Hoe vind ik mijn dubbelganger?

22-08-2017 22:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al en dubbelganger? En hoe hebben jullie die gevonden? Of zijn er geen dubbelgangers.
Vanaf mijn geboorte heb ik een dubbelganger. Ik heb dus nooit hoeven zoeken. Ik spreek haar wekelijks, soms vaker, heel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
mijn zus lijkt best wel veel op mij (eigenlijk andersom, zij is ouder)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn dubbelganger zat bij mij op de middelbare school. Bij toeval achtergekomen door de decaan die mij voor haar aanzag. Toen werd ik nieuwsgierig en ging ik naar haar opzoek. Ik moet eerlijk bekennen dat ze wel eng veel op mij leek.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken twee dubbelgangers. Zij kennen elkaar alleen niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag op 9gag ooit een gif van een meisje waarvan ik zelfs dacht dat ik het was. Ze had zelfs dezelfde bril. Maar geen idee wie het is of uit welk land ze komt.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Die van mij is kapster in een dorp vlakbij waar ik ben opgegroeid. Kreeg achter de kassa regelmatig de vraag of zij mijn zus was aangezien we ontzettend veel op elkaar zouden lijken. Zelf ben ik haar nooit tegen gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus stuurde me laatst een foto uit een catalogus van mijn dubbelganger, gewoon eng hoe ze op mij lijkt alleen haar haar is langer ( en zij is model terwijl ik werk in de thuiszorg, iets doe ik niet goed.. 🤔)
Ik kwam een foto van een schilderij tegen op Google, afbeelding van een vrouw. En die vrouw was precies mij :-o heel bizar, zelfs een bepaalde moedervlek zat op dezelfde plek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger eens in de Tina gestaan, die vervolgens een brief kregen van een meisje dat ik haar dubbelganger was. Brief terug geschreven, maar nooit meer wat gehoord, dat was wel jammer.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ja, heb ik vanwaar die vraag? Ik ben ook heel nieuwsgierig naar haar, ik heb een keer een foto van haar gezien van een feest in de stad waar ik woon. Alleen was ik die dag een paar honderd km verderop aan het feesten...
Mijn dubbelgangster stond op een foto een pilsje te drinken op een terras tijdens een feestdag. De foto stond in het plaatselijke sufferdje en vrienden vroegen me hoe ik dáár nou terecht was gekomen (was een echt buurtfeest). Heb het krantje + foto gezien en ja, ik was het gewoon.. zag het zelf ook echt heel bizar! Was echt een duidelijke foto, zelfde soort kleding ook..

Ook hebben hele goede vrienden van me een vrouw/meisje aangesproken -ietwat beledigd- omdat ik ze opeens geen gedag zei en niet naar ze zwaaide toen 'ik' oogcontact maakte in een supermarkt best ver van waar ik toen woonde (ik was het niet maar volgens hun bewoog ze hetzelfde, zelfde houding..)

Verder ben ik div. keren aangesproken als ik op de bus stond te wachten, een keer werd een man echt kwaad omdat ik hem 'negeerde' en eistte dat ik vertelde waarom ik zo raar deed..

Mijn vader had ook een dubbelganger, hij heeft hem (lang geleden dus) een keer zien fietsen, mijn vader zag zelf: dat lijk IK wel.. en keek om. Die man ook, en nog een keer.. Mijn vader had enorm spijt dat hij toen niet iets geroepen heeft. Dat was in de stad waar mijn vader is geboren en waar ik steeds dat soort zaken meemaak. De dochter van die dubbelganger???

Mijn vader is allang geleden overleden, jaren later was ik op vakantie en maakte een praatje met een man die echt griezelig veel op mijn vader leek. Hij bleek uit dezelfde stad te komen als mijn vader. Jammer dat ik zo van slag was omdat ik even dacht dat ik mijn vader zag lopen terwijl ik wist dat dat niet kon. Dus ik vroeg of hij Nederlander was en toen waar hij vandaan kwam: toen stond ik echt met m'n bek vol tanden en zei alleen: wat toevallig, daar komt mijn vader ook vandaan. Daarna poeierde hij me beleefd af, logisch want ik stond hem ws aan te staren alsof ik niet helemaal goed wijs was :)

De laatste jaren overigens niet meer meegemaakt, ook niet in een periode dat mijn haar korter was dan gewoonlijk. En nee, voor zover ik weet geen verborgen ooms of tantes, wel is er een oom van moeders kant (ook overleden) die ik nog nooit ontmoet hebt wegens familieruzie nog voor ik geboren was. Geen idee hoe die eruitziet en of hij nog leeft. (denk het niet..)
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik bij vriend in zijn dorp ben gaan wonen wordt ik met regelmaat aangesproken door de "echte dorpse mensen" van: oh jij bent er zuiver 1 van die en die!
Terwijl ik geen idee heb wie dat het is (ga ik nog wel achter komen) maar blijkbaar lijken wij in het gezicht heel veel op elkaar en zijn we van ongeveer dezelfde leeftijd.
Buurman van schoonvader zei het vorige week nog en toen zei schoonvader ook van ja inderdaad daar heeft ze wel wat van weg.

Elke keer zeg ik dan maar weer " nee hoor, dat ben ik niet ben ik zelfs geen echte "naam dorp" maar import en ik hoor bij die van die" :hihi:
Tralalalala
Ik heb in mijn tienerjaren vaak gehoord over een dubbelganger in het dorp waar ik opgroeide, maar ik heb haar nooit ontmoet.

Toen ik wat ouder werd, hoorde ik vaak dat ik mensen deed denken aan een actrice en aan een fotomodel. Ik zag zelf die vergelijking nooit zo, tot ik op een gegeven moment eens een profielfoto zocht voor een forum en foto's van de beide dames googelde. Eén foto van het model leek inderdaad wel wat, en is toen jaren doorgegaan voor "mijn foto". Mensen die mij irl kenden hebben dat nooit door gehad, tot ik het ze zelf vertelde :P
nlies schreef:
22-08-2017 22:11
mijn zus lijkt best wel veel op mij (eigenlijk andersom, zij is ouder)
Zie de nick van de poster boven jou.... :idee:
sandra1905 schreef:
22-08-2017 23:18
Zie de nick van de poster boven jou.... :idee:
:HA:
Wat een interessante materie dit!
Zelf niet van dit soort ervaringen helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven