Gezondheid alle pijlers

Ogen laseren

22-04-2019 13:16 27 berichten
Hallo iedereen,
Na jaren lenzen zitten ze nu niet meer lekker waardoor ik over ben op een bril. Ik vind het oncomfortabel.
Nu overweeg ik laseren. Heeft iemand er ervaring mee? Online vind ik aardig wat nare ervaringen....
Alle reacties Link kopieren
Ja ik, kon mijn lenzen ook niet meer verdragen. Lasek gedaan en tot op heden nog steeds sterkte van 0 bij beide ogen. Ik kwam van -3,5
Ik heb wel nog steeds droge ogen, die had ik ook met lenzen al. Maar is goed mee te leven. Hier is het inmiddels al 10 jaar geleden
Alle reacties Link kopieren
Prima, geen klachten. Heeft eventjes geduurd voordat ogen weer genoeg vochtig werden.

Maar alles hangt heel erg af van je persoonlijke situatie. Ga ergens langs voor een (gratis) intake en laat je goed voorlichten. Op internet zie je altijd horrorverhalen, waar je ook naar zoekt.
Overweeg ook is lensimplantaten. Minder schadelijk voor je ogen en ze kunnen vervangen worden indien je ogen veranderen. Plus geen droge ogen, of andere complicaties. Het is eigenlijk 48uur nadat ze erin zitten goed. Op de halo’s na maar daar valt extreem goed mee te leven.

Voor de rest is een veel voorkomende complicatie bij laseren; droge ogen. En dat je dit krijgt is ook zeer reeel..

De nare ervaringen vind je vooral van begin 2000 of daarvoor toen laseren echt nog in de baby schoenen stond. Tegenwoordig gaat het zo soepel en geolied.

Verder zou ik wel een goede laserkliniek kiezen. Eyescan in Utrecht is een fantastische. Visus is ook goed. Eyevision en Bergman zijn ook redelijk maar gebruiken vaak wat oudere meet apparatuur.

Verder als tip; kies voor een grote keten. En niet voor een bedrijf met 1-2 vestigingen. Die bedrijfjes kunnen een half jaar later bij wijze van spreken alweer failliet zijn! En als er dan nog een nazorg afspraak geld ben je simpelweg je geld kwijt en moet je betalen bij een andere kliniek voor de nazorg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel tevreden met het resultaat, ik zie een stuk beter dan ik zag met bril (ongeveer 20% beter).
Ik heb ook droge ogen, maar dat was voor de behandeling ook al, daarom verdroeg ik geen contactlenzen meer.
Ik heb de transPRK behandeling gehad bij Vision Clinic in Amsterdam. Ze hebben me goed voorgelicht over eventuele risico’s: ik had een hoger risico op bepaalde complicaties vanwege een hoge sterkte/dun hoornvlies/grote pupil, de complicaties heb ik gelukkig niet gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook bij eyescan geweest. Idd een hele goede
@Santaa, wat bedoel je met; behalve de halo’s? Zie je die de hele dag?

Ik wil als ik weer werk heb misschien lensiplantaten. Lenzen kunnen niet en mijn derde bril jeukt/ is kwijt/ vet of mijn haar zit er in vast. Ellende dus met allemaal (heb nu een dure hele lichte gekocht). Maar halo’s vind ik ook weer zowat...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel bij een kleine partij geweest. Een vestiging. De eigenaren doen het werk zelf. Vind ik toch een stuk comfortabeler dan een grote keten waar aandeelhouders totaal los staan van de mensen op de werkvloer.
SjakS schreef:
22-04-2019 13:54
@Santaa, wat bedoel je met; behalve de halo’s? Zie je die de hele dag?

Ik wil als ik weer werk heb misschien lensiplantaten. Lenzen kunnen niet en mijn derde bril jeukt/ is kwijt/ vet of mijn haar zit er in vast. Ellende dus met allemaal (heb nu een dure hele lichte gekocht). Maar halo’s vind ik ook weer zowat...
Halo’s zijn kringetjes om licht heen. (Een beetje hoe een kleuter een zonnetje tekent). Eerste maand was het erg en daarna begin je er steeds meer en meer aan te wennen en filteren je hersenen die zonnestraaltjes / halo’s weg. Als ik mocht kiezen tussen halo’s en droge ogen had ik altijd voor de halo’s gekozen.

Dit is een beetje wat je ziet;
https://www.phenomena.org/atmospheric/22halo/

Ik had zo iets van; als dit het enige is dan teken ik hiervoor.
anoniem_63c569f696bbc wijzigde dit bericht op 22-04-2019 14:25
Reden: Toevoeging
9.11% gewijzigd
Om elk licht zie je dat? Ik heb al droge ogen. Als nog droger word. Vallen ze als poeder uit mijn kassen. Hahahaha
Ik zou mijn ogen ook wel willen laten laseren maar ik vind het eng en ik durf niet. Ik merk nu ik ouder word dat mijn ogen achteruit gaan maar ik ben te ijdel om een bril te dragen. Ik lees dus mee en hoop dat ik bij veel positieve berichten toch overstag ga.
Ik durf dus ook niet zo goed. Maar ga wel een vooronderzoek plannen met voorlichting bij een kliniek in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
22-04-2019 14:43
Ik zou mijn ogen ook wel willen laten laseren maar ik vind het eng en ik durf niet. Ik merk nu ik ouder word dat mijn ogen achteruit gaan maar ik ben te ijdel om een bril te dragen. Ik lees dus mee en hoop dat ik bij veel positieve berichten toch overstag ga.
Bedenk wel dat hoe ouder je wordt, hoe meer last je gaat hebben van het herstellen van zo'n ingreep. Ook kun je je dan afvragen of de kosten nog opwegen tegen de baten. Een laseroperatie zorgt er namelijk niet voor dat je ogen niet meer achteruit gaan. Ook krijg je op termijn door de ouderdom meer moeite om tussen voorwerpen dichtbij en veraf te schakelen. Ook dat verhelp je niet met een laseroperatie.
SjakS schreef:
22-04-2019 14:36
Om elk licht zie je dat? Ik heb al droge ogen. Als nog droger word. Vallen ze als poeder uit mijn kassen. Hahahaha
Nee ik zie dit niet om elk licht, gek genoeg.
De oogarts zei dat het verschilt per persoon en per keer.
Ik zie dit enkel als het donker is en om straatlantaarns en van die grote spots..
Stampertje12 schreef:
22-04-2019 15:04
Bedenk wel dat hoe ouder je wordt, hoe meer last je gaat hebben van het herstellen van zo'n ingreep. Ook kun je je dan afvragen of de kosten nog opwegen tegen de baten. Een laseroperatie zorgt er namelijk niet voor dat je ogen niet meer achteruit gaan. Ook krijg je op termijn door de ouderdom meer moeite om tussen voorwerpen dichtbij en veraf te schakelen. Ook dat verhelp je niet met een laseroperatie.

Met laseren haal je een stukje van de cornea af / laser je de cornea zo dat je weer 0.0 ziet.

Je ogen veranderen je hele leven, en ik kan je garanderen dat je nooit 0.0 echt zal hebben.

Naarmate je ouder word zullen je ogen niet meer gaan groeien (na 40) maar worden de spiertjes in je ogen zwakker waardoor je minder goed kan accomoderen met je ogen.
heb lensimplntaten gehad van de augenkliniek in Ahaus. alleen spijt dat ik het niet eerder heb laten doen. Wel prijzig (6K), maar dat verdien je uiteindelijk wel weer terug
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn ogen 17 jaar geleden laten laseren. Nog elke dag blij mee. Ik zag meteen haarscherp. De methode met het flapje. Moest wel een paar maanden goed mijn ogen druppelen. En nu vaker een zonnebril op want het licht is feller.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze ook laten laseren bij vision clinic. Erg blij mee. Zou het zo weer doen!
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
22-04-2019 14:43
Ik zou mijn ogen ook wel willen laten laseren maar ik vind het eng en ik durf niet. Ik merk nu ik ouder word dat mijn ogen achteruit gaan maar ik ben te ijdel om een bril te dragen. Ik lees dus mee en hoop dat ik bij veel positieve berichten toch overstag ga.
Wat vindt je er eng aan? Tegenwoordig bestaat er ook een techniek dat ze je oog niet meer aanraken. Vroeger werd er zo'n klem op je oog gezet en werd je hoornvlies weggehaald, oog gelaserd en het hoornvlies werd weer terug gelegd.
Vorige zomer laten doen. De eerste uren erna waren pijnlijk en vervelend maar eigenlijk zag ik 's avonds al direct verschil. Ben er heel erg blij mee.
Waar hebben jullie het laten doen?
Ik vind de keuze best lastig hoor graag nog wat tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe oud je bent, maar een vriend van mij heeft het niet laten doen omdat hij anders van een gewone bril gelijk naar een leesbril zou gaan. Hij had iets van -2 of -3, dus zonder bril ziet hij nog wel redelijk aangezien hij ook zonder bril kan hardlopen en zo. En een leesbril leek hem hij lastiger dan een gewone bril.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in Driebergen laten doen, bij Retina.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft het jaren geleden in Turkije laten doen, daar hadden ze modernere apparatuur dan hier. Ik zou er voor gaan TO. Hij had min 5 en 6.
die ik wilde bestaat al...
Amadeus1234 schreef:
23-04-2019 15:40
Waar hebben jullie het laten doen?
Ik vind de keuze best lastig hoor graag nog wat tips.
Turkije is voorloper als het gaat om ogenlaserrn / implantaten. Maar het is geen garantie dat het goed gaat daar.

Ik ben zelf een fan van Eyescan of Visus. Bergman & Vision zijn ook prima maar zij hebben wat verouderde apparatuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven