Gezondheid alle pijlers

Tekenbeet; paniek

06-07-2019 00:44 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend een tekenbeet ontdekt op mijn bikinilijn. Iets waarin me nooit heb verdiept maar natuurlijk wel hier en daar meegekregen dat deze beestjes erg gevaarlijk kunnen zijn. In paniek heb ik het beestje gelijk losgetrokken; met met wijsvinger en duim. Later gelezen dat ik dit juist niet had moeten doen, omdat het gif dan kan vrijkomen. In paniek ook het beestje op de grond gegooit.

Vervolgens de huisarts gebeld en 2 antibiotica pilletjes gekregen. Ik maak me nu vreselijk zorgen, omdat de teek waarschijnlijk te lang zat en omdat het verkeerd is verwijdert. Nu blijf ik het plekje in de gaten houden.

Stel als de teek nog ergens thuis rondloopt, vormt hij nog gevaar voor mij en de kinderen. En is het echt heel gevaarlijk om een teek met vingers los te trekken. Please ik heb geruststelling nodig!!
Wat gaat je geruststellen dan?
Paniek is echt niet nodig. Doe rustig en ga slapen.
Alle reacties Link kopieren
Insjallah, TO.
Muizen, wantsen, teken, vlooien, ... wat is dat toch met die halve dierentuin die hier passeert vanavond?

Sticht lekker samen een clubje op.


Je hebt AB gehad en dat beest leeft al lang niet meer. Klaar.


Ga desnoods morgenochtend om een teken-tang, zodanig dat je voor een volgende keer gewapend bent.
Je huisarts geeft je al ab zonder te kijken of er wel iets aan de hand was. Om je te kalmeren ? Als je nog even had gewacht had de teek zich volgevreten en losgelaten. Ze zijn niet giftig trouwens ze kunnen de ziekte van Lyme doorgeven. Kans is niet zo groot en je hebt al medicijnen je bent safe. Vind het erger dat je je huisarts niet vertrouwt.
Je doet alsof hij je afpoeierde en ab een lapmiddeltje is waarom denk je dat ?
Misschien enige geruststelling. Ik ben dol op de bossen, de duinen, kamperen en wandelen. Dat doe ik dus veel en graag. Ondanks beschermende kleding, hebben zowel ik als de kinderen gemiddeld 2-3 teken per jaar. (En de hond nog veel meer).
Wij checken elke keer na een wandeling en halen dan de eventueel gevonden teek eruit. Ik heb wel eens de pech gehad dat ie er niet helemaal uit kwam en toen voor de zekerheid antibiotica gekregen. Nooit ziek geworden.

Helpt dat een beetje?
Ja ,het was niet slim om de teek zo te verwijderen maar je hebt nu antibiotica. Als er iets van gif in je lichaam wordt dat daar door aangepakt.

Ik ben zelf ook een keer gebeten door zo'n beest maar ik heb nooit Lyme gekregen. Mijn vader heeft een keer een eek pas ontdekt toen er ook al een kring zichtbaar was. Is toen wel een tijdje goed beroerd geweest maar met antibiotica was hij er ook weer snel vanaf.

Kortom relax, houd het in de gaten en mocht je het na een tijdje nog niet vertrouwen laat dan je bloed prikken op lyme als dat meer geruststelling geeft.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 01:31
3.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die teek gaat jullie vannacht aanvallen. Die is woest!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
06-07-2019 01:31
Die teek gaat jullie vannacht aanvallen. Die is woest!
Pcies. De teek is anti-Erdogan and out to get you. Geheel terecht, zou ik zeggen. Bye.
Alle reacties Link kopieren
Hier vorige week ook een teek en wist niet goed hoe ik die eruit moest halen. Uiteindelijk met een gewone pincet eruit gehaald. Ab gekregen omdat hij er langer dan 24 uur in zat. Gewoon in de gaten houden of er een kring komt. Mocht dat zo zijn, naar de dokter en dan is er nog geen man overboord.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-07-2019 10:42
Reden: medisch advies geven
99.54% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-07-2019 13:07
Reden: quote en reactie verwijderd
99.77% gewijzigd
MallePietje75 schreef:
06-07-2019 07:29
Medisch advies lijkt me niet verstandig hier. Zeker niet het adviseren van 6 weken (!) antibiotica. TO: je hebt de teek eruit gehaald. Het beste wat je nu kunt doen, is even langs de huisarts voor advies. En daar dan op vertrouwen, want als iedereen zelf maar fulltime aan de antibiotica gaat, krijgen we weer andere problemen.
Ze is al bij de huisarts geweest. En standaard zes weken antibiotica na een tekenbeet is natuurlijk compleet gestoord.
Alle reacties Link kopieren
6 weken antibiotica uit voorzorg??
Hoe kom je daar nou bij? Weet je trouwens hoe slecht dat is voor je lichaam en weerstand?

Wat zit jij TO trouwens onnodig bang te maken zeg!.

Deze vrouw heeft in haar schrik de teek er te snel uitgetrokken maar heeft daarna wijs gehandelt door naar de dokter te gaan. Ze heeft nu een voorzorg kuurtje en dat volstaat in 99% van de gevallen.

Jij laat nu precies een paar rampscenarios op haar los waar ze alleen maar bang van raakt.
Alle reacties Link kopieren
Als hij er niet zat toen je je bikini aantrok heeft hij er dus niet langer dan 24 uur ingezeten (tenzij je in je bikini geslapen hebt) en is er vrijwel tot geen kans op de ziekte van Lyme.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-07-2019 13:06
Reden: quote en reactie verwijderd
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-07-2019 13:05
Reden: quote en reactie verwijderd
99.46% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
06-07-2019 08:42
Laat me raden: je hebt al jaren last van onverklaarbare klachten en hobbelt van de ene arts naar de andere. Niemand kan je helpen, tot je bij de fijne natuurarts komt die met wat doormeten direct een diagnose stelt:

Chronische Lyme.

Oh, oh, oh, wat erg allemaal. Eindelijk begrepen en die stomme medische wereld snapt er gewoon helemaal niets van.

Je hebt geen chronische Lyme. Het bestaat namelijk niet. Heel veel mensen hebben wel eens een teek en maar zeer weinig mensen worden besmet met Lyme.

Je zaait onnodig paniek en je zes weken antibiotica is absurd.
:rofl:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-07-2019 14:33
Reden: quote en reactie verwijderd
99.77% gewijzigd
Verkeerd verwijderen is helemaal geen probleem. Je hebt gedaan wat je moest doen en je maakt je nu compleet onnodig zorgen.
een tekentang doet niet veel anders dan duim en wijsvinger. je hebt AB dus niks aan de hand
Alle reacties Link kopieren
Google kan zo geruststellend zijn:
https://www.thuisarts.nl/tekenbeet/ik-heb-tekenbeet
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Als iemand die lyme heeft gehad: Ik kreeg inderdaad 2 weken antibiotica en ondanks heftige klachten was het toen ook gewoon over. 6 weken antibiotica alleen omdat je gebeten bent door een teek is echt compleet overbodig.

TO: Markeer de plek waar de teek zat even zodat je het in de gaten kan houden, schrijf de dag even op dat je gebeten bent en dan is het klaar. De kans dat je lyme oploopt is heel klein, zeker als je nu al antibiotica hebt.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
06-07-2019 08:54
6 weken antibiotica?! Dit is echt een absurd advies en onnodig paniek zaaien. Ook heel frappant dat jouw arts uiteindelijk met 6 weken AB akkoord is gegaan. Dát is pas een aanslag op je lichaam. Ik was wegens andere medische reden na 2 weken al doodziek van de AB.

Ze heeft al een kuur en de teek is verwijderd, waarom dan nog verder de boel opblazen?
Hier is de paniek compleet overdreven, maar de ziekte van Lyme is wel degelijk ernstig. En, zoals eerder gezegd, enorm onderschat. Echt enorm onderschat en huisartsen weten het niet goed te behandelen. Hierover wordt gelukkig steeds meer bekend, er zijn inmiddels ook Lyme expertisecentra.

Ik woon in een tekengebied met veel geinfecteerde teken (kust/duinen), en ken meerdere mensen die chronische klachten hebben overgehouden van een infectie. En ook onderbehandeld zijn.

Dus 6 weken antibiotica bij een Lyme infectie: ABSOLUUT WEL!

in dit verhaal is de paniek compleet overtrokken, maar het is zeker geen onschuldige parasiet.
Geloof niet alles wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven