Gezondheid alle pijlers

floaten

27-12-2018 20:53 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een uurtje floaten geboekt: in een soort kabine/badkuip op zout water drijven. Het schijnt heel ontspannen te zijn.
Iemand ervaringen hier mee? Ben benieuwd.
Ja, ik vond het vies en kon me daardoor niet goed ontspannen.
Ik heb een uur gedouched naderhand.
Ik ken het van een stel dat het in Zweden wilde beginnen, maar weer terug in Assen kwamen. Ik vond het stel zelf behoorlijk van het padje. Dat heeft me tot nu toe weerhouden om zoiets te gaan doen.
Mijn ervaring was helaas niet zo best. Je bloedsuiker daalt erg snel in dat bad. Hoop dat ze het er bij jou wel bij vertellen. Ik werd enorm duizelig en heb gespuugd. Heeft 2 dagen geduurd voor ik weer beter was.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
27-12-2018 20:58
Ik ken het van een stel dat het in Zweden wilde beginnen, maar weer terug in Assen kwamen. Ik vond het stel zelf behoorlijk van het padje. Dat heeft me tot nu toe weerhouden om zoiets te gaan doen.

Noorwegen. (echt!)
Paar jaar Noors geleerd en vervolgens hadden ze een huis gekocht in precies die regio die een ander soort Noors sprak (zeg maar: Nederlands leren en dan emigreren naar Friesland). Ging niet helemaal goed nee. ;-D
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
pipootje schreef:
27-12-2018 20:58
Mijn ervaring was helaas niet zo best. Je bloedsuiker daalt erg snel in dat bad. Hoop dat ze het er bij jou wel bij vertellen. Ik werd enorm duizelig en heb gespuugd. Heeft 2 dagen geduurd voor ik weer beter was.
Hoe kan dat dan?
Ik heb t nog nooit gedaan maar heb wel op de dode zee gedreven. Behalve dat dat keizeer doet aan je ogen als er een druppel zout water in komt, had ik nergens last van.
Slechte ervaringen, wondjes en zo voel je behoorlijk in zo'n bad
Hier een positieve ervaring!
Een eenpersoons bad (soort zwembadje van ongeveer 2x2m). Het water wordt continu ververst, dus ik had er geen last van dat het vies was. Ook geen problemen met mijn bloeddruk of bloedsuiker (snap ook niet goed hoe zo'n bad invloed heeft op je bloedsuiker).
Ik heb er 3 kwartier in gedreven, zo'n drijfbuis in mijn nek, zodat ik volledig kon ontspannen.
Echt heerlijk. Samen met een vriendin gedaan en na afloop echt lekker loom allebei.
Oh ja, een wondje is minder fijn. Maar daar kon je vaseline op smeren.
|Courage| schreef:
27-12-2018 21:05
Noorwegen. (echt!)
Paar jaar Noors geleerd en vervolgens hadden ze een huis gekocht in precies die regio die een ander soort Noors sprak (zeg maar: Nederlands leren en dan emigreren naar Friesland). Ging niet helemaal goed nee. ;-D
Nou ja, dat stel dus. Noorwegen, Zweden... het was geen succes ;-D
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
27-12-2018 21:25
Nou ja, dat stel dus. Noorwegen, Zweden... het was geen succes ;-D
:proud:

On topic: wel eens in de sauna gedaan, waar ze zoutbad hadden. Heerlijk ontspannend werkt het.
Weet niet of ik alleen voor zoutbad ergens naar toe zou gaan.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Nooit in zo’n cabine gedaan, maar wel in sauna’s geweest waar ze floatbaden hadden. Ik vond het heel lekker ontspannend.

Ik snap echt niet hoe volkomen niets doen een plotseling effect op je suikerspiegel kan hebben, dus dat lijkt me een ongelukkig toeval. Of wellicht dat het drijven je evenwichtsorgaan beïnvloedde en dat je daardoor misselijk werd.
Ja ervaring. Heerlijk en aanrader. Eerste keer vond ik een beetje gek (gedachtes als "is dit het nou?" en "ik kan hier helemaal niet ontspannen") maar toch heel ontspannen eruit gekomen. Als je het vaker doet is het makkelijker om je eraan over te geven. Maar dat is dus heel persoonlijk!
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
27-12-2018 20:58
Mijn ervaring was helaas niet zo best. Je bloedsuiker daalt erg snel in dat bad. Hoop dat ze het er bij jou wel bij vertellen. Ik werd enorm duizelig en heb gespuugd. Heeft 2 dagen geduurd voor ik weer beter was.

Je moet het ook niet opdrinken he.
.
Hier ook niet voor herhaling vatbaar.

Ontspannend was het zeker wel. Maar ook viezig, dat water werd niet ververst. Het was een soort overdekte cabine die aan de binnenkant slijmerig aanvoelde. Door de warmte vielen er ook druppels naar beneden, erg goor.

En toeval of niet, wij waren met zn tweeën, alleen gefloat, daarna beide oorontsteking :sick:
Alle reacties Link kopieren
Floatroom gedaan, vond het heerlijk. Duurde wel even voor ik écht kon ontspannen, denk dat het een kwestie van wennen is (net als mediteren).

Enjoy!

(Oh ja en pas op dat je niet met natte vingers in je ogen wrijft!)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Had hoge verwachtingen, maar vond het helaas niets. In de cabine was het veel te warm en benauwd, waardoor ik een beetje misselijk werd. En mijn gezicht begon te zweten wat je dus niet weg kunt vegen omdat je handen te zout zijn. Na 8x overeind gekomen te zijn om met een handdoek het zweet uit mijn ogen te vegen heb ik opgegeven. Het laatste half uur heb ik met de klep open rechtop in het warme water gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Koud, onhandige houding, verder niet heel onaangenaam maar ook niet enormmontspanndnd of bijzonder. Geinig om edn keer te ervaren verder absoluut zonde van tijd en geld
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Zo te lezen maakt het dus wel uit of je in een tank float, of in een bad.
Ik vond de tank echt prima. Tweemaal gedaan, heerlijk ontspannen. Hoe het vies kan zijn is me echt een raadsel. Dat water is zó zout dat daar niks in kan leven. In de tanks die ik gezien heb zat idd een pompsysteem.

Je moet je er echt aan overgeven. Gedachtes die komen ook weer weg laten gaan etc.

Hmm ik ga maar weer een keertje plannen :)
Ik heb het ongeveer 10 jaar geleden gedaan. Ik vond het vreselijk, maar omdat ik er nou eenmaal voor betaald had en ik er goede dingen over had gelezen, dwong ik mezelf te blijven. De tank voelt behoorlijk claustrofobisch aan, dus ik deed al gauw de klep boven open. Ik vond het totaal niet ontspannend. Een kwartier voor tijd ben ik er toch maar uitgeklommen. Dat was de eerste en laatste keer floaten. Voor ontspanning vind ik een massage lekkerder, dat zou ik dan liever boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het héérlijk. Heb dan wel enkele ervaringen met Vipassana.

Soort baarmoeder gevoel. Laat de muziek uitzetten. Na 'n tijdje ben ik helemaal zen, totaal niks. Geen telefoon, geen forum, geen gedachtes. Vooral dat laatste vraagt in begin even concentratie, maar als dat lukt, zalig. Als niet, dan duurt zo'n sessie eeuwig lang.
manlief wijzigde dit bericht op 28-12-2018 10:03
0.45% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de sauna 2x gedaan. Mijn moeder vindt t helemaal geweldig, beter nog dan een massage. Daarom ook nog een 2e kans gegeven ;-) Maar ik krijg het te koud, ik denk omdat je toch deels boven water ook drijft. Dus nu gaat ze maar weer alleen als we samen naar de sauna gaan. Maar ieder z'n ding, en ik zou het dus gewoon een keer uitproberen. Ik geloof niet dat t viezer of schoner is dan een normaal zwembad, daar wordt ook niet steeds nieuw water in gedaan (zou wat zijn) maar wel gepompt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me daar niet speciaal op verheugen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven