Gezondheid alle pijlers

Bellen of netjes wachten zoals gezegd?

06-05-2019 12:16 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit een beetje met een probleempje of meer een vraag,
Ik heb nu ongeveer ruim 6 weken last van misselijkheid, eerst kwam het in vlagen overdag toen was het heel de dag door en inmiddels word ik er
ook vaak snachts wakker van,
Ik ben hiermee uiteindelijk toch maar mee naar een huisarts gegaan en die heeft me maagbeschermers voorgeschreven en moet dit 2 weken aankijken.
Nou ben ik ruim een weekje verder en merk totaal geen verschil, ik heb nog steeds heel de dag door het gevoel dat ik moet overgeven maar het komt niet.. ik kan ook gewoon eten wat ik wil ( natuurlijk doe ik dit niet want ik durf het niet) want het gevoel word niet erger of minder.
Zal ik toch alvast bellen? of toch netjes wachten tot de 2 weken om zijn zoals gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Bij totaal geen verschil ten opzicht van vorige week, zou ik nu bellen.
Als de medicijnen niks doen zou ik ook gewoon nu bellen.
alweer een topic over je misselijkheid?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-05-2019 12:23
alweer een topic over je misselijkheid?
Ja haha die andere is kwijt, dus ik denkt doe even een nieuwe maar dit is meer of ik eerder zal bellen
niet over wat het kan zijn
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen !!!.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bellen (En ben je niet zwanger?)
Alle reacties Link kopieren
Waarom kwalificeer je wachten als netjes?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou wachten.
Je kunt ook even advies vragen aan de assistente als je de HA niet direct wilt lastigvallen.
Je kunt in ieder geval alvast een afspraak voor medio/einde deze week laten inplannen, dan zit je al wel op 2 weken toch?
gizzmo-returns schreef:
06-05-2019 12:39
Je kunt in ieder geval alvast een afspraak voor medio/einde deze week laten inplannen, dan zit je al wel op 2 weken toch?

Ja, maar zo bedoelt ze het natuurlijk niet. Ze wil nù haar zorgen kwijt en dus niet na 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
06-05-2019 12:28
Ik zou bellen (En ben je niet zwanger?)
nee ben zeker niet zwanger, voor ik naar de dokter ging heb ik expres een test gedaan om dit te kunnen ontkrachten
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-05-2019 12:40
Ja, maar zo bedoelt ze het natuurlijk niet. Ze wil nù haar zorgen kwijt en dus niet na 2 weken.
dat bedoel ik inderdaad , maar ik ben bang dat de dokter me dan niet heel serieus neemt omdat ze gezegd heeft dit 2 weken aan te kijken
straks vind ze dat ik het geen tijd geef
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-05-2019 12:29
Waarom kwalificeer je wachten als netjes?
goeie haha,
omdat het me zo gezegd is
DJDK2013 schreef:
06-05-2019 12:45
dat bedoel ik inderdaad , maar ik ben bang dat de dokter me dan niet heel serieus neemt omdat ze gezegd heeft dit 2 weken aan te kijken
straks vind ze dat ik het geen tijd geef
Na een week moet je al wel wat verschil merken. Doet het niks en je bent ongerust, gewoon bellen, desnoods eerst de assistente.
Dan bel je, dan hoor je vanzelf wel of hij het te vroeg is.
Alle reacties Link kopieren
DJDK2013 schreef:
06-05-2019 12:45
dat bedoel ik inderdaad , maar ik ben bang dat de dokter me dan niet heel serieus neemt omdat ze gezegd heeft dit 2 weken aan te kijken
straks vind ze dat ik het geen tijd geef

Nou dat is toch ook zo?
Anders had ze wel gezegd ‘bel terug als je na één week nog geen verschil merkt’.
Staat het je alsnog vrij om nu te bellen hoor, maar je moet inderdaad niet raar opkijken als dit de reactie is die je krijgt.
.
Alle reacties Link kopieren
misschien dat ik toch inderdaad het gewoon even aan de assistente vraag
Alle reacties Link kopieren
DJDK2013 schreef:
06-05-2019 12:45
dat bedoel ik inderdaad , maar ik ben bang dat de dokter me dan niet heel serieus neemt omdat ze gezegd heeft dit 2 weken aan te kijken
straks vind ze dat ik het geen tijd geef
maar dat doe je toch ook niet, terwijl dat wel is wat de dokter heeft aangeraden
Pinda-Kaas schreef:
06-05-2019 12:58
maar dat doe je toch ook niet, terwijl dat wel is wat de dokter heeft aangeraden

Een kwaal is meestal niet na 2 weken als door toverslag ineens voorbij hè. Na een week moet je wel enig verschil merken.
Alle reacties Link kopieren
dat is ook meer wat ik bedoel,
ik merk geen enkel verschil, ja dat ik last krijg van opstoppingen
kan er ook nog wel bij haha
Alle reacties Link kopieren
DJDK2013 schreef:
06-05-2019 12:45
goeie haha,
omdat het me zo gezegd is
Dus ook als je je schoenen elke dag onder kotst moet je netjes wachten. Ik vraag mij af of ze tegen mannen met kwaal weleens zeggen dat zij wel netjes precies moeten doen wat er is gezegd.....
Het zegt mij weer heel veel over hoe de medische wereld naar vrouwen kijkt. Ze moeten gewoon niet zo zeuren.....en netjes doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-05-2019 12:59
Een kwaal is meestal niet na 2 weken als door toverslag ineens voorbij hè. Na een week moet je wel enig verschil merken.

Wie zegt dat? Misschien kan ze pas verschil merken na 2 weken, de huisarts heeft vast niet voor niets die termijn gegeven.
.
viva-amber schreef:
06-05-2019 13:02
Dus ook als je je schoenen elke dag onder kotst moet je netjes wachten. Ik vraag mij af of ze tegen mannen met kwaal weleens zeggen dat zij wel netjes precies moeten doen wat er is gezegd.....
Het zegt mij weer heel veel over hoe de medische wereld naar vrouwen kijkt. Ze moeten gewoon niet zo zeuren.....en netjes doen.
Wat een bizarre reactie die echt nergens op gebaseerd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven