Relatie als Hindoe

16-01-2018 02:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Removed
anoniem_362357 wijzigde dit bericht op 01-08-2018 18:09
99.57% gewijzigd
hoe zit het nou met Hindoestaanse jongens die totaal niets van de Hindoe cultuur moeten hebben en alleen maar vallen op bijvoorbeeld Nederlandse vrouwen?
Daar kan ik geen antwoord op geven, want ik ben geen hindoestaanse jongen.

Maar verder lijkt het me vrij simpel eigenlijk. Praat met je ouders. Vertel ze dat ze geen tijd hoeven te verdoen aan het zoeken van een huwelijkspartner en dat je dat zelf gaat oppakken. Google een stamppot recept en vertel je ouders dat jij vanavond kookt. Ga op kamers en kook om de beurten met je huisgenoten: win/win want zo leer je nieuwe mensen kennen en jullie kunnen van elkaar leren koken. Kortom, kom in actie.
Alle reacties Link kopieren
Removed
anoniem_362357 wijzigde dit bericht op 01-08-2018 18:09
98.92% gewijzigd
Als je een baan en dus salaris hebt kun je op jezelf gaan wonen. Waarom volg je trouwens geen opleiding?
Alle reacties Link kopieren
VAnonymous schreef:
16-01-2018 02:38
Bedankt voor je reactie,

Ten eerste kom ik het huis niet uit zonder goede reden. het moet dan wel een enorm goede reden zijn. Random het huis uitgaan zit er dus niet in.
Kun je wat explicieter zijn over wat er gebeurt als je de deur uit zou willen lopen?
Ik denk wel dat het je veel vrijheid geeft als je het huis uitgaat, maar ik snap dat het een keuze is die je niet zomaar maakt. Dan is het enige wat je kunt doen met je ouders praten en vertel ze ook gewoon eerlijk dat de hindoe cultuur je totaal niet aanspreekt en je je eigen keuzes wil maken.
Het klinkt alsof je je opsluit in onmogelijkheden. Ik snap heus dat de druk van cultuur heftig kan zijn, maar je moet ooit voor jezelf kiezen.

Misschien is het makkelijker als je eerst voor jezelf bedenkt welke elementen van je cultuur voor jou waarde hebben. Dan kun je je een gebalanceerd gesprek hebben met je ouders. Dan zeg je dat je A, B, en C heel mooi vindt en daar dankbaar voor bent , maar dat je moeite hebt met X en Z. Misschien zijn zij dan ook toegefelijker.
Wat zijn je toekomstdromen naast het hebben van een vriendin?

Wel een studie volgen? Werken? Op jezelf wonen? Af en toe uitgaan met vrienden?
Of ben je van zin om tot je ooit getrouwd zou zijn bij je ouders te blijven wonen en daar buiten je werk / studie ook 24 uur per dag te verblijven?

Je bent 19 ... Ik denk dat het tijd is om toch gedeeltelijk je vleugels uit te slaan en de wereld buiten je ouders te gaan verkennen.
Dat hoeft niet meteen radicaal, dat kan ook met kleine stapjes.
Je hoeft niet meteen "morgen" het huis uit, een vriendin te hebben, heel de Nederlandse eet-cultuur te kennen, elke dag uit te gaan, het hindoeïsme uitroepen tot de slechtst mogelijke godsdienst, ...
Maar als je niets doet zit je op je 39ste waarschijnlijk nog ongelukkig bij je ouders.

En ja, dat zal je ouders raken.
Maar tegelijk zullen ze ook moeten merken dat jij intussen volwassen bent, je eigen keuzes moet maken, ervan moet leren en dat ze beiden in Nederland leven.
Waar mensen waarschijnlijk op bepaalde vlakken vrijer en anders leven dan in Sri Lanka en binnen het hindoeïsme.

Het kan overigens ook een ontdekkingstocht voor hen zijn.
Wie weet wat pikken ze er zelf van op - zoals bepaalde kookkunsten - en zijn er toch dingen die hen misschien wél aanstaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf een website tegengekomen die misschien wel interessant is voor je? Ik heb er in ieder geval wel veel aan gehad toen ik meer wilde weten over de cultuur van die vriend van me. Het is geschreven vanuit een buitenlandse vrouw die een relatie heeft met een Hindoestaanse man, waarbij ze vertelt over welke problemen zij tegen is gekomen en hoe de cultuur verschilt met die van haar (volgens mij is zij Amerikaanse, dus meer vergelijkbaar met de Westerse culturen). Dit is http://madh-mama.blogspot.nl. Hoop dat je er iets aan hebt! :)
anoniem_203378 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 23:55
Reden: Verwijderd wegens herkenbaarheid
40.44% gewijzigd
Leven in twee culturen kan pittig zijn en het klinkt alsof je in een loyaliteitsconflict zit.

Weet je, er is er maar eentje verantwoordelijk voor jouw leven en dat ben jij. Ik snap dat de druk van je ouders/familie/cultuur heel groot kan zijn, maar zij hoeven jouw leven niet te leiden. Ongetwijfeld zullen ze vanuit liefde voor jou bepaalde zaken nalaten of juist doen, maar dat betekent niet automatisch dat jij daar gelukkig van wordt.

Ik weet vrij weinig van de hindoe-cultuur, maar je hoeft het niet af te wijzen als je de Nederlandse cultuur in duikt. Ik zou het gesprek met je ouders aangaan en vertellen dat je bepaalde dingen van het hindoeisme prachtig vindt en dat je blij bent met bepaalde zaken uit je opvoeding. Naast alle goede dingen die jouw cultuur met zich heeft meegebracht ben je nieuwsgierig naar wat Nederlandse zaken en zou je graag je vleugels uitslaan. Het zou prettig zijn als ze je daarin willen steunen. Zo zou ik het brengen, denk ik.

Waarom volg je geen opleiding? Je bent nog heel jong en een opleiding volgen is hoe dan ook een goed idee met betrekking tot je persoonlijke ontwikkeling en zelfredzaamheid. Je zou bijvoorbeeld een opleiding kunnen volgen in een plaats ver van die van je ouders, zodat je wel op kamers moet gaan. :)
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opvalt is dat jij zelf het plaatje invult. Hoe leven jou ouders hier? Hebben ze alleen Hindoestaanse vrienden? Waarom zijn ze naar Nederland gekomen ?
Hoe moeilijk misschien ook maar je zou toch echt voor jezelf op moeten komen. Je ouders zouden toch ook moeten nadenken dat een kind in Nederland opvoeden toch een andere visie op het leven zal gaan hebben dan een kind dat opgevoed is in Sri Lanka. Hoe moeilijk ook je zal met ze moeten gaan praten of zoek er hulp bij. Het is jou leven en als je teveel op je tenen moet lopen gaat het een keer mis.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Removed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven