Gezondheid alle pijlers

Klachten na lumbaalpunctie

06-03-2018 23:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie van jullie heeft er ook zoveel klachten na een lumbaalpunctie gehad?
De prik zelf viel mij mee, weinig last, in 1x goed geprikt.
Echter, ze raakte wel even mijn zenuwbaan aan, voelde als een stroomschok in mn re been/bil tot mn kruin en weer terug. Duurde maar een paar seconde...
Tot een uur a 2 uur na lp geen last.. toen begon de ellende.
Ik heb 5!! Dagen plat moeten liggen ( ws liquor lekkage), bij omhoog komen verging ik echt vsn de koppijn/ druk in mn hoofd en nek. Tot spugens aantoe, zo naar, kon geen 15 sec omhoog.
Nu ben ik de dagen erna nog steeds heel raar in mn hoofd, niet helder ofzo, wazig.?
En.. mn re been voelt zwaarder en raar aan 😞 ik loop mank ofzo, kan er wel gewoon op staan.. maar t gevoel klopt niet.
Wie herkent dit? Gaat dit weer over? Ben heel benieuwd naar jullie lp ervaringen
Alle reacties Link kopieren
Een liquor heb ik ook gehad. De hoofdpijn en daarna het suffe gevoel herken ik, en beiden gingen uiteindelijk over (maar dat duurde wel even).

Mijn zenuw werd daarvoor al geraakt door hernia’s, dus de been-klachten herken ik ook, maar dan niet ten gevolgen van de punctie. Of en hoe snel dit over gaat, durf ik je dus niet te zeggen. Wel weet ik dat een beschadigde zenuw vaak wat tijd nodig heeft om weer te herstellen.

Heb je deze complicatie met de arts besproken?
Geen ervaring mee, maar met dit soort complicaties lijkt het me niet meer dan normaal dat je even contact opneemt met het ziekenhuis om het in elk geval voor te leggen?
Alle reacties Link kopieren
Weg wegens herkend.
brennwert wijzigde dit bericht op 07-03-2018 08:38
90.59% gewijzigd
De hoofdpijn herken ik (er was bij mij heel veel vocht uit de wond gelekt in de uren na de punctie). Hier ook inderdaad een dag of 5 plat moeten liggen, al had ik het voordeel dat ik al in het ziekenhuis lag en (gelukkig) medicatie tegen het spugen kreeg.

Het duffe gevoel had ik ook na afloop, maar ik weet niet of dat lag aan de punctie of aan het feit dat ik ook gewoon erg ziek was. Met een geraakte zenuw heb ik geen ervaring.

Wat zeggen de artsen? Volgens mijn artsen destijds waren mijn klachten normaal voor het weglekken van vocht en had het zijn tijd nodig.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger ook zo"n punctie gehad.
Vreselijke hoofdpijn kan geen 10 sec zitten.
Heb 2 weken op bed gelegen voordat dat vocht weer aangegroeid was.

Geen herkenning met zenuw raken gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Duurde bij mij ruim 3 weken eer ik weer redelijk functioneerde
Geen zenuw geraakt( bij mijn weten) maar was, naast hoofdpijn en duizeligheid, nog weken onvast op mijn benen. Gewoon lopen ging nauwelijks. Uiteindelijk zakte het weg en na een maand of 1,5 had ik nergens last meer van.
Gebeld met het ziekenhuis nog toentertijd, maar die zeiden dat sommigen mensen idd gewoon lang klachten houden. Zou vanzelf wel overgaan.

Dat laatste klopte dus. Maar man, wat duurde mijn herstel lang!
Was toenmalige baas niet echt blij mee.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
even een update, ik heb daarna nog 2 x een bloodpatch moeten krijgen, er bleek dus toch liquor-lekkage :( dat rare gevoel in mijn been is al snel weggetrokken gelukkig... maar ik ben er nog 1,5 maand ziek van geweest
Alle reacties Link kopieren
Veel cola en koffie drinken. De cafeïne zorgt ervoor dat het gaatje dat gemaakt is bij de punctie, sneller sluit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven