Gezondheid alle pijlers

Kerst op de HAP

25-12-2018 23:42 54 berichten
Mijn dochter en ik wilden er vanavond eens lekker voor gaan zitten, All you need en lekkere hapjes. Stokbroodje met tapenade, en toen jetste ik mijn nieuwe vlijmscherpe broodmes door mijn vinger, tot op het bot. Gelukkig kon ik mijn vriend bereiken die me naar de huisartsenpost bracht, waar ze het weer hebben geplakt, en een enorm drukverband om gedaan. Ik voel me nu dus erg zielig en het doet onwijs pijn. Wel nog All you need is love gekeken.
Volgens de dokter was ik het eerste keukenincident maar is het altijd druk met thuiskoks op dit soort dagen. Hebben jullie wel eens een HAP- waardig keukenongeluk(je) gehad tijdens de Kerst?
Alle reacties Link kopieren
Niet tijdens kerst maar wel met carnaval van mijn fiets geflikkerd en heel mijn kin open. Op de heenweg naar de kroeg en ik had nog niks gedronken maar dat geloofde niemand :P

Beterschap ermee!
Alle reacties Link kopieren
Yep. Mijn oudste zoon toen ie 3 was en net voor we wilde aan schuiven bij schoonouders besloot aan de deur van de oude dressoir te gaan hangen (klapdeur en kwam naar voren open zodat je het als schrijftafeltje kan gebruiken, geen idee hoe het officieel heet) de sleutel op zijn hoofd. Gat erin en daar zaten we dan te wachten tot het eindelijk geplakt werd.

Hij is inmiddels 9 en je ziet er niks meer van ;-) .

Heel veel beterschap met je vinger!
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Bijbaan als serveerster in een restaurant, en op Tweede Kerstdag op topdrukte moment breekt (!) een knetterdure fles wijn in twee stukken in mijn hand, en ik dacht alleen maar: niet laten vallen. Dus een enorme jaap in mij handpalm. Met een kok snel naar de Eerste Hulp.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met mijn dochter een keer op tweede kerstdag op de eerste hulp gezeten. Vraag me niet meer waarvoor, ze leek er een tijdje wel vaste klant te zijn :@@: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Dat heet een secretaire.

Sterkte met je vinger Minke!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Mijn moeder had vorig jaar met kerst of nieuw jaar ook naar de HAP omdat ze in haar vinger had gesneden. Ze dacht eerst het gaat wel over maar bleef bloeden. Moesten 2 hechtingen in.

En ik verbrandde m'n vinger een beetje aan de oven toen ik de afbakbroodjes erin wilde doen maar niet HAP waardig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat er vanochtend ook (en gisteravond ook) en het was er erg druk, was lang wachten.
Alle reacties Link kopieren
Zoon van toen 16 sliep op zijn pubers heerlijk uit op Tweede Kerstdag, een paar jaar geleden. Bij het uiteindelijke opstaan, rond het middaguur werd hij duizelig en viel om/flauw. Met zijn achterhoofd precies op de hoek van zijn bed. Dat werd dus hechten op de HAP.
Vandaag de hele dag op de SEH gezeten met een familielid. Leek vrij onschuldig maar lijkt toch ergens een tumor te zitten die deze week nog weggehaald wordt.. Dus dat was ook een andere kerst dan gedacht zo!
Alle reacties Link kopieren
Niet op de hap denk ik. Wel eens in twee kerstdagen twee keer de ambulance moeten bellen. Een voor oma van vriend die onwel werd. En dag erna op tweede kerstdag voor m'n vader. Schoot zo een hypo in en was te ver heen om nog met suiker te redden.
Alle reacties Link kopieren
Wienie25 schreef:
26-12-2018 00:12
Vandaag de hele dag op de SEH gezeten met een familielid. Leek vrij onschuldig maar lijkt toch ergens een tumor te zitten die deze week nog weggehaald wordt.. Dus dat was ook een andere kerst dan gedacht zo!
Wat heftig! Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wienie25 schreef:
26-12-2018 00:12
Vandaag de hele dag op de SEH gezeten met een familielid. Leek vrij onschuldig maar lijkt toch ergens een tumor te zitten die deze week nog weggehaald wordt.. Dus dat was ook een andere kerst dan gedacht zo!
He gatver. Had je je vast anders voorgesteld. Sterkte!
duizel schreef:
26-12-2018 00:13
Wat heftig! Sterkte
Dankjewel!
Koettie schreef:
26-12-2018 00:13
He gatver. Had je je vast anders voorgesteld. Sterkte!
Ja nogal :’( Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
25-12-2018 23:58
Dat heet een secretaire.
Dat bedoelde ik ja. Dankjewel ;-)
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Een kerst om te herinneren dus, altijd leuk :)
En nou is het afgelopen!
Tig jaar geleden zat ik op kerstavond klaar voor aynil. Tot ik mega veel pijn in mijn buik kreeg. Hap niet erg ver weg maar geen auto en geen bus dus bibberend van de kou en pijn bij vriendlief achterop de fiets. Ik voelde elk hobbeltje... uren en veel onderzoeken later bleek het gelukkig “ maar” een niersteentje te zijn en werd ik met veel pijnstillers naar huis gestuurd. Dat werd een zweverige zonder alcohol-kerst die ik niet snel zou vergeten!

Sterkte voor iedereen die er de afgelopen dagen de kerst heeft doorgebracht!
Alle reacties Link kopieren
Brr daarom heb ik niet van die scherpe messen in huis, krijgt nachtmerries van snijden in vingers

Sterkte to!
Alle reacties Link kopieren
Niet op de HAP maar een lieve huisarts die mijn vinger hechte omdat ik een bevroren kadet open wou snijden.

Van de trap gegleden, rugwervel stuk.

Struikelen en heup kapot.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Paar jaar geleden kreeg man van onze oudste zoon een vinger in zijn hoog.
Hij begon direct te tranen en ik merkte aan hem dat het niet helemaal goed zat. Eerste Kerstdag, 1,5 uur rijden van huis op familiebezoek. In de auto terug zat hij in elkaar gedoken van de pijn. Hij werd er helemaal beroerd van.
Hij wil nooit naar de dokter of iets, maar gelukkig uiteindelijk ‘s avonds naar de HAP. Het was redelijk druk, maar de wachttijd viel mee.
Schade: een enorm gat in zijn hoornvlies. De arts schrok van de grootte. Zalfje, antibiotica, piratenlapje, pijnstilling en toen lag hij een aantal dagen als een dood vogeltje op bed. Heel gezellig met Tweede Kerstdag dat we bij ons deden met de hele familie...

Was even spannend, maar gelukkig helemaal goed gekomen en hersteld. Was toch wel bang dat hij blijvende schade zou houden.
Alle reacties Link kopieren
Wienie25 schreef:
26-12-2018 00:12
Vandaag de hele dag op de SEH gezeten met een familielid. Leek vrij onschuldig maar lijkt toch ergens een tumor te zitten die deze week nog weggehaald wordt.. Dus dat was ook een andere kerst dan gedacht zo!
Hè getver. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ook een groot deel vd dag op de seh met ons kind gezeten.
Wat hebben die mensen het daar druk!

Sterkte met je vinger!
binkie wijzigde dit bericht op 26-12-2018 07:33
10.43% gewijzigd
Niet met kerst, maar tijdens de vakantie in center parcs. Dochter is in bed gaan zitten en naar de zijkant gevallen, met haar wenkbrauw op de opstaande rand van de verwarming. Ontzettend bloeden en ik zag meteen dat het een tripje zh ging worden. We waren in Duitsland, dus dat was ook wat minder handig. Man de receptie gebeld, die gingen voor ons de ambulance bellen. Dochter en ik mee naar het zh, ze viel in slaap in de ambu. Daar aangekomen werd het geplakt en ze mocht 5 dagen niet onder water ermee. Precies het aantal dagen die we er nog waren :( ze heeft zich uiteindelijk wel in het kinderbad nog vermaakt, maar was toch sneu. Gelukkig weinig last van gehad verder, maar het is nu 8 maanden geleden en je ziet het nog heel duidelijk. In februari gaan we weer naar center parcs, als goedmakertje :) de verwarming dekken we af met handdoeken :mrgreen:
Wienie25 schreef:
26-12-2018 00:12
Vandaag de hele dag op de SEH gezeten met een familielid. Leek vrij onschuldig maar lijkt toch ergens een tumor te zitten die deze week nog weggehaald wordt.. Dus dat was ook een andere kerst dan gedacht zo!
Jemig, wat heftig :| heel veel sterkte voor iedereen :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven