Gezondheid alle pijlers

Lichamelijke klachten na Azië reis

05-05-2019 14:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames,

Toch even een berichtje hier. Ik ben nu precies 2 weken thuis van een geweldige reis.
4 weken lang vanaf India naar Singapore, door o.a. Maleisië.
Vanaf mijn thuiskomst ontzettend moe, maar ik dacht dat het kwam door alle indrukken.
Nu sinds dit weekend kramp in boeten, kuiten, kaken en gewrichtspijn in mijn handen. Ook nog steeds moe en inmiddels kortademig.
Voor mij niet genoeg om nu direct de huisartsenpost te bellen in het weekend, maar maak me toch wat zorgen.
Ik zal morgen zeker bellen, maar ik dacht wie weet is het iets, waar ik niet aan denk, of leg ik zomaar verbanden.
Of kunnen jullie me wat geruststellen...

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Tja, misschien ergens een virusje opgelopen, in Azië of in het vliegtuig. Ik zou wel even aan je huisarts vertellen dat je in Azië bent geweest.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Huisarts

Filosoferen hier over wat het is, is zinloos
Ik zou zeker morgen naar de huisarts gaan en ook vertellen welke landen je allemaal bezocht hebt en met wat voor dieren je mogelijk in aanraking bent gekomen. Ik mankeerde ooit wat na een India reis en werd gelijk doorgestuurd voor 'n longfoto. Kwam overigens niks uit, maar ze weten dan waar ze rekening mee moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
Morgen je huisarts bellen
Alle reacties Link kopieren
Morgenochtend meteen naar de huisarts. Je symptomen komen overeen met een aantal tropenziekte valt vanaf hier weinig over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval heb je geen Malaria Tropica, gewoon omdat je nog kunt posten op het forum. Alle andere dingen, bel de huisarts.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ik vind dat je voor kortademigheid áltijd de huisarts moet bellen, weekend of niet. Bij verslechtering kan dat opeens heel hard gaan. Noem je klachten en je reis en zeg dat je je zorgen maakt. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Als je last hebt van kortademigheid dan zou ik niet wachten tot morgen.
Als het alleen de andere klachten zouden zijn dan had je kunnen wachten tot morgen maar ik zou de HAP bellen in dit geval.
Van een verre reis kun je best lang moe zijn maa met al die andere klachten zou ik toch even voor de zekerheid naar de huisarts gaan. Als je alle vaccinaties en voorzorgsmaatregelen hebt gevolgd is er vast niks ernstigs aan de hand maar wel even naar laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook de huisartsenpost bellen om te overleggen, de assistenten die de telefoon opnemen kunnen vaak een inschatting maken en anders overleggen ze met de huisarts die dienst heeft of je vandaag nog langs moet komen of dat je kan afwachten tot morgen. Je hoeft het niet zelf te beslissen.
Alle reacties Link kopieren
macadamia schreef:
05-05-2019 15:54
Je kan ook de huisartsenpost bellen om te overleggen, de assistenten die de telefoon opnemen kunnen vaak een inschatting maken en anders overleggen ze met de huisarts die dienst heeft of je vandaag nog langs moet komen of dat je kan afwachten tot morgen. Je hoeft het niet zelf te beslissen.
Dit idd. Kortademigheid zou voor mij wel een reden zijn om nu te bellen voor advies.
Weet niet of je alleen woont? Maar in dat geval zeker, voor t geval je straks ineens verslechtert
Alle reacties Link kopieren
Lange vliegreis ook gehad? Neem even contact op met de HA-post. Deze kunnen je het beste adviseren of je nu langs moet komen of kan wachten tot morgen..
Heb je je vaccinaties gehad?
Alle reacties Link kopieren
En al bij de huisarts geweest of lig je in het tropenziekenhuis ??
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven