Gezondheid alle pijlers

Dochter van 8 zweet

12-08-2018 14:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 8 zweet ineens heel erg. Begin van puberteit?

Kan ze zomaar iedere deo gebruiken? Of moet je met die jonge oksels bepaalde juist niet gebruiken?
mensen zweten ja.
het is een smerig idee maar het is een normale fysieke reactie.
gewoon regelmatig wassen
Alle reacties Link kopieren
Beter rollers dan spray!
Dochter hier is 7 en zweet al een hele tijd. Ze had het zelf al in de gaten dus vandaar een deo voor haar gekocht.

Goed wassen met water en goed drogen, en dan een deodorant gebruiken met zo min mogelijk rommel als parfum enz
Met die hitte is dat ook niet gek
Bij mijn dochter begon dat ook zo vroeg en het was inderdaad het begin van de puberteit. Ik vond haar nog te jong voor een deo, ze moest van mij wat vaker douchen.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om geparfumeerde deodorant te gebruiken. Maar verder zou ik niet weten waarom niet.

Kijk ook eens naar haar kleding. Synthetisch spul kan ook enorm zweten.
Meer douchen en een milde deo. Mijn oudste begon oo rond die leeftijd snel naar zweet te ruiken. En veel van haar klasgenootje vanaf 8/9.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
12-08-2018 14:09
Bij mijn dochter begon dat ook zo vroeg en het was inderdaad het begin van de puberteit. Ik vond haar nog te jong voor een deo, ze moest van mij wat vaker douchen.
@(

Zijn kan er toch niks aan doen dat ze zweet? Er zijn ook deo’s zonder parabenen, parfum, etc. Van die neutral rollers. Nu kan het bijna overkomen dat ze raar is dat ze zweet, of te jong, of te weet-ik-wat. Mensen zweten en daarvoor je gebruik je een deo, óók als je 7 bent. Al gebruik je dan geen axe of impuls, maar een simpele zonder gekke toevoegingen. Ze is straks ongesteld is, dan is ze toch ook niet te jong voor maandverband en tampons? Zit ook allemaal troep in.
Pergamon schreef:
12-08-2018 14:41
@(

Zijn kan er toch niks aan doen dat ze zweet? Er zijn ook deo’s zonder parabenen, parfum, etc. Van die neutral rollers. Nu kan het bijna overkomen dat ze raar is dat ze zweet, of te jong, of te weet-ik-wat. Mensen zweten en daarvoor je gebruik je een deo, óók als je 7 bent. Al gebruik je dan geen axe of impuls, maar een simpele zonder gekke toevoegingen. Ze is straks ongesteld is, dan is ze toch ook niet te jong voor maandverband en tampons? Zit ook allemaal troep in.

Ik vind deo's niet prettig, de normale en milde deo's beschermen niet tegen zweetlucht, er komt alleen een andere, overheersender lucht overheen.
Dat vind ik hoor, ik vind de meeste deo's stinken. Mede vandaar mijn keuze indertijd, los van de "troep" die er in een deo zit. Een kind van 8 heeft nog zo'n tere huid. . Mijn dochter vond het best leuk om extra te douchen.
Alle reacties Link kopieren
Zweten ok maar aub dagelijks schone shirt aan laten doen. Ik heb een puberfamilielid die de volgende dag rustig weer het leuke hippe shirtje aan doet en daar help geen enkele douchebeurt, deo of okselfrisdoekjes tegen. Zo erg dat zelfs het raam open gaat als ze in de buurt is. Ze kan er niets aan doen maar als ouder kan je het wel verplichten vind ik. En wordt er geweigerd om dagelijks schoon shirt aan te doen pleur je hem maar weg. Leren ze het vanzelf.
Ik zou dan kijken naar deo van bijv. Neutral, die is milder voor de huid.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
12-08-2018 14:51
Ik vind deo's niet prettig, de normale en milde deo's beschermen niet tegen zweetlucht, er komt alleen een andere, overheersender lucht overheen.
Dat vind ik hoor, ik vind de meeste deo's stinken. Mede vandaar mijn keuze indertijd, los van de "troep" die er in een deo zit. Een kind van 8 heeft nog zo'n tere huid. . Mijn dochter vond het best leuk om extra te douchen.

Ik heb een Sanex Zero roller (roze/oranje achtig), die mild is in geur (ik hoef ook geen axe wolk om me heen!), maar die wel de zweetgeurtjes ‘aanpakt’. Iedereen heeft zijn eigen wensen, en jouw voorkeur hoeft niet de voorkeur van je dochter te zijn. Ik zou dus zelf wel een deo aanbieden, zodat zij daar zelf een keuze in heef5.
Cecilie schreef:
12-08-2018 14:51
Ik vind deo's niet prettig, de normale en milde deo's beschermen niet tegen zweetlucht, er komt alleen een andere, overheersender lucht overheen.
Dat vind ik hoor, ik vind de meeste deo's stinken. Mede vandaar mijn keuze indertijd, los van de "troep" die er in een deo zit. Een kind van 8 heeft nog zo'n tere huid. . Mijn dochter vond het best leuk om extra te douchen.

Er is deo te koop, gemaakt van baking soda en shea butter, zit in een blikken potje. Google maar eens. Die is niet kankerverwekkend en stinkt niet. En werkt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deodorant van Lavera.
Werkt fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
12-08-2018 14:51
Ik vind deo's niet prettig, de normale en milde deo's beschermen niet tegen zweetlucht, er komt alleen een andere, overheersender lucht overheen.
Dat vind ik hoor, ik vind de meeste deo's stinken. Mede vandaar mijn keuze indertijd, los van de "troep" die er in een deo zit. Een kind van 8 heeft nog zo'n tere huid. . Mijn dochter vond het best leuk om extra te douchen.

Vind ik tegenstrijdig klinken.
viva-life22 schreef:
12-08-2018 15:42
Vind ik tegenstrijdig klinken.

Precies. Extra douchen is veel belastender voor de huid dan een milde deo gebruiken. Zulke troep is dat nou ook weer niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt nog niet met deo beginnen. Zoon is ondertussen 17 en nog steeds geen dagelijks deo nodig. Kan toeval zijn maar toen ze er op school over begonnen (speciaal onderwijs) als onderdeel van hygiene bijbrengen heb ik nee gezegd. Ik heb ooit gelezen dat juist door het gebruik van deo het sneller vies gaat ruiken. Zoon is een vreselijke zweter, altijd al geweest maar hij stinkt niet.
Ook met de warmte niet. Als hij in de vakantie of lang lui weekend wel eens 3 x niet doucht dan ruikt het muf, maar geen lichaamsstank zoals je die wel eens ruikt.
Ik ben dus tegen deo, iig tot het moment dat het echt stinkt. Vers zweet van een gezond lijf zou niet moeten stinken, iig niet dezelfde dag nog. Oud zweet stinkt wel.
Alle reacties Link kopieren
somana schreef:
12-08-2018 14:56
Zweten ok maar aub dagelijks schone shirt aan laten doen. Ik heb een puberfamilielid die de volgende dag rustig weer het leuke hippe shirtje aan doet en daar help geen enkele douchebeurt, deo of okselfrisdoekjes tegen. Zo erg dat zelfs het raam open gaat als ze in de buurt is. Ze kan er niets aan doen maar als ouder kan je het wel verplichten vind ik. En wordt er geweigerd om dagelijks schoon shirt aan te doen pleur je hem maar weg. Leren ze het vanzelf.
En vooral geen deo laten gebruiken die voor jonge meiden zo gepromoot wordt, met al die exotische geurtjes, want dan is het in combinatie met datzelfde hippe shirtje voor dag drie echt niet meer te harden.
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
12-08-2018 15:28
Er is deo te koop, gemaakt van baking soda en shea butter, zit in een blikken potje. Google maar eens. Die is niet kankerverwekkend en stinkt niet. En werkt goed.
Ah, bedoel je als in: 'in tegenstelling tot de rest' ?!
In dat geval, geen dingen meer schrijven waar je geen verstand van hebt hoor. Sommigen zouden dit kunnen geloven. Dat wil je niet op je geweten hebben.
permis schreef:
13-08-2018 11:45
Ah, bedoel je als in: 'in tegenstelling tot de rest' ?!
In dat geval, geen dingen meer schrijven waar je geen verstand van hebt hoor. Sommigen zouden dit kunnen geloven. Dat wil je niet op je geweten hebben.
Hier:

https://www.ad.nl/wetenschap/onderzoeke ... ~ac1cfd62/

Slaap lekker he.
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
13-08-2018 19:13
Hier:

https://www.ad.nl/wetenschap/onderzoeke ... ~ac1cfd62/

Slaap lekker he.
Bedankt voor de wens, ik zal zeker heerlijk slapen vannacht- nadat ik nog wat deo heb opgespoten.
Heb je dat artikel zelf eigenlijk wel gelezen en in breed perspectief geplaatst?
Of is het je gewoonte paniek te zaaien bij het minste of geringste?
Want dit geeft echt nul aanleiding tot ongerustheid.
Het AD ook als je eigen bron, kom op...
clemance schreef:
13-08-2018 19:13
Hier:

https://www.ad.nl/wetenschap/onderzoeke ... ~ac1cfd62/

Slaap lekker he.
https://www.kwf.nl/over-kwf/Pages/stand ... anker.aspx
Wat een rare reactie.

Hier is de link naar het onderzoek:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5095782/

'Aluminium wordt breed toegepast in de industrie als toevoeging aan levensmiddelen, deodorant, vaccinaties en aan bijvoorbeeld zuurremmende medicijnen. Er is door ontbrekend onderzoek nog veel onbekend over de precieze effecten die het kan hebben op menselijke cellen. Sommige dingen zijn al wel onderzocht. Het is bijvoorbeeld bekend dat aluminium schadelijke effecten kan hebben op onder andere het zenuwstelsel, ontstekingsbevorderend kan werken en DNA kan beschadigen. Andere onderzoeken laten zien dat aluminium de estrogeen receptoren verstoord.

We worden via verschillende bronnen blootgesteld aan verschillende vormen van aluminium. Een grote bron is het gebruik van deodorant met aluminiumchloride als werkzame stof om de zweetklieren tijdelijk te blokkeren en daardoor het zweten te verminderen. Aluminiumchloride in deodorant wordt omgezet in aluminiumhydroxide en dit bereikt door de continue, dagelijkse en levenslange toediening op de huid gemakkelijk de borstepitheelcellen (cellen die organen en andere weefsels bedekken) van het borstweefsel en kan zich daar ophopen. De concentratie aluminium in een menselijk lichaam is laag, terwijl de concentratie in de borst veel hoger blijkt te zijn. Naast dat er bij mensen steeds meer borstkanker voorkomt, verandert ook de plaats van de borstkanker. Tumoren bevindt zich steeds meer in de buitenste delen van de borst waardoor het vermoeden gerezen is dat dit door een schadelijke, lokaal toegepaste stof van buitenaf moet komen. Hierdoor is aluminium in deodorant als verdachte stof naar voren gekomen.'


Maar goed, als het vermoeden toch al bestaat neem je toch geen risico? Zeker niet bij een meisje van 8, die nog 80 jaar deodorant voor de boeg heeft.
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
13-08-2018 21:13
Wat een rare reactie.

Hier is de link naar het onderzoek:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5095782/

'Aluminium wordt breed toegepast in de industrie als toevoeging aan levensmiddelen, deodorant, vaccinaties en aan bijvoorbeeld zuurremmende medicijnen. Er is door ontbrekend onderzoek nog veel onbekend over de precieze effecten die het kan hebben op menselijke cellen. Sommige dingen zijn al wel onderzocht. Het is bijvoorbeeld bekend dat aluminium schadelijke effecten kan hebben op onder andere het zenuwstelsel, ontstekingsbevorderend kan werken en DNA kan beschadigen. Andere onderzoeken laten zien dat aluminium de estrogeen receptoren verstoord.

We worden via verschillende bronnen blootgesteld aan verschillende vormen van aluminium. Een grote bron is het gebruik van deodorant met aluminiumchloride als werkzame stof om de zweetklieren tijdelijk te blokkeren en daardoor het zweten te verminderen. Aluminiumchloride in deodorant wordt omgezet in aluminiumhydroxide en dit bereikt door de continue, dagelijkse en levenslange toediening op de huid gemakkelijk de borstepitheelcellen (cellen die organen en andere weefsels bedekken) van het borstweefsel en kan zich daar ophopen. De concentratie aluminium in een menselijk lichaam is laag, terwijl de concentratie in de borst veel hoger blijkt te zijn. Naast dat er bij mensen steeds meer borstkanker voorkomt, verandert ook de plaats van de borstkanker. Tumoren bevindt zich steeds meer in de buitenste delen van de borst waardoor het vermoeden gerezen is dat dit door een schadelijke, lokaal toegepaste stof van buitenaf moet komen. Hierdoor is aluminium in deodorant als verdachte stof naar voren gekomen.'


Maar goed, als het vermoeden toch al bestaat neem je toch geen risico? Zeker niet bij een meisje van 8, die nog 80 jaar deodorant voor de boeg heeft.
Mensen hebben vermoedens over van alles. In heel gevallen , zo ook in dit geval (zie oneindig veel meer onderzoeken dan die jij steeds herhaalt) hebben ze gewoon ongelijk. Om op zweverige vermoedensje opvoeding te baseren en een kind de boodschap mee te geven 'je weet maar nooit' is veel schadelijker dan die hele deo. Bangmakerij, vreselijk.

Ben er wel klaar mee, die hele nondiscussie is ook off-topic. Succes met je bakpoeder en met je angsten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven