemaal niks meer gesmeerd en toen ging het over. Al met al 1.5 week geduurd en nu jaren later nog een trauma ervan 😐
Krijg spontaan weer jeuk.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
23-08-2017 22:21
Nee helaas , clitoris en schaamlippen zijn al weggeroeid. En nu proberen om verdere vergroeiing onder controle te houden .

En strenge controle omdat er een grotere kans is op vulvakanker.
Wat heftig binkie
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!
Eerst laten checken door een arts if het echt een schimmel is.
Als het een schimmeltje is, kun je canestan gyno voor inwendig gebruiken. Ik koop zelf ook altijd een tube miconazol-zalf/crème bij de apotheek. Dat helpt goed tegen de jeuk op de huid (uitwendig) eromheen. Heb inmiddels standaard zo'n tube in mijn toilettas, want die jeuk is verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Opblaasflamingo schreef:
23-08-2017 22:30
Wat heftig binkie
Klopt het is levensbepalend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven