Gezondheid alle pijlers

gestopt diane 35 nu hele erge haaruitval

21-11-2018 08:34 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi er was een topic over de diane 35. Het ging over haaruitval. Helaas kan ik niet meer reageren omdat het bericht meer dan twee weken geen reacties heeft gehad.

In augustus 2017 ben ik gestopt met de diane 35. na een maand begon mijn haar flink uit te vallen.
Ik dacht tot een paar weken geleden dat het beter ging maar het is nu weer in volle gang. vooral aan de voorkant en de kruin lijkt het veel dunner dan bijvoorbeeld twee weken terug. De dermatologen zijn het niet met elkaar eens. De een zegt een lichte vorm van alopecia androgenetica en de andere telogeen effluvium bijde gerelateerd aan het stoppen met de pil. Allen bij de eerste komt het nooit meer goed en bij de tweede wel.

Las in het vorige topic hierover iets over biotine? maar er stond niet bij welke. Dit zou ik heel graag willen weten. Baad t niet dan schaad t niet.

ook ben ik heel erg benieuwd hoe t nu met de dames is die in het topic kampen met het zelfde probleem.
Is het inmiddels stabiel? verergerd? of is het goed terug gekomen ?

Alle ervaringen omtrent haaruitval na stoppen diane 35 zijn welkom.

Ik ben trouwens 34 en had altijd een volle bos. Ik heb circa 20 jaar deze pil geslikt.

groetjes
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
helaas nog niemand ervaringen
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
,.,
sylphide75 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 21:31
99.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
,.,.
sylphide75 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 21:33
96.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor je reactie!
zou je fotos kunnen maken van je potjes want biotine alleen heb ik niet kunnen vinden!
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
bij mij is t echt uitgaan vallen toen ik stopte met de diane pil. Als je erop googled schrik je je rot! en de vraag is nu echt of t nog goed komt
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
,.,
sylphide75 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 21:32
99.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Na het stoppen met de Diane pil heb ik hier ook last van gehad. Ik hield een veel dunner staartje over, en werd er echt heel onzeker over of het wel zou stoppen. Gelukkig is het na een paar weken gestopt en daarna weer helemaal normaal geworden. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
charlie567 schreef:
22-11-2018 14:57
Na het stoppen met de Diane pil heb ik hier ook last van gehad. Ik hield een veel dunner staartje over, en werd er echt heel onzeker over of het wel zou stoppen. Gelukkig is het na een paar weken gestopt en daarna weer helemaal normaal geworden. Sterkte!
waar werd jou haar dunner?
hier is t al een goed jaar aan de gang. de ene keer bijna niks en dan weer heel erg
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar viel ook uit na het stoppen met Diane 35. Ik dacht ook dat het nooit meer goed kwam. Maar dat kwam het gelukkig wel na een aantal maanden. Uiteindelijk stopte de haaruitval en groeiden de haren terug.
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar was ook zichtbaar dunner toen ik stopte, nu is het weer dikker dan ooit. Hiervoor heb ook de bovenstaande genoemde vitaminen genomen.
Alle reacties Link kopieren
keske schreef:
22-11-2018 15:41
Mijn haar viel ook uit na het stoppen met Diane 35. Ik dacht ook dat het nooit meer goed kwam. Maar dat kwam het gelukkig wel na een aantal maanden. Uiteindelijk stopte de haaruitval en groeiden de haren terug.
Hier is t al meer dan een jaar aan de gang begin me zorgen te maken. De ene deramatoloog zegt t komt nooit meer goed het gaat erger worden en de andere zegt van wel maak je niet druk
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
edda8 schreef:
22-11-2018 16:19
Mijn haar was ook zichtbaar dunner toen ik stopte, nu is het weer dikker dan ooit. Hiervoor heb ook de bovenstaande genoemde vitaminen genomen.
duurde het bij jou ook langer dan een jaar? ik krijg wel weer kleine haartjes maar er vallen ook korte uit.
aan de lange haren uiteinde zit een wit streepje. geen balletje maar een streepje
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
dapperedodo84 schreef:
22-11-2018 17:07
Hier is t al meer dan een jaar aan de gang begin me zorgen te maken. De ene deramatoloog zegt t komt nooit meer goed het gaat erger worden en de andere zegt van wel maak je niet druk
Dat kan ik me voorstellen. Bij mij heeft het inderdaad niet zo lang geduurd. Ik weet het niet meer precies, maar ik denk een half jaar ongeveer. Ik heb zelf niks gebruikt in die tijd, alleen gehoopt dat het ooit zou stoppen. Hoop voor je dat dit ook gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
dapperedodo84 schreef:
22-11-2018 15:33
waar werd jou haar dunner?
hier is t al een goed jaar aan de gang. de ene keer bijna niks en dan weer heel erg
Mmm ik denk dat t vooral haaruitval was waardoor, als ik mijn haar in een staart droeg, dit voor de helft dunner voelde... verder niks tegen gedaan, en gelukkig werd t na verloop van tijd weer normaal. Dus vast iets met t opnieuw vinden van een balans. Houd moed!
Alle reacties Link kopieren
,.,.
sylphide75 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 21:34
99.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste DappereDodo,

na 12 jaar de diane 35 te hebben genomen ben ik ook onlangs gestopt.

Ik had een paar jaar eerder al een stoppoging gedaan, maar er viel bij mij zo veel haar uit dat ik er van de schrik maar weer aan ging.

Nu dus in september definitief tegen mezelf gezegd dat ik het nooit meer zou gaan nemen, en deze keer valt het enigszins mee qua uitval...

Ik slik wel een reeks aan vitamine pillen: priorin, hairfinity, oenobiol, biotebal noem het maar op.

Maar ik weet hoe frusterend en wanhopig je je kan voelen als je je haar zo voor je ogen ziet afnemen... sterkte!
Tja Diane 35 kan tricky zijn. Hoe zit het bij je ouders qua haar. Moeder of vader met AGA? Als het echt AGA is is het wel een probleem. Dan kom je uit op zaken als Minox, Revita/regenepure shampoo enz Kijk eens op Haarweb voor ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Sylphide75 schreef:
25-11-2018 12:52
Om te beginnen zou ik eens een uitgebreid bloedonderzoek laten doen. Dan weet je iig of er iets tekort schiet en waar je het moet zoeken. Laat een uitdraai maken van de resultaten en vergelijk die dan ook zelf op internet want huisartsten willen nog weleens andere referentiewaarden hanteren dan bijv. De b12 stichting.
Vitamine b12 gebrek kan ook tot zulke klachten leiden.

Wat bedoel je met dat aan de uitgevallen haren geen bolletje maar een streepje zit?

Bloedonderzoek is gedaan heb vitamine d ampullen gekregen maar dat was al te laag voor ik stopte met de diane en had toen ook geen haaruitval. vitamine b12 is 293 en prima volgens de huisarts
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
27-11-2018 11:45
Tja Diane 35 kan tricky zijn. Hoe zit het bij je ouders qua haar. Moeder of vader met AGA? Als het echt AGA is is het wel een probleem. Dan kom je uit op zaken als Minox, Revita/regenepure shampoo enz Kijk eens op Haarweb voor ervaringen.
Mijn moeder leeft niet meer en mn vader is bijna 70 en is nog lang niet kaal kan je nagaan hahaha. zit echt niet in de familie.
Helaas mag ik niks meer kwa hormonen vanwege mijn lever
blijf altijd vriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat de Diane pil al jaren niet meer voorgeschreven mocht worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook jarenlang die pil geslikt, maar echt haaruitval had ik niet.

Nu wel als de zomer voorbij is en het kouder wordt. Ieder jaar hetzelfde. Zoveel haaruitval dat je bijna denkt dat je kaal wordt als het zo door blijft gaan. En dat gebeurd dus alleen als het kouder wordt. Raar.

Na het wassen, borstelen, föhnen verloor ik echt bossen, slapeloze nachten had ik ervan. Ik had echt dik haar, nu is de haaruitval al iets minder, maar het is super frustrerend.

Slik nu Biotine (Kruidvat), Vitamine D, Multivitamine en B12

Sterkte :couple:
koffiedoosje wijzigde dit bericht op 03-12-2018 10:14
2.94% gewijzigd
Ik heb het overigens ook erg in het najaar. Je kan eens regenepure proberen of dat wat voor je scheelt
Alle reacties Link kopieren
Meer ervaringen na het stoppen diane 35 en haaruitval?
blijf altijd vriendelijk!
Kijk eens op haarweb daar ben ik het regelmatig tegengekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven