Gezondheid alle pijlers

Cerazette of minipil, wie heeft er ervaring mee?

25-06-2019 15:22 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om mijn koperspiraal te laten verwijderen wegens overmatig bloedverlies en langdurige menstruatie elke maand. Nu stelde de huisarts de minipil voor omdat ik in het verleden niet zo lekker reageerde op de pil (marvelon) en deze maar één soort hormoon bevat. Ze zei dat de menstruatie er door wegblijft (kan ik niets over vinden op internet). Dat klinkt erg aanlokkelijk maar ik ben bang voor een verminderd libido, iets waar ik zonder hormonen niet over te klagen heb. En voor onregelmatige menstruatie. Mijn vraag is dus of er hier vrouwen zijn die hun ervaring met de minipil met me willen delen.
Alvast veel dank!
Ik slik de minipil twee maanden en het werkt geweldig als anticonceptie :thumbsup:

Ten eerste omdat ik mijn man momenteel zie als broer qua aantrekkingskracht en ten tweede omdat ik nu al 16 dagen bruine derrie lek. Net te weinig derrie voor een tampon, net te veel om te laten voor wat het is.

Maar mijn man is heul blij want die is als de dood dat hij mij de komende 7 maanden zwanger maakt. Dus het werkt geweldig :-|

Oja en mijn gemoedstoestand hinkelt tussen ‘goh leuk zeg’ en ‘mwah’. Dus echte euforie voel ik niet meer bij dingen.

Ik denk niet dat ik een nieuwe portie haal als dit doosje op is.
Alle reacties Link kopieren
Hmm Glittercupcake, precies waar ik bang voor ben dus. Fijn om te horen (en minder fijn voor jou natuurlijk) dat het dus niet allemaal halleluja is zoals mijn huisarts het voorspiegelde. Ik zat ook nog te denken om het te laten zitten en die pil erbij te nemen zodat ik het effect kan ervaren. Bevalt het niet dan kan ik er mee stoppen en heb ik het spiraal nog.
Ik ben van mezelf ook nogal gevoelig voor pms en bang dat hormonen uit een pil dat versterken. Op 16 dagen lang nalekken zit ik ook niet te wachten, dan liever 11 dagen ongesteld :cry:
Alle reacties Link kopieren
Het is zo wisselend per persoon.

Ik slik deze al ruim 8 jaar en op heel soms een doorbraak bloeding na, nooit ongesteld. Na stoppen ook snel weer regelmatig en snel zwanger.

Ik weet niet precies hoe het in het begin is geweest, volgens mij bleef het bij mij na 2 maanden uit en in die 1e 2 maanden onregelmatig een bloeding.

Qua libido merk ik echt niks hoor, dat is echt meer dan prima.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ik slik hem nu twee jaar, heb in die twee jaar vier keer een bloeding gehad. Helaas kan ik niet naar een andere pil vanwege migraine. Deze doet zijn werk qua het onderdrukken van mijn menstruatie goed, de enige bijwerkingen zijn een verminderd libido en hoofdpijn voor mij. Hij zal als anticonceptie ook goed werken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
25-06-2019 15:44
omdat ik nu al 16 dagen bruine derrie lek. Net te weinig derrie voor een tampon, net te veel om te laten voor wat het is.
Zo heb ik het 3 maanden lang gehad en daarna was ik er klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ook al jaren. Ooit gekregen omdat ik niet goed reageerde op andere merken. (Spiraal durf ik niet) Bij deze nooit last gehad, ongesteldheid komt niet meer maar als ik stop ben ik ook zo weer ongesteld. Werkt ook goed als anticonceptie. Bijwerkingen zijn minimaal, iets mindere libido maar ja lang leven single zijn en ik heb nog wel heel licht pds klachen. Dus ik voel wel goed wanneer ik ongesteld had moeten zijn. Maar dit is stukken beter dan het alternatief.

Maar het is inderdaad heel persoonlijk. Zou het sowieso tijd geven om je lichaam eraan te laten wennen.
Mirena spiraal? Daarvan vermindert je menstruatie of blijft helemaal weg.
Ik ben al dertien jaar niet meer ongesteld :cheer2:
Zowel met Mirena als Cerazette werd ik niet meer ongesteld :cheer: De Cerazette moet je wel strikt innemen. Als je daar niet goed in bent kun je Mirena overwegen, bevat ook alleen progestagenen.
Alle reacties Link kopieren
Eerst heel tevreden. 1 jaar lang niet ongesteld. Nu helaas 3e keer in een maand(Week ongesteld paar dagen niet en dan weer). Misschien dat alles er even uit moet na een jaar niet?
Alle reacties Link kopieren
Na jaren zonder pil dit eens geprobeerd, maar het was nog erger dan een combinatiepil. Vrijwel meteen een rothumeur, en na enkele dagen begon het bloeden. Wat een ellende, heb hem na 3 weken in de vuilnisbak gegooid, langer hield ik dat niet uit.
Crinoline schreef:
25-06-2019 15:48
Hmm Glittercupcake, precies waar ik bang voor ben dus. Fijn om te horen (en minder fijn voor jou natuurlijk) dat het dus niet allemaal halleluja is zoals mijn huisarts het voorspiegelde. Ik zat ook nog te denken om het te laten zitten en die pil erbij te nemen zodat ik het effect kan ervaren. Bevalt het niet dan kan ik er mee stoppen en heb ik het spiraal nog.
Ik ben van mezelf ook nogal gevoelig voor pms en bang dat hormonen uit een pil dat versterken. Op 16 dagen lang nalekken zit ik ook niet te wachten, dan liever 11 dagen ongesteld :cry:


Ik moet zeggen dat ik het sowieso niet goed doe op anticonceptie. Ik heb 2 soorten spiralen gehad. Die met hormonen maakte mij bozig en de hele tijd ongesteld. Koper spiraal deed na een paar uur zo veel pijn dat ik de volgende dag kromgebogen op de behandeltafel lag en er blij af hupste toen het er weer uit was. Nuva ring maakte mij labiel en ik voelde hem zitten. Microgynon maakte mij boos en moest ik doorslikken anders werd ik elke twee weken ongesteld.

Nu dus de minipil omdat mijn lijf de ganse tijd schreeuwde ‘maak mij zwanger!’ En 2 dagen van mijn ongesteldheid waren best zwaar. Maarja.. dit is ook niet tof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven