Gezondheid alle pijlers

overgang

17-09-2018 15:23 22 berichten
ik vraag dit voor mijn moeder die zelf geen internet heeft. Ze heeft erg veel last van overgangsverschijnselen: opvliegers, duizelig, misselijk, geen eetlust, slecht slapen, extreme vermoeidheid en angsten. Nu wil ze iets bij de drogist halen (omdat ze van de dokter niks krijgt en er waarschijnlijk ook niks voor is via huisarts!) maar wat kan ze het beste halen? ik had al even op internet voor haar gezocht en zag valdispert overgang, a. vogel, ymea en nog veel meer. Hoe zijn de ervaringen en hoe gauw kan ze er resultaat van merken?
Alle reacties Link kopieren
Je moeder is 50? En heeft geen internet? Apart.
Voor de rest moet ze echt naar de huisarts.
ik geef mn bek ook maar een douw
Waar staat dat ze 50 is?
Madeliefjees schreef:
17-09-2018 15:34
Je moeder is 50? En heeft geen internet? Apart.
Voor de rest moet ze echt naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
45 dan. Of 55.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Via de huisarts kan je homonen krijgen tegen overgangsklachrwn. Dus hoe kom je erbij dat er via de huisarts niets voor te krijgen is.

En inderdaad apart dat je moeder geen internet heeft want ze zal vast geen 80 zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je moeder kan waarschijnlijk het beste naar de overgangsconsulente in haar regio gaan, als ze zelf niet in staat is om op fora te zoeken naar ervaringen van andere vrouwen. Zo'n consulente wordt meestal vergoed vanuit de aanvullende verzekering.
Als er snelle, gemakkelijke oplossingen zouden zijn die voor iedereen risicoloos werken zouden niet zoveel vrouwen hiermee worstelen.
Met een bibliotheekabonnement kan ze in een vestiging zelf ervaringen zoeken.
Bijvoorbeeld op https://www.vrouwenovergang.nl/
Er is hier een langlopend topic : gezondheid/de-ongemakken-van-de-overgan ... /340753/92
nounou
Wat doet je moeder zelf om haar toestand te verbeteren?

Alcohol kan zorgen voor meer opvliegers, dus kan matigen met alcohol helpen.

Slecht slapen kan je niet alles aan doen, maar zorgen dat je wat extra rust pakt kan ook helpen.

Gezond eten, weinig snoepen etc.

Verder terug naar de huisarts niet zozeer om iets voor te laten schrijven maar voor meer onderzoek naar de oorzaken. Zelf zeggen dat het overgangsklachten zijn is niet handig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts doet niks. Zegt het gaat vanzelf over en hoort erbij.
Ik gebruik nu Ymea.
Maar heb er tot nu toe( slik het 1,5 maand) weinig baat bij.
Maak de verpakking op maar ga dan toch maar iets anders proberen.
Tot zover mijn ervaring met een van de genoemde middelen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
17-09-2018 16:17
Mijn huisarts doet niks. Zegt het gaat vanzelf over en hoort erbij.
zoek een andere huisarts, eentje die je klachten serieus neemt!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet ze dat het overgangsklachten zijn? Misschien is het wel iets anders.

En wie heeft er tegenwoordig nou geen internet? Mijn schoonouders zijn 75+ en die kunnen al dat soort dingen gewoon zelf opzoeken dus iemand die in de overgang zit zou dat toch moeten kunnen lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Vraag je dit niet gewoon voor jezelf, gezien je nick en je eerdere topics ben je zelf 41.
En heb je daarom de leeftijd van ‘je moeder’. Weggehaald
Andersom schreef:
17-09-2018 15:47
Wat doet je moeder zelf om haar toestand te verbeteren?

Alcohol kan zorgen voor meer opvliegers, dus kan matigen met alcohol helpen.

Slecht slapen kan je niet alles aan doen, maar zorgen dat je wat extra rust pakt kan ook helpen.

Gezond eten, weinig snoepen etc.

Verder terug naar de huisarts niet zozeer om iets voor te laten schrijven maar voor meer onderzoek naar de oorzaken. Zelf zeggen dat het overgangsklachten zijn is niet handig.

Haha, moet ze boete doen of zo?
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
17-09-2018 16:21
Vraag je dit niet gewoon voor jezelf, gezien je nick en je eerdere topics ben je zelf 41.
En heb je daarom de leeftijd van ‘je moeder’. Weggehaald
Huh??, volgens mij probeert TO zwanger te raken
Alle reacties Link kopieren
Aan mij heb je niks, ik ben door de overgang heen gedanst....nauwelijks klachten, maar lees inderdaad eens op dat andere topic.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
17-09-2018 16:20
Hoe weet ze dat het overgangsklachten zijn? Misschien is het wel iets anders.

En wie heeft er tegenwoordig nou geen internet? Mijn schoonouders zijn 75+ en die kunnen al dat soort dingen gewoon zelf opzoeken dus iemand die in de overgang zit zou dat toch moeten kunnen lijkt mij.

Nou, mensen die last hebben van analfabetisme, bijvoorbeeld. Of mensen die er geen zin in hebben.
Later is nu
gezondheid/de-ongemakken-van-de-overgan ... 1#24820101
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2018 16:29
Huh??, volgens mij probeert TO zwanger te raken
Nou, volgens een topic van 6 jaar geleden was ze toen half in de 30 met 2 kinderen.

Maar goed, het een sluit het ander niet uit
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-09-2018 15:47
Wat doet je moeder zelf om haar toestand te verbeteren?

Alcohol kan zorgen voor meer opvliegers, dus kan matigen met alcohol helpen.

Slecht slapen kan je niet alles aan doen, maar zorgen dat je wat extra rust pakt kan ook helpen.

Gezond eten, weinig snoepen etc.

Verder terug naar de huisarts niet zozeer om iets voor te laten schrijven maar voor meer onderzoek naar de oorzaken. Zelf zeggen dat het overgangsklachten zijn is niet handig.
nOU NEE. Ik heb de alcohol laten staan. Geen verschil in frequentie, net zomin als met koffie en meer. Ik kan de klok zowel overdag als in de nacht zetten op mijn opvliegers. Met of zonder "slechte" etenswaren. En drank.
redhead70 schreef:
17-09-2018 19:40
nOU NEE. Ik heb de alcohol laten staan. Geen verschil in frequentie, net zomin als met koffie en meer. Ik kan de klok zowel overdag als in de nacht zetten op mijn opvliegers. Met of zonder "slechte" etenswaren. En drank.

Ja dit soort denken is een overblijfsel uit de tijd dat men dacht dat lichamelijke kwalen een straf van God zijn, waar je voor moet boeten om er weer vanaf te komen. Dus TO vanaf nu iedere dag om 6:00u opstaan en dan 2 km joggen en om 21:00u weer naar bed. Geen gluten, suiker, rood vlees en melkproducten (tenzij deze gezegend zijn door de Ekowinkel). Moet je eens kijken wat je daar van gaat opknappen.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
17-09-2018 18:35
Nou, volgens een topic van 6 jaar geleden was ze toen half in de 30 met 2 kinderen.

Maar goed, het een sluit het ander niet uit

En volgens een topic van 4 jaar geleden is haar moeder overleden (mede door drank). :confused:
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
17-09-2018 19:40
nOU NEE. Ik heb de alcohol laten staan. Geen verschil in frequentie, net zomin als met koffie en meer. Ik kan de klok zowel overdag als in de nacht zetten op mijn opvliegers. Met of zonder "slechte" etenswaren. En drank.

Bij mij maakt het wel degelijk uit, een paar slokken wijn gaat goed, maar één glas, laat staan twee, valt niet meer lekker. Meestal.
Groentesap is eigenlijk het beste om te drinken, of gemberthee, of water.
Maar daar heb ik dus niet altijd zin in :roll:
Van koffie in de ochtend heb ik trouwens geen last.
Het verschilt dus per vrouw.
En nee, dit is geen
overblijfsel uit de tijd dat men dacht dat lichamelijke kwalen een straf van God zijn, waar je voor moet boeten om er weer vanaf te komen
;-)
Dat is een aantrekkelijke theorie, maar voor de ene vrouw werkt het zus, voor de andere vrouw zo.
Een kwestie van uitproberen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al een hoop topics/berichtjes met elke keer dezelfde klachten. Ja, dat zouden overgangsklachten kunnen zijn. Maar als ik dan zie hoe vaak je al bij de huisarts hebt gezeten en welke onderzoeken je hebt gehad (ervan uitgaande dat je eerlijk bent), dan kan ik me best voorstellen dat de HA niets (meer) wil doen.

Misschien kun je het beter een keer in de alternatieve hoek zoeken. Bij een accupuncturist bijvoorbeeld.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven