Gezondheid alle pijlers

Welke neusspray

14-08-2018 21:15 15 berichten
Al een aantal dagen wordt ik wakker met een zere en droge keel (overdag nergens last van!). Nu zit mn neus ook snachts vaak dicht waardoor ik door mn mond adem. Vandaar ook die "klachten". Nu dacht ik, ik koop morgen even een neusspray, maar daar heb je volgens mij ook verschillende soorten in. Welke kan ik het beste nemen?
Alle reacties Link kopieren
Bij de apotheek, de goedkoopste van het huismerk. Werkt bij mij het beste.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou druppelen met zout water.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
https://kno.mumc.nl/neusspoelen-met-zout-water
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vraag eens advies in de apotheek
Alle reacties Link kopieren
Waardoor zit je neus dicht? Ben je verkouden?
Ik slaap bijvoorbeeld met oordopjes, waardoor mijn neus ook dicht gaat met regelmatig als gevolg: een droge mond en een neus vol snot. Maar neusspray gaat dan echt niet helpen. Vandaar mijn vraag.

Mocht dat niet zo zijn en je hebt er vaak last van dan je neus dicht gaat, maar alleen als je op je slaapkamer bent, Misschien is er iets waar je allergisch op reageert. Zoals een plant of huisstofmijt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
https://nl.wikihow.com/Neusspray-met-ee ... sing-maken
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat eigen merk. Niet langer dan 1 week gebruiken.
Xylometazoline
Ja en?
Otrivin, gewoon bij de Kruidvat,mag je niet langer dan een week gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Spoelen met zout water met Rhinohorn oid.
Kijk eens of het misschien gewoon een allergische reactie is. Door de droogte hebben veel zaken een bloeipauze ingelast.
Nu er een tijdje terug sinds een week of 6 weer (flink) regen gevallen is, zie ik op heel veel plekken vooral grassen groeien als kool en ik merk het met m'n eigen hooikoorts-klachten ook weer: elke ochtend jeuken m'n ogen als de ziekte en ik nies het eerste half uur behoorlijk.

Gelukkig is alles tegen de tijd dat ik op m'n werk ben aangekomen wel voorbij met dank aan m'n neusspray (maar die kan je niet vrij verkrijgen).

Het zou best kunnen dat je normaal geen hooikoortsklachten hebt, maar als de wind verkeerd staat (oostelijke en westelijke richting) wordt er veel lucht van over land aangevoerd, waar al veel pollen inzitten.
Een pollen-explosie in je eigen omgeving kan dan best ineens klachten geven terwijl je normaal nergens last van hebt.

Je zou eens kunnen kijken naar een histamineblokker in neussprayvorm, maar het lijkt mij zinvoller om gewoon te onderzoeken waar het door komt.
Zowieso is het niet alleen droog geweest in termen van een gebrek aan neerslag, maar de lucht zelf is ook enorm droog geweest. Ik merkte het op de fiets naar huis, dat ik onderweg soms geregeld droge lippen en een droge keel opliep, net zoals in de winter van eind februari, begin maart dit jaar, toen de relatieve vochtigheid soms maar 20% bedroeg.
Dancingdude schreef:
14-08-2018 22:27
Kijk eens of het misschien gewoon een allergische reactie is.


Vandaar het advies: vraag het eens in de apotheek. Bij een allergie moet je niet aan Otrivin/xylometazoline beginnen, juist omdat je dat maar beperkt mag gebruiken.
Wij kunnen hier niet zomaar zeggen wat het is, in de apotheek kunnen ze je daar wel verder mee helpen.
Alle reacties Link kopieren
Slaap met uien naast je bed! Helpt heel goed. Een neusdouche is ook erg handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook zo af en toe, dat m'n neus ineens 'dicht' zit.
Gebruik dan deze neusspray van de Lidl; werkt prima
(is zoutoplossing, maar een spray is makkelijker)


(heb afbeelding gevonden van een oude (!) aanbieding):
https://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1993645
dianaf schreef:
14-08-2018 21:25
Waardoor zit je neus dicht? Ben je verkouden?
Ik slaap bijvoorbeeld met oordopjes, waardoor mijn neus ook dicht gaat met regelmatig als gevolg: een droge mond en een neus vol snot. Maar neusspray gaat dan echt niet helpen. Vandaar mijn vraag.

Mocht dat niet zo zijn en je hebt er vaak last van dan je neus dicht gaat, maar alleen als je op je slaapkamer bent, Misschien is er iets waar je allergisch op reageert. Zoals een plant of huisstofmijt.
Serieus, gaat je neus dicht zitten van oordopjes? Dat zou een al heel lang mysterie oplossen namelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven