Gezondheid alle pijlers

Geen klik huisarts, anderen nemen niet aan, wat te doen?

04-03-2019 12:36 15 berichten
Ik heb geen klik met mijn nieuwe huisarts. Toen ik hier kwam wonen had ik geen keus aangezien hij de enige huisarts in de stad is die nog patiënten aannam (situatie onveranderd).

Bij mijn eerste afspraak gaf hij mij advies dat incorrect was, ik heb toen mijn wenkbrauw opgetrokken en heb mijn heil toen bij een fysiotherapeut gezocht.

Onlangs was ik er voor iets anders, iets dat voor mij gevoelig lag. De huisarts vond ik erg ongeïnteresseerd en hij stelde mij ook totaal geen vragen, ook niet toen ik de ernst van de situatie benadrukte. Hij schreef een verwijsbrief en dat was het.

Ik voel geen klik met deze man, iets dat ik toch wel belangrijk vind bij een huisarts. Wat kan ik hiermee doen? Ik ben niet zo'n held als het op confrontatie aankomt maar de andere huisartsen in mijn stad nemen nog steeds geen patiënten aan.
Neem contact op met je zorgverzekering, zij kunnen mogelijk je hierin adviseren
Maar je zult waarschijnlijk eerst wel het gesprek met hem moeten aangaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben (in overleg) bij mijn oude huisarts gebleven. Die zat op 5 minuten van mijn werk, gelukkig. De huisarts waar ik hier bij zou moeten (die van mijn vriend) vind ik een eikel. (we kwamen voor een doorverwijzing naar fertiliteit en moesten een zaadonderzoek laten doen, toen hij ging vertellen hoe hij en zijn vrouw 3x in de eerste ronde zwanger waren geworden en dat dat 'ook erg vervelend is') No way dat ik bij die gozer in behandeling ga in elk geval. Ik krijg nu geen huisbezoek, maar dat vind ik zelf geen probleem.
Pergamon schreef:
04-03-2019 12:46
Ik ben (in overleg) bij mijn oude huisarts gebleven. Die zat op 5 minuten van mijn werk, gelukkig. De huisarts waar ik hier bij zou moeten (die van mijn vriend) vind ik een eikel. (we kwamen voor een doorverwijzing naar fertiliteit en moesten een zaadonderzoek laten doen, toen hij ging vertellen hoe hij en zijn vrouw 3x in de eerste ronde zwanger waren geworden en dat dat 'ook erg vervelend is') No way dat ik bij die gozer in behandeling ga in elk geval. Ik krijg nu geen huisbezoek, maar dat vind ik zelf geen probleem.
Mijn God wat een hork.
Huisartsen hebben heus wel eerder meegemaakt dat er mensen de praktijk verlaten, omdat ze geen klik hebben. Dat is echt niet een hele confrontatie. Vraag gewoon of hij je kan doorverwijzen naar één van de andere huisartsen in je omgeving.
Pergamon schreef:
04-03-2019 12:46
Ik ben (in overleg) bij mijn oude huisarts gebleven. Die zat op 5 minuten van mijn werk, gelukkig. De huisarts waar ik hier bij zou moeten (die van mijn vriend) vind ik een eikel. (we kwamen voor een doorverwijzing naar fertiliteit en moesten een zaadonderzoek laten doen, toen hij ging vertellen hoe hij en zijn vrouw 3x in de eerste ronde zwanger waren geworden en dat dat 'ook erg vervelend is') No way dat ik bij die gozer in behandeling ga in elk geval. Ik krijg nu geen huisbezoek, maar dat vind ik zelf geen probleem.
O_O
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak kom je er? Je geeft aan dat hij wel een doorverwijzing gegeven heeft, dus dat is op zich goed. Als je er hooguit 1x per jaar komt voor een doorverwijzing zou ik het misschien laten voor wat het is en je in de tussentijd bij een andere huisarts in je gemeente op een wachtlijst laten zetten oid..? Als je er regelmatig heen moet wordt het uiteraard een ander verhaal; dan zou ik een klik wel belangrijk vinden.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
04-03-2019 12:50
Huisartsen hebben heus wel eerder meegemaakt dat er mensen de praktijk verlaten, omdat ze geen klik hebben. Dat is echt niet een hele confrontatie. Vraag gewoon of hij je kan doorverwijzen naar één van de andere huisartsen in je omgeving.
Zo simpel is het niet. Je zal zelf een huisarts moeten zoeken. In laten schrijven en je oude opgeven.
CherryBlossom- schreef:
04-03-2019 13:02
Zo simpel is het niet. Je zal zelf een huisarts moeten zoeken. In laten schrijven en je oude opgeven.
Wat lastig is, als de rest van de huisartsen een patiëntenstop heeft.
CherryBlossom- schreef:
04-03-2019 13:02
Zo simpel is het niet. Je zal zelf een huisarts moeten zoeken. In laten schrijven en je oude opgeven.
Ja, dat snap ik. Maar dat wordt echt geen heftige confrontatie hoor, dat bedoelde ik, omdat TO aangeeft niet van confrontatie te houden. Natuurlijk ben je dan niet meteen ingeschreven bij de nieuwe als die een stop hebben, maar dan heb je het in ieder geval in gang gezet.

Ik ken genoeg mensen die dit gedaan hebben in gebieden waar alle praktijken vol zijn.
Alle reacties Link kopieren
Anders een huisarts iets verder weg?

Afstand
De huisarts heeft de verplichting om zich in te spannen (inspanningsverplichting)
om bij spoed binnen 15 minuten bij de patiënt te zijn. Het kan zijn dat een
huisarts inschat dat hij deze afspraak niet kan nakomen. Soms hanteren
huisartsen daarom bepaalde postcodegrenzen.
Een inspanningsverplichting is geen resultaatsverplichting. De huisarts kan in
overleg met de patiënt afwijken van deze 15 minutengrens. Het is vervolgens
aan de patiënt om af te wegen wat dit betekent voor de keuze voor een bepaalde
huisarts. Het is belangrijk om u te realiseren dat u die extra afstand ook over
hebt voor een normaal bezoek aan de huisarts.

https://www.lhv.nl/service/wisselen-van-huisarts
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Hier in de stad zijn er bijna geen praktijken die nieuwe patienten aannemen. Wij kwamen nieuw in de stad, en dan maken ze soms een uitzondering, maar zelfs nu was het al heel lastig om een huisarts te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met je zorgverzekeraar. Zij kunnen je helpen een nieuwe huisarts te vinden of bemiddelen.
Alle reacties Link kopieren
waar ik woon komen ze alleen in uitzonderlijke gevallen aan huis, de rest van de tijd moet je toch naar de HAP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven