Gezondheid alle pijlers

Help, kan geen make up meer verdragen!

20-03-2019 19:05 44 berichten
Wie heeft er tips?

Nadat ik een tijdje wenkbrauwmascara heb gebruikt van huismerkt Kruidvat, begonnen mijn bovenste oogleden schraal te worden.

Ik ben toen gestopt met die mascara, kon nog wel oogpotlood en gewone mascara verdragen.
Helaas kreeg ik na een paar weken brandende, tranende ogen en schrale, rode oogleden.
Eerst linkte ik het niet aan de make up dus ben het nog even blijven aanbrengen, echter het werd steeds heftiger. Tot ik door had dat het door de make up kwam, die ik overigens altijd zonder problemen heb kunnen verdragen.

Naar de huisarts geweest, zij heeft mij een vette zalf voorgeschreven. Daarnaast ben ik een week gestopt met het opmaken van mijn ogen.

Vorige week 100% natuurlijke make up aangeschaft, wellicht dat ik daar wel tegen kon.
Niet dus...weer brandende en tranende ogen.

Wie heeft dit ook gehad en wat heeft geholpen? Welke make up kan je verdragen en is permanente make up wellicht een alternatief?

Ik wil best zonder make up de deur uit, maar naar mijn werk vind ik het toch fijn om er representatief uit te zien...

Dank alvast voor tips en trics
Misschien is een week toch nog niet lang genoeg geweest en kun je het beter even allemaal met rust laten. Kun je het niet nog eens navragen bij de HA?
Alle reacties Link kopieren
Mannen dragen over het algemeen ook geen make-up en kunnen er zeer representatief uitzien. Dus wees geëmancipeerd en besef dat je gezicht zonder make-up ook mooi kan zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
ogen is nu ook niet direct een ramp he, als je voor de rest een huid heb zonder problemen, zou een beetje roug en mss concealer voor de plekjes moeten volstaan.
Gewoon paar weken niks smeren.

Daarna kijken wat er gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit altijd al gehad.
Gebruik geen oog make-up.
Alleen soms lipstick
Omg ik heb precies hetzelfde!!!!!!!
Die superlash serum van Kruidvat heeft mijn ogen verneukt!
Pijn, schraal, ontstekingen, rode oogleden....
Isabellarose- schreef:
20-03-2019 19:59
Omg ik heb precies hetzelfde!!!!!!!
Die superlash serum van Kruidvat heeft mijn ogen verneukt!
Pijn, schraal, ontstekingen, rode oogleden....
Was die niet uit de schappen gehaald een tijd terug? Zat een niet zo lekker goedje in geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook geen make up verdragen. Draag dus ook nooit make up. En ik heb ook geen stylingsproducten in m'n haar. That's life.
Later is nu
Je kan er misschien proberen achter te komen voor welk ingrediënt in de make-up je intollerant of allergisch bent. Vaak ligt daar de sleutel. Mss naar een dermatoloog? Die weet de meest voor de hand liggende ingrediënten vaak op te noemen en wellicht kan hij samen met je kijken of die dit ook bij jou veroorzaken. Ik begrijp je eigelijk wel heel goed, dat je het liefst gewoon wél oogmake-up draagt. Ik zou het er dan ook echt niet bij laten zitten.
Hoeveel klanten of collega's zijn er dan al weggelopen dat je persé make-up wil dragen en je ogen om zeep wil helpen?


Als je geen make-up verdraagt dan is het maar zo.
Zet desnoods een grote zonnebril op. Ziet niemand je ogen.
En je hebt zogezegd "last van 't licht" als iemand iets vraagt :-).


Je hebt maar 1 stel ogen.
Liever geen make-up dan straks blind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit make up gedragen en ik word desondanks heel redelijk betaald voor lezingen en consultancywerk. Ik denk dat je er zonder make up ook heel representatief uit kunt ziet. Maar goed, ik ken je natuurlijk niet
Alle reacties Link kopieren
Ik draag nooit make-up, heb het dus ook niet. Maar wat ik wel eens heb gelezen dat dat spul wemelt van de bacterien, je moet alles eigenlijk elke 3-6 maanden vervangen ofzo? Is het niet zoiets?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Isabella, heb jij het gekregen van het wimperserum? Verdraag jij ook niets meer? Ik heb het gekregen door Essence make up.

Dank verder voor jullie reacties. Ik heb verder een goede huid gelukkig dus wat dat betreft ben ik gezegend.

En het zit waarschijnlijk tussen mijn oren dat ik met een beetje oogpotlood en mascara er beter uitzie. Als puber ooit begonnen en nooit meer zonder de deur uit gegaan.
Dus nu voel ik mij onzeker zonder net dat beetje extra...

@Pandax, gebruik je helemaal geen make up?

Maar brandende en tranende ogen is geen pretje. Het gaat ook niet weg nu ik al 3 dagen niets heb gebruikt.

Huisarts nog een keer raadplegen is een goede, misschien kan zij mij verwijzen naar een dermatoloog.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niets. Ik heb het niet eens in huis.
Wildhorse schreef:
20-03-2019 20:43
Isabella, heb jij het gekregen van het wimperserum? Verdraag jij ook niets meer? Ik heb het gekregen door Essence make up.

Dank verder voor jullie reacties. Ik heb verder een goede huid gelukkig dus wat dat betreft ben ik gezegend.

En het zit waarschijnlijk tussen mijn oren dat ik met een beetje oogpotlood en mascara er beter uitzie. Als puber ooit begonnen en nooit meer zonder de deur uit gegaan.
Dus nu voel ik mij onzeker zonder net dat beetje extra...

@Pandax, gebruik je helemaal geen make up?

Maar brandende en tranende ogen is geen pretje. Het gaat ook niet weg nu ik al 3 dagen niets heb gebruikt.

Huisarts nog een keer raadplegen is een goede, misschien kan zij mij verwijzen naar een dermatoloog.
Mag ik vragen welke Essence make-up? Ik gebruik dat ook en heb de laatste tijd ook steeds brandende ogen na gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zie je er zonder ook goed uit,maar het geeft zo'n blote billen gezicht als je het gewend bent.Dat ik begrijp het wel van TO.
Alle reacties Link kopieren
Dan ontwen je het. Pijn lijkt het me niet waard. Maar goed, ik heb makkelijk praten, dat snap ik.
Je kunt je wimpers verven, aan permanente make-up zou ik me niet wagen. Als ze het verpesten sta je daar voor lul.
Alle reacties Link kopieren
Vaak is het zo dat als je eenmaal ergens allergisch voor bent dit alleen maar toe neemt ipv minder wordt.

Je kunt wel zelf een soort van allergie test doen door producten waar je over twijfelt 2 weken aan de binnenzijde van je boven arm, net boven je elleboogsplooi aan te brengen. Krijg je daar na 2 weken geen reactie dan kun je het meestal in het gezicht ook wel verdragen.

Producten op natuurlijke basis geven vaak juist sneller allergische reacties.
LunchLover schreef:
20-03-2019 20:31
Ik draag nooit make-up, heb het dus ook niet. Maar wat ik wel eens heb gelezen dat dat spul wemelt van de bacterien, je moet alles eigenlijk elke 3-6 maanden vervangen ofzo? Is het niet zoiets?

Ik heb al mijn make up vervangen nadat ik zo overgevoelig reageerde. Heb dat inderdaad ook gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig dat ik dit nu zie. Ik heb al jaren last van schrale en rode oogleden en traanogen zo nu en dan. Soms zijn oogleden zo schraal, dat er sneetjes ontstaan met korstjes.

Alles geprobeerd jaren geleden al; dokter, dermatoloog, cremes, hormoonzalfjes, maanden geen make up en vervangen.

Vorige week bij de apotheek kwam dit ter sprake toen ik mijn standaard medicijnen ging ophalen. Ik vroeg of zij niet iets wist.

Ze raadde me een kleine flacon aan van een merk waar ik de naam van ben vergeten :facepalm: ik ga het zo meteen voor je opzoeken. Dit merk schijnt ook aangeraden te worden door dermatologen enzo. Ik heb nog nooit zon rustige huid rondom ogen en ogen zelf gehad! Merkte echt heel snel verschil. Verder heel makkelijke huid, het zijn alleen mijn ogen en huid hier omheen)

Misschien heb je er wat aan!
Alle reacties Link kopieren
La Roche-Posay Toleriane Ultra Oogcontour 20ML

Dit is het.
Alle reacties Link kopieren
Zie nu trouwens dat je het online al voor zo’n 13/14€ hebt. Ik kocht het voor €20,-
Maar je hebt echt heeeel weinig nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook allergisch te zijn voor make-up. Ook anti-allergische make-up verdroeg ik niet. Bij was het blepharitis en chronische meiboomklier ontsteking.

Na behandeling (blijvend ogen schoonmaken op speciale manier en een warm oogmasker en daarna massage gaat het heel goed. Ik heb wel meerdere behandelingen gehad hiernaast bij de optometrist.

Je zou het kunnen laten controleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven