Gezondheid alle pijlers

Dochter van 8 zweet

12-08-2018 14:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 8 zweet ineens heel erg. Begin van puberteit?

Kan ze zomaar iedere deo gebruiken? Of moet je met die jonge oksels bepaalde juist niet gebruiken?
Cecilie schreef:
12-08-2018 14:09
Bij mijn dochter begon dat ook zo vroeg en het was inderdaad het begin van de puberteit. Ik vond haar nog te jong voor een deo, ze moest van mij wat vaker douchen.
En als ze ongesteld wordt en je vindt haar te jong, mag ze dan wel maandverband of tampons of moet ze het dan laten stromen tot ze oud genoeg is?
Gewoon deo geven, daar kunnen de oksels wel tegen. Op die leeftijd zou ik ervoor kiezen om een roller te kopen. Geen onderbouwing voor overigens maar dat is een gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had er al last van vanaf dat hij ongeveer 6,5 jaar was. Ik vond het erg vroeg, zelfs mee naar de huisarts geweest, maar die gaf aan dat het kan. Zeker als ze bijvoorbeeld nooit zweetvoeten ofzo hebben. (dat heeft hij inderdaad niet, terwijl er kinderen zijn die dat al veel jonger hebben)
Ik wilde destijds ook niet meteen aan de gewone deodorant voor hem. Ik kwam uit bij de Salvia van Weleda. En echt super fijn. 's morgens wassen na het opstaan en dan de deodorant op doen. Inmiddels heb ik bij een duitse drogist een andere deodorant die ik daar koop, maar ook op zoveel mogelijk natuurlijke basis, maar weer wat voordeliger dan die van weleda. Zelf gebruik ik die inmiddels ook.
Na intensief sporten en dus ook gym heeft mijn zoon, nu bijna 11, wel nog een keer deo nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven