Wat nou: "me vriend"? Waarom niet gewoon trouwen?

12-07-2007 05:32 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd lees ik maar van "me vriend dit" en " me vriend dat". Waarom ga je niet gewoon trouwen? Zeker als je al een kind hebt, of zelfs meerdere.



Je koopt een huis, je krijgt kinderen samen, maar je vind trouwen teveel commitment? Of begrijp ik het dan gewoon verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwen onzin. De dag waarop mijn vriend zei dat hij ook kinderen wilde met mij, was veel belangrijker. Het betekende dat we voor altijd samen wilden zijn. Daar kan geen ja-woord met een ambtenaar erbij tegenop.



Maar trouwen bleek wel makkelijk te zijn, toen we, zwanger van de tweede, weer het hele erkenningstraject zouden moeten bewandelen. Aanvankelijk bedachten we dat we gratis door de week zouden trouwen. In het weekeind wilden we dan een feest geven. Maar mijn vriend bleek iets romantischer dan ik :) Binnen twee maanden kwam van het een het ander. Uiteindelijk werd het een bruiloft op een kasteel, met ringen, boeketje, strak pak voor man, fotograaf, lunch, receptie, buffet, een swingende band en noem maar op. Vanwege mijn snel groeiende buik heb ik pas op het laatste nippertje een gewone feestelijke jurk en een hoed gekocht. Gelukkig hebben we toevallig een vriendenkring die zich uitermate goed leent voor trouwerijen (alleen de bloemen en mijn jurk kwamen van mensen die we niet kennen) dus de kosten vielen reuze mee. 



Al met al zie ik toch nog steeds maar één reden om te trouwen: het is praktisch. Ik ben gek op feesten, maar daar heb ik geen excuus voor nodig. Die hele toestand eromheen (kleding, ringen, foto's, bloemen, etc) zou ik geen tweede keer doen.
Veel vrienden om me heen trouwen als er eenmaal kinderen zijn.... om de meest uiteenlopende redenen.



- Het biedt meer zekerheid voor de kinderen (had je dus ook kunnen trouwen voor je je ging voortplanten)

- ze hebben nu meer geld om te besteden aan een bruiloft (aha, dus liefde druk je uit in geld)

- en omdat ze nu meer geld te besteden hebben, kunnen ze ook nog eens groots in de kerk trouwen (compleet hypocriet, in je witte jurk de kerk in terwijl er een peuter aan hangt).

- nu ze een kind hebben, vormen ze een écht gezin (eh, je kíest voor je partner, kinderen krijg je en dat is nog maar afwachten of die wel zo leuk zijn).



Ik ben vreselijk ouderwets. getrouwd omdat ik Lief zo geweldig vind en omdat trouwen 'meer' was dan samenwonen. En pas na drie jaar is kind op komst.



Wat wel een enge keerzijde van trouwen was, was dat iedereen verwachtte dat je direct deelnam aan een soort van fokprogramma. Opmerkingen als 'zohoo, en wanneer komen er nu kinderen?' waren niet van de lucht....



Enfin, doe wat je lekker vind, maar ik heb soms ook het idee dat wanneer iemand het over 'me vriend' heeft, dat de kinderen dan uit een eerdere relatie komen. En dat diegene niet goed heeft opgelet op school, maar dat geheel terzijde.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder zegt altijd: met een vriendje ga je naar de bioscoop, met je man naar bed :D



Mijn vriend is dus óók m'n man, we gaan samen naar de bioscoop en daarna samen naar bed



Ik heb iemand gekend, die al jaaaren getrouwd was, maar het bleef hebben over 'mijn vriendje'. :P
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen samen omdat mijn vriend niet wilt trouwen. Aangezien we al 14jaar samenwonen vind ik het best. Het huis staat op zijn naam omdat ik afgekeurd ben en daarom geen hypotheek kan krijgen.

Zouden we kinderen hebben gehad dan waren we wel getrouwd.

Nu een testament en een samenlevingscontract.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik er niet in geloof dat je iemand eeuwige trouw, in welke situatie dan ook, kan beloven.

Bovendien vind ik het niets maar dan ook echt helemaal niets toevoegen aan een relatie.
Ugh ik heb echt helemaal niets met trouwen. Vind het wel heel leuk om naar bruiloften te gaan, maar om zelf zo in het middelpunt van de belangstelling te staan met een grote jurk enzo, brrrr!

We hebben een hypotheek, een kind en nog één in de maak, dus op zich zou trouwen goed in het rijtje passen, maar het lijkt me gewoon niets.

Hooguit voor de lol in Las Vegas of zo, maar verder niet.



Wel ben ik met je eens dat "me vriend" niet klinkt, ik zeg dan ook vaak mijn partner of meestal gewoon zijn naam, om het helemaal te omzeilen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het juist andersom! Noem mijn man pas sinds ik forum Man. In het dagelijks leven omzeil ik het als het even kan, maar dat deed ik niet toen hij mijn vriend was ;)
Alle reacties Link kopieren
tsja mijn vriend wil niet. En om hem nou naar het altaar te sleuren, vind ik ook zo zielig staan. Dus ik probeer hem nog over te halen, maar of dat nou ooit nog gaat lukken ;)
Alle reacties Link kopieren


Mijn moeder zegt altijd: met een vriendje ga je naar de bioscoop, met je man naar bed :D



Ik zou in staat zijn terug te zeggen: Met mijn vriendinnen ga ik naar de bioscoop, met mijn scharrel ga ik naar bed. ;)



Ik ben zo'n gratis-woensdag-ochtendtypje. Was goedkoper dan naar de notaris. Geen rompslomp verder; de getuigen kregen een kop koffie en een broodje na afloop. Was al duur zat. :D

Uiteindelijk puur een praktische overeenkomst. Dat 'tot-de-dood-ons-scheidt-gedoe' trok ons niet zo; dat kun je immers helemaal niet weten. Mijn vriend noem ik nog altijd mijn vriend, of mijn teerbeminde geliefde, of mijn kerel, of gewoon zijn voornaam. Partner klinkt zo zakelijk.

De poes houdt overigens gewoon mijn achternaam en Lief kan ook geen aanspraak maken op de voogdij
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ben heel blij dat het er met ex niet van is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind "mijn man" zo oubollig klinken...
Inderdaad, het is tegenwoordig ook "me man" :P



Is het eigenlijk ook "me ex" of wordt dat vanwege de klinker "m'n ex"? Lastig, die nieuwe regels.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je trouwens duizenden euro's neertellen om tegen de buitenwereld "mijn man" te kunnen zeggen ipv "mijn vriend"?
Alle reacties Link kopieren


Waarom zou je trouwens duizenden euro's neertellen om tegen de buitenwereld "mijn man" te kunnen zeggen ipv "mijn vriend"?



Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren


Waarom zou je trouwens duizenden euro's neertellen om tegen de buitenwereld "mijn man" te kunnen zeggen ipv "mijn vriend"?



Vanwege de jurk natuurlijk :)
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Is een grootse bruiloft eigenlijk niet een soort ijdelheid. Een verlangen om eens volledig het middelpunt van de belangstelling te zijn?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren




 Vanwege de jurk natuurlijk :)



Zorg dan dat je gewoon eens een keer op het kerstdiner komt opdagen. Mag jij een mooie jurk aan :P
Alle reacties Link kopieren
Is een grootse bruiloft eigenlijk niet een soort ijdelheid. Een verlangen om eens volledig het middelpunt van de belangstelling te zijn?
Dat zeg ik :D Het Assepoestercomplex, Doornroosje.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
haha doornroosje met het assepoestercomplex.

Er is zelfs al jaloezie tussen de vrouwen in de sprookjeswereld!
Alle reacties Link kopieren
ik heb net een topic geopend hierover in relaties,



Mij lijkt het gewoon erg mooi om te trouwen zeker met kinderen ( liefst voor we kinderen krijgen) misschien  idd ouderwets, maar is ook gewoon handig komt er ook bij. We moeten nog een samenlevingscontract en testamnet regelen en dat is duur!!

Trouwen kan ook gratis op maandag ochtend id...maar romatisch is t niet?!
Alle reacties Link kopieren
en waarom is trouwen dan romatischer dan samenwonen?



Uiteindelijk kom  je in dezelfde sleur, waari je het samen leuk moet maken en houden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
waarin
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ach, het is maar wat je romantsch noemt. Trouwen met zijn tweeën op maandagochtend lijkt me romantischer dan mijn eigen bruiloft (op zaterdag in een kasteel met iedereen de me lief is erbij).
Alle reacties Link kopieren
romantisch



;)

Alle reacties Link kopieren


quote: yoyo2 reageerde



Ik vind "mijn man" zo oubollig klinken... Inderdaad, het is tegenwoordig ook "me man" :P



Is het eigenlijk ook "me ex" of wordt dat vanwege de klinker "m'n ex"? Lastig, die nieuwe regels. 
Mexx
Alle reacties Link kopieren




ook "me man" :P



Is het eigenlijk ook "me ex" of wordt dat vanwege de klinker "m'n ex"? Lastig, die nieuwe regels. 



Mexx



Ah, dank je!
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven