Voedselbank pakketten

23-12-2017 20:26 12 berichten
Gisteren op tv zag ik een item over de voedselbank. En er was een wat oudere alleenstaande man, die een enorme kar vol producten kreeg. Echt een beetje buiten proportie, zoveel. Hij zei zelf dat hij het wsl ook niet allemaal op zou krijgen, en dat dat wel een beetje zonde is.
En nu vraag ik me af, worden die pakketten dan niet afgestemd op de ontvangers? Iedereen krijgt gewoon hetzelfde? En wat zit er eigenlijk dan in de pakketten?
anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 20:41
Reden: Typefout
4.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wordt idd niet afgestemd, is ook lastig met zoveel mensen. Mijn vader is diabeet en kon de helft niet eten. Ontbijtkoek, jam, andere zoete producten.
Alle reacties Link kopieren
Gezinnen krijgen toch een groter pakket, daar wordt toch wel rekening mee gehouden?
Alle reacties Link kopieren
Is wel gebaseerd op aantal personen hoor. En je kan ook bij het ophalen zeggen dat je dat niet eet/ mag/ op kan. Dan geven ze dat weer aan een ander.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
In onze gemeente wordt het wel afgestemd op alleenstaande, gezin en groot gezin.

De laatste tijd veelvuldig aangesproken in de supermarkt door vrijwilligers met de vraag of ik wat voor de voedsel bank wilde kopen. Misschien dat ze daarom voor de kerst wat royaler zijn.
Ik zag (denk ik) hetzelfde item, en vroeg me hetzelfde af. Ik ging er eigenlijk vanuit dat een groot gezin een groter pakket zou krijgen dan een alleenstaande.

Ze gaven wel aan dat er sowieso nu aanzienlijk meer (en meer luxe) in de pakketten zat vanwege kerst, dus misschien krijgt hij normaal wel een kleiner pakket? Zou toch zonde zijn als bij een alleenstaande standaard elke week de helft overblijft/weggaat en er bij een groot gezin veel te weinig is.

Dat ze geen rekening kunnen houden met dieet en smaak is jammer maar ook heel logisch. Maar huishoudensgrootte leek me iets waar wel rekening mee zou kunnen worden gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Vaak zijn de pakketten met de kerst groter en luxer. Het is sowieso afhankelijk van het aanbod van producten wat en hoe veel er in een pakket zit. Het wordt wel afgestemd op de gezinssamenstelling. En als je direct ziet dat het teveel of er iets in zit wat je niet lust kun je het beter weer terug geven. Jammer om het weg te gooien terwijl een ander er misschien wel blij mee is.
Alle reacties Link kopieren
De meeste groente en vlees zijn wel te verwerken tot iets wat wel lekker is En die enkele groente /fruit die echt niet gegeten word zou je misschien met iemand in de straat kunnen ruilen? Lijkt me fijner voor de portemonnee dan terug geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij de voedselbank en paketten worden wel afgestemd. Op grootte van gezin, wel of geen vlees, voorkeuren etc. Er is wel een basislijst maar als je de mensen eenmaal wat beter kent, ken je ook de voorkeuren. Ik vraag het ook altijd. Van te voren en als ik het pakket inpak als ze erbij staan. Wil je extra yogurt, brood, heb je meer behoefte aan extra beleg of juist aan toiletartikelen of schoonmaakaetikelen etc. Ook als er speelgoed is aangeboden dan zorg ik ervoor dat het bij de gezinnen komt. De ene week is het aanbod beter dan de andere.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
appeltjesgroen schreef:
23-12-2017 21:10
Ik zag (denk ik) hetzelfde item, en vroeg me hetzelfde af. Ik ging er eigenlijk vanuit dat een groot gezin een groter pakket zou krijgen dan een alleenstaande.

Ze gaven wel aan dat er sowieso nu aanzienlijk meer (en meer luxe) in de pakketten zat vanwege kerst, dus misschien krijgt hij normaal wel een kleiner pakket? Zou toch zonde zijn als bij een alleenstaande standaard elke week de helft overblijft/weggaat en er bij een groot gezin veel te weinig is.

Dat ze geen rekening kunnen houden met dieet en smaak is jammer maar ook heel logisch. Maar huishoudensgrootte leek me iets waar wel rekening mee zou kunnen worden gehouden.
Ja dat is denk ik hetzelfde item geweest, het ging over kerst en wat luxer eten (en dat is natuurlijk super!). Ik dacht toen, ach geef dan wat uit die enorme kar aan iemand anders. Maar misschien doet hij dat ook wel hoor. En het is voor hem vast een heerlijk gevoel om met de kerst een flink gevulde ijskast te hebben :)
Gaat er eigenlijk alleen eten in de pakketten? Of bijvoorbeeld ook shampoo pf tampons? Dat is ook niet echt goedkoop en wel heel noodzakelijk om te hebben.
Oh ik lees net ook toilet artikelen, dus die gelukkig ook. :thumbsup:
Het lijkt me echt heel vervelend als je je niet goed kan wassen. Of als het je weekje is en je hebt niks in huis. Wat moet je dan?
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
23-12-2017 21:21
Ik werk bij de voedselbank en paketten worden wel afgestemd. Op grootte van gezin, wel of geen vlees, voorkeuren etc. Er is wel een basislijst maar als je de mensen eenmaal wat beter kent, ken je ook de voorkeuren. Ik vraag het ook altijd. Van te voren en als ik het pakket inpak als ze erbij staan. Wil je extra yogurt, brood, heb je meer behoefte aan extra beleg of juist aan toiletartikelen of schoonmaakaetikelen etc. Ook als er speelgoed is aangeboden dan zorg ik ervoor dat het bij de gezinnen komt. De ene week is het aanbod beter dan de andere.
Maar dat is toch niet overal zo? M'n vader kreeg elke keer gewoon een pakket en soms mocht hij er wat bij kiezen ofzo. Hij gaf jam enzo gewoon aan andere mensen die daar waren of weer terug. Hij had bijvoorbeeld geen vriezer maar kreeg soms wel vriezer dingen, die gingen ook terug.

Shampoo enzo kreeg ie heel vaak en hij heeft amper haar. Denk dat ie van die periode nog zeven flessen heeft ofzo. :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven