Mijn Transgender verhaal

23-08-2017 01:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Sinds kort ben ik begonnen met het maken van youtube filmpjes.
Met name gericht op mijn geslachtsveranderende traject.
ik vroeg me af wat jullie er van vinden? Als jullie tips hebben hoor ik het graag.
X Kim
https://www.youtube.com/channel/UCHcwP0 ... 57OdUvunjA
Gemengde gevoelens, Kim, maak me een beetje zorgen dat je zo herkenbaar bent en zo. Ben ik niet gewend. Maar de intentie vind ik echt schitterend, weet zeker dat veel mensen ontzettend blij ervan worden. Morgen ga ik verder kijken (deel 1), ik sluit zo af voor vandaag.

:)
Complimenten KIm!
Waarom moet dit met iedereen gedeeld worden.
Goed dat je dit doet! Ik heb een vriendin die pas dit jaar er voor uit durft te komen dat ze transgender is. Eigenlijk moet ik nu dus zeggen 'een vriend'. Het was even wennen, maar voor mij was het allang duidelijk. Omdat hij overtuigd christen is heeft dit nogal wat voeten in aarde gehad. Ook veel afwijzingen. Er is veel (alhoewel nog steeds te weinig) acceptatie voor homosexualiteit maar transgenders lopen nog steeds in de taboe zone. Ook op het gebied van sollicitaties e.d. Ik vind dat daar best veel meer aandacht voor mag zijn. Sinds mijn 'vriendin' een 'vriend' is, heeft hij geen baan meer gekregen. Daarvoor was dat nooit een probleem toen hij nog een zij was.
Jane Doe schreef:
23-08-2017 08:37
Waarom moet dit met iedereen gedeeld worden.
Je bent niet verplicht te kijken he.
Lady_Voldemort schreef:
23-08-2017 09:20
Je bent niet verplicht te kijken he.
Duh, maar als je een mening hebt moet die altijd en overal gespuid worden. Je weet tog... Vrijheid van nutteloze meningsuiting en dergelijke

;-)
Jane Doe schreef:
23-08-2017 08:37
Waarom moet dit met iedereen gedeeld worden.
waarom niet?
Jane Doe schreef:
23-08-2017 08:37
Waarom moet dit met iedereen gedeeld worden.
Omdat mensen die ook in dezelfde situatie zitten als Kim er iets aan kunnen hebben: herkenning, het gevoel niet de enige te zijn, tips, weten wat je te wachten staat enz. En omdat mensen die geïnteresseerd zijn in hoe zo'n transgenderproces verloopt hierdoor een beter beeld er van kunnen krijgen. En hopelijk kweekt het ook meer begrip voor transgenders, zodat ze minder te maken krijgen met vooroordelen.

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat het voor Kim zelf ook helpt om haar situatie te verwerken. Tegelijkertijd bouwt ze een mooi document op voor zichzelf om later nog eens te bekijken als ze hier behoefte aan heeft.
Oh zo ze heeft het zelf nog niet geaccepteerd dan snap ik het
Jane Doe schreef:
23-08-2017 10:03
Oh zo ze heeft het zelf nog niet geaccepteerd dan snap ik het
Ik denk dat je met deze conclusie nogal kort door de bocht gaat. Waar zegt Kim dat ze het zelf nog niet geaccepteerd heeft?
Jane Doe schreef:
23-08-2017 10:03
Oh zo ze heeft het zelf nog niet geaccepteerd dan snap ik het
Dat staat echt helemaal nergens. Het kan ook prima zo zijn dat de TO andere mensen die voor hetzelfde traject staan wil helpen met haar ervaringen. En heeft het dus niets te maken met dat zij hetzelf niet geaccepteerd zou hebben. Iemand willen helpen met eigen ervaringen wil niet zeggen dat die persoon hetzelf nog niet heeft geaccepteerd. Het is altijd prettig om met gelijkgestemden over een onderwerp te praten en tips & trics uit te wisselen of ervaringen te delen.
sportivia schreef:
23-08-2017 10:09
Ik denk dat je met deze conclusie nogal kort door de bocht gaat. Waar zegt Kim dat ze het zelf nog niet geaccepteerd heeft?
Dat zegt ze niet maar blijkt uit haar handelingen wat mij betreft dat ze zich niet Ok voelt.
Anders doe je dit niet.
Als het zo gewoon en vanzelfsprekend is open je niet een kanaal en opent er een topic over.
Jane Doe schreef:
23-08-2017 10:11
Dat zegt ze niet maar blijkt uit haar handelingen wat mij betreft dat ze zich niet Ok voelt.
Anders doe je dit niet.

Dit concludeer je puur vanuit je eigen referentiekader. Je vergeet echter dat mensen verschillend in elkaar zitten, en dat iedereen op een eigen manier met situaties als deze omgaat.

Als het zo gewoon en vanzelfsprekend is open je niet een kanaal en opent er een topic over.

Dat het (nog) niet gewoon en vanzelfsprekend is om transgender te zijn ben ik het wel met je eens. Hopelijk komt de tijd nog eens, dat niemand hier meer raar van opkijkt of veroordelend tegenover staat. Maar dat het nog niet gewoon is, hoeft nog niet te betekenen dat Kim het zelf nog niet geaccepteerd heeft.
Maar goed, Kim kan hier beter zelf opheldering over geven.
Zoveel verschillen mensen niet van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Nah sorry, maar je bent de 435e nutteloze YouTuber die hierover vlogt. Niet echt baanbrekend of wereld-verbeterend.
Ik hoop dat het jou zelf helpt in je proces.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Wat moet ik hier van vinden, waarom moeten anderen überhaupt ergens wat van vinden. (Dit bedoel ik niet in negatieve zin.)
Jij hebt net zoals anderen mensen het recht om gelukkig te zijn en te zijn wie je bent. Hebben anderen daar een probleem dan is dat hun probleem en niet die van jou. Als mensen in Nederland transgender- vrouwen of mannen niet kunnen accepteren mogen ze van mij verhuizen naar een land waar ze geslachtsveranderingen niet tolereren.

Ongeacht het subject van Youtube-kanaal ben ik geen fan van clickbait-titels maar dat is schijnbaar nog wel de manier om meer kijker te scoren?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
wat goed van je Kim. Ja er zijn natuurlijk meer Youtubers met een soortgelijk verhaal. Maar iedereen verteld het toch anders etc. Ik hoop dat veel mensen inspiratie en informatie uit jouw verhaal halen.
Say it like you mean it.
Nou, ik heb je filmpje een stukje bekeken, vind het moedig van je. Ook nog filmpjes van andere transgenders (alleen al mensen zo noemen....pff, raar, niet?) gezien, op een of andere manier greep het me erg aan, ook de vlogs van de 'happy transgenders'. Dat is wat ik jou en alle mensen die dat alles ondergaan oprecht toewens: dat jullie de juiste keuze maken voor de rest van jullie leven! Veel geluk! Vind het wel heftig allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!

Ik ben begonnen met het maken van filmpjes juist omdat ik vind dat "the down en dirty" omtrent het traject onvoldoende wordt belicht. Er zijn zeker een aantal transgender youtubers die zichzelf profileren als zeer geslaagde voorbeeldfiguren en dat ambieer ik niet.
Ik wil puur en alleen mijn verhaal vertellen aan de wereld en door dit op zo'n mega openbare manier te doen, werkt op een of andere manier best therapeutisch. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ik mezelf nog niet 100% heb geaccepteerd. Maar met mij ook nog honderden biologische vrouwen op dit forum die dit punt nog niet hebben bereikt.
Het zou super zijn als ik er mensen mee kan helpen (en ik geloof ook dat ik dat kan).
Nadat ik het topic had gepost bedacht ik me zelf ook dat het een beetje gek is om jullie mening te gaan vragen op iets wat zo ontzettend persoonlijk is. Maar desalniettemin vind ik het leuk om jullie mening te lezen.
En de vraag: "Waarom moet dit met iedereen gedeeld worden?" vind ik in deze tijd niet meer passen. In dat geval moet je elke vorm van social media in de fik zetten. Eerlijk is eerlijk, het is een kwestie van zien en gezien worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven