Welke mobiele airconditioner?

28-06-2018 19:20 31 berichten
Wie weet raad?


Ik wil een -niet te dure- mobiele airco. (geen aircooler) Liefst onder de €300,- :euro:

Het wordt bij mij boven vies warm in de zomer en ik wil overdag mijn werkkamer kunnen koelen en s'avonds de slaapkamer.
Beide ruimtes zijn zo'n 16 m2.

Afvoerslang uit het raam is prima.

Ik heb bij Blokker online wel wat gezien maar geen idee of dat goed (genoeg) is en of ik niet beter elders kan kopen.

https://www.blokker.nl/c/elektronica/kl ... 5B0%5D=153
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop is duurkoop. Wij hebben er ook 1. Een plank op maat gemaakt in t raam en daar de slang in, anders moet t raam open en verlies je toch een hoop kou.
Die van ons was 10 jaar geleden al 500 euro, maar doet t nog steeds perfect.
ik geef mn bek ook maar een douw
Gooi een gevulde rubberen kruik in de vriezer laat deze bevriezen, haal hem eruit en laat daar je voeten op rusten en je hebt het nooit meer te warm. Kosten: Een eurootje of vier.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, het is nu boven al 28graden.. Kinderen drijven t bed uit
Alle reacties Link kopieren
Voor die pakweg 2 weken in het jaar dat het écht héél warm is, ga ik geen airco kopen.

Wat me trouwens ook opvalt: mijn collega zit nu te puffen op kantoor, want "het is wel 23 graden binnen en niet te harden". Maar in de winter zet ze de verwarming op 23 graden en dan is het opeens "net lekker"... Huh? Voelt 23 graden in de winter binnenshuis anders aan dan 23 graden in de zomer dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vond het maar een hoop geklooi zo'n mobiel ding met slang uit het raam en koelen doet het maar matig. Om het maar niet over de herrie te hebben...

Wij hebben na twee jaar klooien airco laten installeren op de slaapkamers. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
De herrie slapen wij gewoon doorheen. Pejeka, onze slaapkamer is op t zuiden en dat is echt warm. Mijn man vervoert dagelijks honderden passagiers, dus die moet goed slapen en uitgerust zijn. Dit is nu al de 2e erg warme periode dit jaar, en zeker niet de laatste.
Als hij vandaag kapot gaat, kopen we morgen een nieuwe.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al jaren in de slaapkamer een mobiele airco. En nu sinds een paar weken ook een in de woonkamer. Beiden waren nog geen €300,-. Dus goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn.
Ja die slang is irritant en het geluid ook. Maar ik vind het een verademing.
Ik zet hem elke avond 2 uurtjes aan en het is heerlijk! Ik ga morgen een weekend weg en zie nu al op tegen die kamer zonder m'n airco. 't is onze beste koop ever!
Cateautje schreef:
28-06-2018 19:52
Gooi een gevulde rubberen kruik in de vriezer laat deze bevriezen, haal hem eruit en laat daar je voeten op rusten en je hebt het nooit meer te warm. Kosten: Een eurootje of vier.

Ik wil dus een mobiele airconditioner :)

Bevroren flessen ken ik wel maar dat voldoet niet aan mijn behoefte.
Redballoon schreef:
28-06-2018 20:40
Wij hebben al jaren in de slaapkamer een mobiele airco. En nu sinds een paar weken ook een in de woonkamer. Beiden waren nog geen €300,-. Dus goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn.
Ja die slang is irritant en het geluid ook. Maar ik vind het een verademing.
Ik zet hem elke avond 2 uurtjes aan en het is heerlijk! Ik ga morgen een weekend weg en zie nu al op tegen die kamer zonder m'n airco. 't is onze beste koop ever!

Dat dus! Precies wat ik wil.

Welke heb je?

Het punt is alleen dat ik niet weet waar ik op moet letten en welk merk wel/niet goed is.
pejeka schreef:
28-06-2018 19:57
Voor die pakweg 2 weken in het jaar dat het écht héél warm is, ga ik geen airco kopen.

Hoef jij ook niet te doen.

Ik wil er één en bij mij boven is het al heel snel een graad of 28.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tristar. Deze is erg goed vind ik zelf. Die we beneden hebben is minder.
Allen bij is niet energie zuinig helaas.
Redballoon schreef:
28-06-2018 20:46
Wij hebben een tristar. Deze is erg goed vind ik zelf. Die we beneden hebben is minder.
Allen bij is niet energie zuinig helaas.
We hebben 10 zonnecollectoren op het dak, energie genoeg.
Denk dat lekker slapen (en in mijn geval ook vaak werken boven) het geld wel waard is.


Tristar zag ik bij Blokker ook:

https://www.blokker.nl/p/tristar-aircon ... 29/1512297

deze gaat tot 80 m3.
en energielabel A
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Tristar en hij krijgt ook 3 sterren van de 5 ;-)) En dan vooral wegens het harde geluid. Je kunt er zeker niet bij slapen. En ook geen tv kijken of er moet ondertiteling zijn. Dus ik ben ook wel benieuwd naar de merken van de anderen hier die er wel bij kunnen slapen. Maar verder is een (mobiele)airco heerlijk hoor.
Die van mij kostte rond de 260,- was in de aanbieding.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Oh en ik lees nu dat je schreef "bij mij boven" Als je bedoelt dat je de boven- en benedenverdieping ermee wilt koelen, denk ik dat dat niet zal lukken, want ze zijn best wel zwaar, dat til je niet even de trap op. Jammer dat we hier niet die kleine Amerikaanse modellen hebben, maar we hebben dan ook geen schuiframen.

Oh en let ook op de BTU. 9000 is toch wel een minimum.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Het gaat in principe om alleen boven.
Overdag mijn werkkamer boven en voor de avond naar de slaapkamer ernaast.
Beneden kunnen we het redelijk lauw houden. Niet zo vies warm als boven en dat geeft iedere keer vooral met slapen problemen.

Ik denk dat ik er uit ben. Tenminste...keuze uit 2 nog.
Karwei heeft deze week 20% korting op airco's

*De Tristar Airconditioner 9000 BTU AC-5529 nu €239
of
*Tristar Airconditioner 10500 BTU AC-5531 nu €279


Voor € 500 zal er vast een betere en rustigere te koop zijn (wat Madeliefjees zegt) maar dat geld heb ik er momenteel niet voor (over).
Alle reacties Link kopieren
Hmm interessant je tweede optie. Ik dacht zelf aan deze:

https://www.kieskeurig.nl/airco/product ... er#reviews

Bij 1 website voor 319, dus net buiten je prijsklasse.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
28-06-2018 22:52
Hmm interessant je tweede optie. Ik dacht zelf aan deze:

https://www.kieskeurig.nl/airco/product ... er#reviews

Bij 1 website voor 319, dus net buiten je prijsklasse.

Ik vraag me dan wel af of die meerwaarde heeft voor mij.

12000 BTU
Voor ruimte van 120 m3

Kamers boven zijn zo'n 40 m3
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 28-06-2018 23:03
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lijken me prima keuzes gezien het budget. Zet hem uren voordat je gaat slapen aan en je komt in een koelere slaapkamer. Is echt zoveel fijner dan in een hete slaapkamer in slaap proberen te komen. 65 db is wel niet iets om bij te slapen of te werken wanneer je telefoongesprekken moet voeren maar als het werk is waarbij geluid niet storend is, is er geen probleem.
Ik bedenk me nu trouwens om hem in de winter als verwarming te gebruiken. De belasting op gas gaat flink omhoog en er komt echt superwarme lucht uit de slurf. Dus misschien kunnen we zo op de energierekening besparen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
28-06-2018 22:57
Ik vraag me dan wel af of die meerwaarde heeft voor mij.

12000 UGB
Voor ruimte van 120 m3

Kamers boven zijn zo'n 40 m3

Hmm ja je hebt gelijk. Is misschien wat too much voor wat je zoekt.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Vergelijk gewoon even op kieskeurig. Let vooral op het energielabel, er zitten enorme stroomvreters tussen.
Wij hadden er 1 in ons vorige huis (slaapkamer op het zuiden met veel ramen, plat dak en slecht geïsoleerd, met een beetje warme dagen was het daar zo 40 graden. Voor ons voldeed hij prima, was gewoon een goedkoop model. Temperatuur was echt goed omlaag te krijgen. Nu wonen we alweer jaren in een goed geïsoleerd huis, dus we hebben hem verkocht.
Vandaag online gekocht bij Karwei :cheer2:
De Tristar Airconditioner 9000 BTU AC-5529
Kost normaal €299 en nu €239

Morgen wordt ie al bezorgd! Ik ben blij!!
Alle reacties Link kopieren
Vraag je man een passende plaat in het raam te maken waar je de slurf insteekt. Zo gaat er weinig kou verloren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Deze heeft een waterreservoir (waar ik dan wel aan moet denken regelmatig leeg te halen)

Geen slang naar buiten gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven