Ventilatiesysteem

16-07-2018 09:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een appartementencomplex met 10 appartementen, dit complex is verdeeld in 2 gedeeltes met appartementen
Naast ons complex, dus onder 1 van de gedeeltes zit een fietsenwinkel. Hiervan kregen we van de week te horen dat hij/klanten een wietlucht roken en vroeg zich af of het bij 1 van ons vandaan komt.
Zijn eerste optie was om het via ons te spelen en als het over een paar dagen nog steeds zo is schakelt hij de politie in.

Misschien een onsamenhangend verhaal, maar is het normaal dat dat soort luchten via het ventilatiesysteem bij hem terecht komen of hebben wij gewoon een verouderd systeem?
Nu ben ik een leek op het gebied van wiet, maar het is niet zo dat er bij ons een wietplantage kan zijn, daar zijn de appartementen veel te klein voor.
Voor zover ik dat weet ruik je dat namelijk wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Rook je wel wiet in huis? Anders is het niet jouw probleem toch?
.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zeker dat het via het systeem verspreid. Ik woon ook in een appartement met mechanische ventilatie en ik ruik voornamelijk in de badkamer de shampoo van de benendenburen heel goed en soms kookgeuren in de keuken.
Maar dat betekent dus dat er ergens iets niet goed zit in het systeem, hier zijn ze al meermaals komen kijken en de woningstichting zegt te weten waar het 'lek' zit, maar wil er pas bij grootschalige renovatie wat aan doen.

Ik kan me dus goed voorstellen dat als iemand in jullie gebouw binnen een jointje rookt, dat ergens anders te ruiken is. Het zou niet normaal moeten zijn, dus reden genoeg om er een installatiebedrijf naar te laten kijken lijkt me. In geval van huur, even de verhuurder contacteren.
Alle reacties Link kopieren
Kan je een plantage ruiken? Wat hij ruikt is toch dat wat gerookt wordt. En ja dat heeft zo'n specifieke geur dat je dat overal ruikt.
Alle reacties Link kopieren
Een plantage ruik je zéker. Helemaal als de boel oogstklaar is, of net geoogst.
Maar het is mij niet duidelijk wat nu het probleem van to is.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-07-2018 10:01
Rook je wel wiet in huis? Anders is het niet jouw probleem toch?
Nee oké. Als er een onderzoek komt mogen ze ook gerust komen kijken, ik heb niks te verbergen.
Maar kan hij ons verder iets maken als het aanhoudt, ook als er niks uit dat onderzoek komt?
Alle reacties Link kopieren
Alles wat in de lucht hangt, kan door dat systeem ergens anders terecht komen. Dus ook een wietlucht.
Als er in jullie huis niets gerookt of verbouwd wordt, waarom maak je je dan zorgen?
Alle reacties Link kopieren
De politie komt echt niet hoor als iemand een jointje rookt.
Er zal iets niet goed zijn met het ventilatiesysteem, dus als hij daar last van heeft zal hij een professional moeten laten komen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-07-2018 10:07
Een plantage ruik je zéker. Helemaal als de boel oogstklaar is, of net geoogst.
Maar het is mij niet duidelijk wat nu het probleem van to is.
Ah, oké, dat ruik je dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-07-2018 10:10
De politie komt echt niet hoor als iemand een jointje rookt.
Er zal iets niet goed zijn met het ventilatiesysteem, dus als hij daar last van heeft zal hij een professional moeten laten komen.
Nou, als jouw wietlucht in een winkel te ruiken is, kan ik me voorstellen dat je wordt gevraagd/gesommeerd ervoor te zorgen dat de overlast ophoudt.
.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
16-07-2018 09:53
Nu ben ik een leek op het gebied van wiet, maar het is niet zo dat er bij ons een wietplantage kan zijn, daar zijn de appartementen veel te klein voor.
.
Er zijn wietkasten van een meter bij een meter dus waarom zou een geheel appartement dan te klein zijn ?
Niet geschoten is altijd mis
Michella_1991 schreef:
16-07-2018 10:09
Nee oké. Als er een onderzoek komt mogen ze ook gerust komen kijken, ik heb niks te verbergen.
Maar kan hij ons verder iets maken als het aanhoudt, ook als er niks uit dat onderzoek komt?
Wat een vreemde vraag , als het niet bij jullie vandaan komt hoef je jezelf toch nergens druk om te maken .
Wat zou hij jullie verder kunnen maken “
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-07-2018 10:10
De politie komt echt niet hoor als iemand een jointje rookt.
Er zal iets niet goed zijn met het ventilatiesysteem, dus als hij daar last van heeft zal hij een professional moeten laten komen.
De politie komt echt wel als er overlast is door wietlucht, want dat wijst vaker op een kwekerij dan op een jointje.
http://stophennepteelt.nl/hennep-ook-uw-buurt-uit/
Lees deze link even, wie weet heb je wat aan de tips.
Michella_1991 schreef:
16-07-2018 10:09
Nee oké. Als er een onderzoek komt mogen ze ook gerust komen kijken, ik heb niks te verbergen.
Maar kan hij ons verder iets maken als het aanhoudt, ook als er niks uit dat onderzoek komt?

Waar ben je bang voor? Misschien wil hij gewoon weten waar het vandaan komt zodat de installateur gericht kan kijken waar het lek zit (en tot die tijd kan vragen om er rekening mee te houden dat de wietlucht in zijn winkel terecht komt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven