Wat nou: "me vriend"? Waarom niet gewoon trouwen?

12-07-2007 05:32 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd lees ik maar van "me vriend dit" en " me vriend dat". Waarom ga je niet gewoon trouwen? Zeker als je al een kind hebt, of zelfs meerdere.



Je koopt een huis, je krijgt kinderen samen, maar je vind trouwen teveel commitment? Of begrijp ik het dan gewoon verkeerd?
Alle reacties Link kopieren


Altijd lees ik maar van "me vriend dit" en " me vriend dat". Waarom ga je niet gewoon trouwen? Zeker als je al een kind hebt, of zelfs meerdere.



Je koopt een huis, je krijgt kinderen samen, maar je vind trouwen teveel commitment? Of begrijp ik het dan gewoon verkeerd?
Tja of je vriend wil niet trouwen... kan ook... zoals in mijn geval. Niet omdat hij niet van mij houd, maar omdat hij het vreselijk vindt om de hele dag in de belangstelling te staan. En wij hebben een huis gekocht, hebben een leuke dochter waarom nog trouwen? Wij hebben trouwen niet nodig om van elkaar te weten dat we van elkaar houden en er is geen groter commitment naar elkaar toe dan een kindje.
Alle reacties Link kopieren
Scheiden is zo'n rompslomp. ;)
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft niets met trouwen. Hij vind dat hij me ook ´gewoon zo´ wel kan beloven dat ie altijd bij me blijft. En hij heeft geen zin om veel geld uit te geven aan iets waarvan hij de meerwaarde niet echt inziet.



Hij wil wel kinderen (al is dat dan pas in de verre toekomst... :(), maar sinds ik hem verteld heb dat ik eerst wil trouwen en dan pas kinderen wil, ofwel: als jij kinderen met mij wil zal je eerst moeten trouwen, is hij al iets minder negatief. Hij heeft er niets mee, en vind het maar veel geld voor een dagje waarvan hij niet eens de lol inziet.

Ik verwacht dat het nog wel goed komt...



Ik heb overigens een vriendin, wiens vriend absoluut niet wil trouwen, omdat hij no way met een ring om zijn vinger wil lopen... :?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wel trouwen?


Altijd lees ik maar van "me vriend dit" en " me vriend dat". Waarom ga je niet gewoon trouwen? Zeker als je al een kind hebt, of zelfs meerdere.



Je koopt een huis, je krijgt kinderen samen, maar je vind trouwen teveel commitment? Of begrijp ik het dan gewoon verkeerd?
Ik ben het met je eensch hoor. Ik pleit ook voor de belofte 'tot de dood ons scheidt'. Huppekee, gewoon trouwen en bij elkaar blijven en wat nou ongelukkig? Je kunt er toch altijd een geheime minnaar/res bijnemen? Daar zijn ze tenslotte voor uitgevonden. Nouw dan!?
Alle reacties Link kopieren
Als ik dat lees kan ik ook nooit nalaten om te denken ; o, die kinderen zijn van een andere man.....  ik ga er in ieder geval bij "me vriend " niet automatisch van uit dat dat de vader is , en bij "mijn hubbie " weer wel.......generatiekloof, wellicht ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft ook helemaal niks met trouwen, vooral omdat echt iedereen in zijn familie is gescheiden. Zelfs zijn beide opa's en oma's.

Maar ik wilde wel heeeeeel graag trouwen en op een mooie dag heeft ie me gevraagd. Inmiddels zijn we 11 jaar samen waarvan 5 jaar getrouwd en ik vind het wel een meerwaarde hebben. We hebben en krijgen geen kinderen maar zijn evengoed getrouwd.



Ik vind "mijn vriend" ook niet klinken eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend drukt ook niet uit wat het wél is ............... noem dan iemand je partner ofzo ........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
BGB, ik weet niet hoe oud je bent, ivm de generatiekloof, maar ik ben 40 en ook niet getrouwd. Ik heb het wél vaak over 'mijn man', omdat dat gewoon duidelijkheid schept. Het is gewoon m'n man, m'n vent, m'n vriend en de vader van m'n kinderen. Klaar.



Maarja, over generatiekloof gesproken, mijn oma, die is geboren in 1917, vroeg zich altijd al af waar zo'n boterbriefje nou voor nodig was, en vond trouwen een totaal overbodig iets. Háár moeder heeft, nadat ze 2x getrouwd is geweest (1e keer gescheiden, 2e keer weduwe geworden) samengewoond. We hebben het dan over vlak voor of na WO2.



Blijft dus de vraag: waarom wél trouwen?

Volgens mij is het hele huwelijk ons door een man in Rome door de strot geduwd, en ik heb er verder niets mee. Ik geef toe, ik ben niet getrouwd, omdat m'n vriend (en niet me vriend) er niets in ziet, ook gescheiden broers en een ander, nog getrouwd, maar wel met buitenechtelijk kind. En als ik op een huwelijk ben, ben ik eigenlijk altijd blij dat ik dat niet heb hoeven doorstaan.



Ik vond samen een kind krijgen een veel grotere band scheppen dan een huwelijk ooit zou kunnen doen. Dat bind je écht voor de rest van je leven aan elkaar, of je dat over een x aantal jaar nog wil of niet, een huwelijk wordt tegenwoordig ook nogal makkelijk ontbonden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
BGB, ik weet niet hoe oud je bent, ivm de generatiekloof, maar ik ben 40  zelfde generatie ........... sterker nog . :)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk moet iedereen het lekker zelf weten.

Maar als ik op een bruiloft ben dan voel ik me altijd een soort van trots omdat daar twee mensen staan die echt voor elkaar kiezen.



Dat een kind je voor eeuwig verbindt is natuurlijk ook niet echt altijd een voordeel, daar heb ik zoveel voorbeelden van in mijn omgeving. En die mensen gedragen zich zo treurig dat ik medelijden heb met het kind.

Ze willen hun ex het liefst uit hun leven maarja, er zijn nog kinderen.

En als je ze dan hoort praten over hun ex.....de honden lusten er geen brood van! Tuurlijk, er zijn ook gevallen waar mensen wel normaal uit elkaar gaan, maar meestal niet!
Alle reacties Link kopieren
Ha BGB, mooie generatie he  



Precies Bluu en heeft het dan geholpen dat ze getrouwd waren of niet?

En waarom zou je dan trouwen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik kan alleen van mezelf uitgaan en ik ben puur en alleen maar getrouwd omdat ik dat leuk vond!
Alle reacties Link kopieren
dat is ook de énige goede reden



En wij zijn niet getrouwd, omdat we trouwen niet leuk vinden :D

(maar elkaar wel en we zijn al 14 jaar gelukkig samen, waarvan we al 12 jaar ook daadwerkelijk samenwonen en we hebben 2 kinderen, duss... )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
"Waarom niet gewóón trouwen?!?!?!" :o Omdat we daar gewóón geen geld voor hebben!!!
Alle reacties Link kopieren
"Waarom niet gewóón trouwen?!?!?!" :o Omdat we daar gewóón geen geld voor hebben!!!
kost toch niks , of geen drol op maandagmorgen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
BGB, ik moet zeggen: als mijn man had voorgesteld om dan maar op maandagmorgen te trouwen, dan had het voor mij ook niet gehoeven hoor.
Alle reacties Link kopieren
BGB, ik moet zeggen: als mijn man had voorgesteld om dan maar op maandagmorgen te trouwen, dan had het voor mij ook niet gehoeven hoor. 
je had zin in een feest en een mooie jurk ?

:D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik ga trouwen, graag ietsjepietsje meer dan op een vrije maandagaochtend een handtekening zetten waardoor je in de echt bent verbonden. Ringen, mooie jurk, fotograaf die mij in mn mooie jurk vereeuwigd, en een feest waar mn vrienden en familie bij zijn. En dat zal toch echt een aantal centjes kosten....
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, als wij getrouwd zouden zijn, zouden we het juist op de gratis woensdagochtend (geloof ik bij ons, als er nog een ochtend gratis is dan) gedaan. Is namelijk stukken goedkoper dan zo'n samenlevingscontract. :D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren


quote: Bluuu reageerde



BGB, ik moet zeggen: als mijn man had voorgesteld om dan maar op maandagmorgen te trouwen, dan had het voor mij ook niet gehoeven hoor.  je had zin in een feest en een mooie jurk ?

:D





Toen we begonnen met plannen nog niet, toen we klaar waren bleken we een heuse bruiloft georganiseerd te hebben, dus ja, toen ook maar een mooie jurk. Verder weinig poespas. Lopend naar het Stadhuis, in ons stameetcafe gegeten met 70 man en daarna met dezelfde 70 man een feest gevierd. Het was een heerlijke dag!
Alle reacties Link kopieren
Waarom klinkt "mijn man" dan beter?
Alle reacties Link kopieren
Waarom klinkt "mijn man" dan beter?
dekt de lading beter, vind IK ........ mijn vriend kan ook iemand zijn met wie je op school hebt gezeten en nu nog eens in de maand een biertje gaat drinken...... mijn mán klinkt alsof je met je beste vriend getrouwd bent......... snap je het verschil ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind "mijn man" zo oubollig klinken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven