Gezondheid alle pijlers

Verandert een beugel de vorm van je gezicht?

04-03-2019 14:45 25 berichten
Het is mij niet helemaal duidelijk of dit wel of niet het geval is. Ik heb een vrij diepe beet en tijdens de intake gaf ze aan dat dit zal veranderen. Ik had eigenlijk deze vraag aan de orthodontist willen stellen maar halverwege mijn vragenlijst gaf ze aan dat de tijd op was en de volgende aan de beurt is. Nu zou het eerst volgende gesprek met haar in april plaats vinden en pas na het maken van de foto's en afdrukken zijn.
Als ik mijn onderkaak zo houd dat de diepe beet weg is, krijg ik een hele strakke vierkante kaaklijn. Ik vind dat er helemaal niet mooi uitzien, ik vind de toet die ik nu heb mooi.
Alle reacties Link kopieren
Raar dat je intake beeindigd werd voor alle vragen gesteld waren. Waren het trouwens jouw vragen of de vragen de orthodontist?

Het ligt eraan hoe ze het probleem gaan oplossen in hoeverre het je gezicht veranderd. Dus daar valt weinig over te zeggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen voor en na foto's googlen van het type beet wat je hebt en dat in combi met de beugel die je gaat krijgen?

Dan zie je een beetje wat het bij anderen voor verschil heeft gebracht en kun je het voor jezelf misschien beter inschatten.
Alle reacties Link kopieren
Maak een afspraak voor een extra consult.
Ja, dat kan. Mijn dochter heeft duidelijk een uitgesprokener onderkaak gekregen en meer ‘vulling’ in haar gezicht.
dianaf schreef:
04-03-2019 14:50
Raar dat je intake beeindigd werd voor alle vragen gesteld waren. Waren het trouwens jouw vragen of de vragen de orthodontist?

Het ligt eraan hoe ze het probleem gaan oplossen in hoeverre het je gezicht veranderd. Dus daar valt weinig over te zeggen.
Het waren mijn vragen, de orthodontist had geen vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan zeker. Ik had een behoorlijke paardenbek en die heb ik nu gelukkig niet meer. Maar het verschilt per persoon, en ik denk niet dat je van te voren kan voorspellen hoe je gezicht eruit gaat zien.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
04-03-2019 14:56
Het waren mijn vragen, de orthodontist had geen vragen.
Ow, je had veel vragen dus. Maar ja, je gezicht kan veranderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
fout
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 11-03-2019 22:11
99.35% gewijzigd
s-a-r-kast schreef:
04-03-2019 14:52
Kun je geen voor en na foto's googlen van het type beet wat je hebt en dat in combi met de beugel die je gaat krijgen?

Dan zie je een beetje wat het bij anderen voor verschil heeft gebracht en kun je het voor jezelf misschien beter inschatten.
De voorbeelden die ik vind, zijn allemaal een verbetering voor het aangezicht, niet een verslechtering zoals ik gok dat het er bij mij er uit zal zien.
dianaf schreef:
04-03-2019 15:03
Ow, je had veel vragen dus. Maar ja, je gezicht kan veranderen.
Dat denk ik dan ja, ik had 10 minuten.
Je hebt gelijk mammezel. Dank je. :-]
Alle reacties Link kopieren
Hier momenteel aan het beugelen met een diepe beet. Ben nu driekwart jaar verder en heb pas een paar weken geleden de onderbeugel gekregen. Momenteel met die beugel is mijn aanzicht inderdaad veranderd (gratis lipfillers ;-) ), maar verder merk ik weinig aan mijn uiterlijk terwijl ik wel mijn tanden zie veranderen. Door een andere mimiek in mijn gezicht zijn er wel veranderingen gekomen in de rimpels rond mijn mond.

Wat verwacht je precies dat er verandert met een beugel om de diepe beet te corrigeren???
Is een diepe beet een onaardig gezegde 'centenbak'?
Ik heb een enorme overbeet gehad en nu nog steeds
Bij mij is ervoor gekozen de overbeet een beetje in stand te houden omdat ik een best knap gezicht heb en men dat wilde behouden
Bij mijn oudste speelt hetzelfde, die is vanaf haar achtste al in een traject en het doel is bredere kaak zodat alle tanden passen, en geen 'konijnetanden' idee, en wel nog een beetje overbeet om de gezichtsvorm te behouden
Mocht je een wat ik een onderbeet heb noem, dan ken ik twee mensen die wel degelijk een heel ander gezicht hebben gekregen en ik vind het geen verbetering.
Het gehele gezicht is nogal grof geworden vind ik.
Ik ken een jongen met een forse onderbeet die die mensen ook kent, die daarom het maar zo heeft gelaten.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
04-03-2019 15:10
Dat denk ik dan ja, ik had 10 minuten.
Nee, sorry. De intake was echt kort. Heb je wel vertrouwen in iemand die maar weinig tijd voor je neemt? Ik bedoel 10 minuten, als je je allebei voor hebt gesteld dan ben je al weer de helft van de tijd verder?!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
04-03-2019 16:11
Is een diepe beet een onaardig gezegde 'centenbak'?
In mijn geval noemt de ortho het een diepe beet, en houdt het in dat mijn ondertanden tegen de achterkant van mijn boventanden 'schrapen'. Er zit dus te weinig ruimte tussen mijn boven- en mijn ondergebit. Cosmetisch zie je daar totaal niets van: menigeen reageerde totaal verbaasd over het feit dat ik nu met een beugel loop. Pas als ik uitleg dat dit een kunstgebit over 10 jaar moet voorkomen begrijpen ze het euvel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde, Legobloempje. Mijn voortanden zijn compleet weggesleten door mijn ondertanden en inmiddels flinterdun (en dus zeer breekbaar). Als je er niets aan doet is de kans groot dat je je tanden verliest. Bij sommige mensen is het zo ernstig dat de ondertanden in het gehemelte bijten. Zeer pijnlijk lijkt me dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest even opzoeken wat n diepe beet is.
Ik heb n overbijt gehad en 2x een beugel gehad. Is anders dan n diepe beet, maar de vorm van m’n gezicht is niet anders. Behalve dan dat de overbijt weg is dan.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
OJa, vergeet ik nog te zeggen dat ik ook vind dat je n orthodontist moet nemen die voldoende tijd voor je heeft.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
04-03-2019 16:25
Mijn voortanden zijn compleet weggesleten door mijn ondertanden en inmiddels flinterdun (en dus zeer breekbaar).

Dat was helaas de reden dat de tandarts tot de slotsom kwam dat ik met een beugel de boel moest gaan redden: een oude vulling van m'n voortand moest zo ontzettend dun geslepen gaan worden na reparatie, dat er bijna niets overbleef. Nu dus ruimte creëren, en daarna de tanden recht afslijpen en van achteren verdikken (met materiaal zoals voor vullingen wordt gebruikt). Dan wordt het weer stevig en mooi.

Voordeel is wel dat alle inmiddels wandelende ondertanden recht op een rijtje worden gezet en ik hopelijk de komende twintig jaar met een goed gebit zit! :-D

Heb je er niets aan laten doen Lady_Day???
Alle reacties Link kopieren
Lego, ik zit in precies hetzelfde traject met beugel en ook mijn tanden gaan aan de achterkant opgevuld worden met composiet. Ik zit nog maar aan het begin, er is dan ook nog geen ruimte. Inderdaad, bijkomend voordeel is dat de rest ook rechtgetrokken gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
04-03-2019 16:52
Lego, ik zit in precies hetzelfde traject met beugel en ook mijn tanden gaan aan de achterkant opgevuld worden met composiet. Ik zit nog maar aan het begin, er is dan ook nog geen ruimte. Inderdaad, bijkomend voordeel is dat de rest ook rechtgetrokken gaat worden.


Ahhhh, wat grappig! Alhoewel het naast grappig vooral een dure hobby is... De onderbeugel is me trouwens goed tegengevallen. Die heeft veel en veel meer pijn gedaan na plaatsing dan de bovenbeugel. Vooral 's morgens als je je wangen moet lospeuteren. En nu zitten er ook lijmproppen achter in mijn kiezen om te voorkomen dat boventanden de slotjes van ondertanden stoten. Dus ik kan niet niet kauwen :hyper: Maarja, we houden het doel voor ogen...

Heb jij ook een dubbel draad boven?
Alle reacties Link kopieren
Geen dubbele draden hier maar wel een soort metalen 'powerchain' tussen de kiezen waar nu een gat zit (van het trekken). Daar heb ik op zich niet zo'n last van maar vorige week is de draad voor het eerst aangedraaid en mijn hoektanden doen me toch een partij zeer.

Ik heb geen blokjes op de kiezen gelukkig, maar mijn beet klopt niet meer. Ik kan mijn kiezen niet meer normaal op elkaar krijgen.

Dat lospeuteren van de wangen 's ochtends vind ik ook vervelend. Ik heb aan de binnenkant van mijn lippen ook blaren wat niet heel prettig is.

Ja, het is een dure hobby en ik denk dat ik al met al zo'n 3000 euro kwijt zal zijn, maar dat kosten 2 implantaten ook (en wellicht zou ik er 4 nodig moeten hebben want mijn snijtanden hebben ook slijtage).

Ik ben wel blij dat ik nu doorzet. Ik ben al 3x bij de tandarts geweest om mijn voortanden te laten repareren omdat er een stuk af was gebroken. Die tanden zijn zo zwak.. dit is mijn enige kans om ze te behouden.
Alle reacties Link kopieren
Je gezichtsvorm kan veranderen maar dat gaat heel geleidelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
s-a-r-kast schreef:
04-03-2019 14:52
Kun je geen voor en na foto's googlen van het type beet wat je hebt en dat in combi met de beugel die je gaat krijgen?

Dan zie je een beetje wat het bij anderen voor verschil heeft gebracht en kun je het voor jezelf misschien beter inschatten.

Vergeet zoiets maar, je moet het op je eigen gezicht zien. Je kan niet de veranderingen op iemand anders' gezicht toepassen op je eigen gezicht.
.
Maar TO, is er dan geen mogelijkheid om die vragen te stellen aan de mensen bij wie je in behandeling gaat? En worden er daar geen foto's genomen van jouw gezicht (röntgenfoto's of gewone echte foto's van jou)? Simuleert men daar dan aan de hand van die foto's niet hoe de veranderingen in jouw gezicht gaan zijn?

Dat is/was bij mij wel het geval (mijn traject is nog niet ten einde). Ik ga in een groot universitair ziekenhuis (in België).


Als je in een kleine praktijk gaat, die orthodonten hebben natuurlijk niet de apparaten die men in een ziekenhuis wel heeft. Anders je eens tot een ziekenhuis wenden? Is daarom niet duurder hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven