He heb je make-up op?

17-10-2017 23:57 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een niet belangrijk ding een heel stom maar laatste tijd doe ik regelmatig make-up op en als ik dan mensen tegenkom kijken ze mij vragend aan en stellen de vraag of ik make-up op heb.

Ik voel mij ongemakkelijk bij de vraag. En voel alsof ik een soort van een verklaring moet geven.

Nou ja al met al is het geen groot dilemma maar ik dacht kom laat ik het eens vragen op het viva-forum.
Alle reacties Link kopieren
Je voelt je nog niet comfortabel in de rol van mens die kleuren uit een potje nodig heeft om zichzelf toonbaar te vinden. Geeft niks, lukt vast. Tientallen miljarden vrouwen gingen je voor. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer gewoon ja zeggen. Of nee, en kijken wat ze doen :-D
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
17-10-2017 23:59
Je voelt je nog niet comfortabel in de rol van mens die kleuren uit een potje nodig heeft om zichzelf toonbaar te vinden. Geeft niks, lukt vast. Tientallen miljarden vrouwen gingen je voor. Komt goed.
Bedankt voor de geruststelling ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Ben je pas net met make up bezig? Of doe je zo'n dikke laag make up / foundation op dat het mensen opvalt :p
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
18-10-2017 00:01
Volgende keer gewoon ja zeggen. Of nee, en kijken wat ze doen :-D
Ja ik zei volgens mij wel ja.
Alle reacties Link kopieren
ch86 schreef:
18-10-2017 00:03
Hoe oud ben je? Ben je pas net met make up bezig? Of doe je zo'n dikke laag make up / foundation op dat het mensen opvalt :p
Alleen oogschaduw. Ben een dertiger. Ik heb een tijdje geen make up gedragen maar sinds een tijdje voel ik mij beter en heb er weer behoefte aan.
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
18-10-2017 00:08
Alleen oogschaduw. Ben een dertiger. Ik heb een tijdje geen make up gedragen maar sinds een tijdje voel ik mij beter en heb er weer behoefte aan.
Single, gok ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
18-10-2017 00:09
Single, gok ik ;-)
Ja, misschien ben ik onbewust wel opzoek naar een leuke man? Parfum kan ik ook niet laten staan. ;-)
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
18-10-2017 00:08
Alleen oogschaduw. Ben een dertiger. Ik heb een tijdje geen make up gedragen maar sinds een tijdje voel ik mij beter en heb er weer behoefte aan.
Alleen oogschaduw ziet er vaak niet erg flatteus uit.
Loop eens binnen bij een simpele Douglas of ICI Paris, en laat je eens opmaken. Je kunt vragen om een natuurlijke, of meer opvallende make up.
Ik doe ook wel eens make up op, als de vrouw in me weer even de ruimte moet hebben, en dan krijg ik meestal wel wat opmerkingen, m.n. in de trein.

Maar ze vragen nooit welke eye-liner ik gebruik of zo.
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
18-10-2017 00:12
Ja, misschien ben ik onbewust wel opzoek naar een leuke man? Parfum kan ik ook niet laten staan. ;-)
Niets menselijks is me vreemd hoor ;-D

Zet 'em op!
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
18-10-2017 00:14
Ik doe ook wel eens make up op, als de vrouw in me weer even de ruimte moet hebben, en dan krijg ik meestal wel wat opmerkingen, m.n. in de trein.

Maar ze vragen nooit welke eye-liner ik gebruik of zo.
Mag ik vragen wat voor opmerkingen?
Alle reacties Link kopieren
Dit herinnert me aan iets. :rofl:

Ik gebruik relatief weinig make-up. Toen ik een jaar of 18 was was ik voor het eerst bij een wellicht toekomstig vriendje thuis en z'n zusje krijste in de volle kamer: "oh my goooood, draag je meeeek up op je ogeeeh????! Kun je echt vet wel zien heyyy!"

Verder niet belangrijk. Maar dacht ik deel even mijn rare herinnering enzo. Mensen hebben nou eenmaal opmerkingen, meningen, blablabla. Als jij jezelf maar leuk vindt toch!? En ik zou het waarderen als je niet met oogpotlood een hakenkruis op je voorhoofd tekent. Verder lekker zelf weten joh.
Alle reacties Link kopieren
De enige keer dat ik een opmerking over mijn make-up heb gekregen, was van iemand die me een compliment maakte. Onopvallend natuurlijk, en daarmee juist mooi. Ik draag nog steeds diezelfde kleuren. :-]
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
18-10-2017 00:14
Alleen oogschaduw ziet er vaak niet erg flatteus uit.
Loop eens binnen bij een simpele Douglas of ICI Paris, en laat je eens opmaken. Je kunt vragen om een natuurlijke, of meer opvallende make up.
Ik kon vroeger weleens flink plamuur gebruiken maar nu niet meer. Daar kreeg ik ook opmerkingen over en dat snap ik wel. Ik doe wel veel oogschaduw op (blauw/grijs) misschien is dat het? Ik heb zelf blauw grijze ogen. Ik zal eens gaan kijken een Douglas.
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
18-10-2017 00:18
Dit herinnert me aan iets. :rofl:

Ik gebruik relatief weinig make-up. Toen ik een jaar of 18 was was ik voor het eerst bij een wellicht toekomstig vriendje thuis en z'n zusje krijste in de volle kamer: "oh my goooood, draag je meeeek up op je ogeeeh????! Kun je echt vet wel zien heyyy!"

Verder niet belangrijk. Maar dacht ik deel even mijn rare herinnering enzo. Mensen hebben nou eenmaal opmerkingen, meningen, blablabla. Als jij jezelf maar leuk vindt toch!? En ik zou het waarderen als je niet met oogpotlood een hakenkruis op je voorhoofd tekent. Verder lekker zelf weten joh.
Jij voelde je ook opgelaten neem ik aan? Ik heb het ook in het verleden eens mee gemaakt met mijn toenmalige plamuur laag. |-)
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
18-10-2017 00:18
Niets menselijks is me vreemd hoor ;-D

Zet 'em op!
Thanks!
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
18-10-2017 00:14
Ik doe ook wel eens make up op, als de vrouw in me weer even de ruimte moet hebben, en dan krijg ik meestal wel wat opmerkingen, m.n. in de trein.

Maar ze vragen nooit welke eye-liner ik gebruik of zo.
Wat voor make-up doe je dan op? Ik heb nog nooit zo’n soort opmerking gehad en gebruik het toch dagelijks.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger liep ik veel op hakken. Laatste jaren kan ik het niet meer. Ik heb nu alleen maar schoenen zonder hakken. Meerdere keren opmerkingen gekregen dat ik er mannelijk uitzag.
Alle reacties Link kopieren
Trusten allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Alleen oogschaduw? Eye-liner en mascara is misschien net iets leuker.

En daarnaast weer oefenen met hakken
;)
Ghost79 schreef:
18-10-2017 00:39
Wat voor make-up doe je dan op? Ik heb nog nooit zo’n soort opmerking gehad en gebruik het toch dagelijks.
Ja, dit vraag ik me ook af. Draag dagelijks make-up en heb nog nooit een opmerking erover gehad.
Weet ik weer waarom ik dat spul dus niet draag :-D.

Die 3 keer per jaar dat ik het vroeger droeg ook geheid altijd opmerkingen.
Oogschaduw? "Seg, wat valt dat op" en "Seg, wat een kleine ogen heb jij".
Eye-liner op? 27 keer horen "Seg, onderlijnd geval" ...
Mascara belandde de helft van de tijd dankzij mijn eigen onhandigheid over mijn hele gezicht.

Mettertijd alle make-up maar buitengesmeten.
Van 3 keer per jaar gebruik blijven die spullen toch niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
18-10-2017 00:39
Wat voor make-up doe je dan op? Ik heb nog nooit zo’n soort opmerking gehad en gebruik het toch dagelijks.
Jij krijgt er geen opmerking over omdát je het dagelijks gebruikt.
Mensen kennen je niet anders.

Mijn dagelijkse make up bestaat uit alleen mascara, als ik een avondje uit ben wil ik me nog wel eens iets meer opmaken, en ik heb die opmerking ook wel gehad.
Hé, draag je make up?
Eh, ja...
Idd om de een of andere reden een wat vreemd en ongemakkelijk moment. Ik zou niet weten waarom, maar het slaat de conversatie meteen dood.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven