Vrouwen zijn gevaarlijker dan mannen

23-10-2018 23:13 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomaar een gedachte en hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik erin geloof, terwijl ik bijna nooit iets geloof of zeker weet. Mijzelf kennende ga ik dit helemaal uitspitten tot ik weer op mijn ongelijk stuit en dan weer rust heb tot de volgende rare gedachte.

Er waren vroeger Moedergodincultussen en op een zeker moment in de geschiedenis, 1000 jaar of nog iets langer geleden, was het afgelopen, finito en schlüsch. Daarvoor in de plaats kregen we "Vadergodcultussen". Dat woord bestaat gek genoeg niet, maar iedereen heeft weleens gehoord van God (de Vader).

Wat er de aanleiding voor was weet volgens mij geen mens, dus moet daar nog over nagedacht worden. Waarom weten we niet wat de aanleiding was voor de verbanning van de moedergodincultussen? Is het taboe? Is het beter als we het niet weten? Werden vrouwen klein gehouden en met hun mannelijke samenzweerders op de brandstapel gegooid uit angst voor heropleving van de moedergodincultussen? En dan weer terug naar het hier en nu: die incels, komen die ook voort uit die vermoedelijk diepgewortelde angst voor de macht van de vrouw?

Ik vraag me ook af of de vrouw zelf ook bang is voor haar macht en die daarom niet durft te gebruiken op Tatcher na, die schertsend The Iron Lady genoemd werd, omdat ze ballen toonde. Waarom was zij zo uniek daarin? Voorlopig heb ik nog geen antwoorden op deze vragen, de gedachte die zich aan mij blijft opdringen is: de man is bang voor de macht van de vrouw, waarom? Omdat ze gevaarlijker kan zijn dan de man? Ik kan het me niet voorstellen, maar de vrouw is toch niet zonder reden als slang voorgesteld, vooral de sterke vrouwen zoals in de Hebreeuwse bijbel Lilith, een van de eerste, zij het waarschijnlijk fictieve, feministen uit de geschiedenis. Niets staat in die boeken voor niets beschreven en volgens mij staat zij voor de eigengereide, brutale meid met grotere ambities dan iemands zeester te zijn.

Ik weet niet wat ik met dit topic wil. Zijn er meer mensen die zich hiermee bezighouden? Meer info is hartstikke welkom, altijd.

Liefs, Gyda.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Ik hou mij er niet mee bezig :@@:
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
23-10-2018 23:22
Ik hou mij er niet mee bezig :@@:
Wat raar.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Waarom reageer je dan?
Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw.....
Alle reacties Link kopieren
freya25 schreef:
23-10-2018 23:27
Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw.....
True that!
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Over wat voor macht hebben we het dan?
En de vrouw zijn alle vrouwen in de wereld tot nu toe behalve Thatcher?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-10-2018 23:26
Waarom reageer je dan?
Reageren lucht soms op. ;)
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 23:28
Over wat voor macht hebben we het dan?
En de vrouw zijn alle vrouwen in de wereld tot nu toe behalve Thatcher?
Ik weet het niet. Macht kent vele gezichten, maar vaak wordt ze vroeg of laat een monster. Ik kon zo snel geen andere vrouw bedenken die haar invloed zo heeft doen gelden als Tatcher.
anoniem_327397 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 23:30
14.33% gewijzigd
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
De moedergodinnencultussen zijn voornamelijk door de katholieke kerk naar de achtergrond gedwongen.
In die oude cultussen had men heilige plaatsen waar men rituelen uitvoerde en bad en de kerk heeft op die heilige plaatsen kerken gebouwd met de gedachte dat men dan toch wel de kerk in zou komen, want heilige plaats en dan zou de pastoor zijn preek houden en zouden de mensen die normaal gesproken voor de godin kwamen vanzelf het woord aannemen, als ze er maar lang genoeg aan blootgesteld zouden worden en zo is het gekomen dat veel kerken op heel bijzondere plaatsen staan.
Interessant topic. Wat betreft de oorzaak van het verdwijnen van godinverering : Volgens mij was het de katholieke kerk die de godin cultussen verbood. Tijdens het concilie van Nicea, pakweg 350 jaar na Christus werden er door de clerus besluiten genomen over de canon en wat er wel en niet in mocht komen. Maria Magdalena had in de gnostiek een belangrijke rol maar de maatschappij ten tijde van het concilie dacht niet zo gunstig over vrouwen. ( verdrijving uit het paradijs is de schuld van Eva die Adam verleidde een vrucht van de boom der kennis te eten) Vrouwen hadden dan ook een ondergeschikte rol in de maatschappij en later in de bijbelboeken.

Althans, bovenstaande is wat ik geleerd heb, corrigeer me gerust als ik er naast zit
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 23:35
13.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-10-2018 23:26
Waarom reageer je dan?
Vind het een vaag en vermoeiend verhaal. Wilde ik laten weten. Meer niet :bye:
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit je er een paar millennia naast, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik geloof heilig in het gelijk van Dawkins: de eenheid van leven is DNA, niet “een mens”. Dat DNA leeft eeuwig in zekere zin, zolang het zich maar voortplant. Alles basisbewegingen van individu tot cultuur zijn gefundeerd in de blinde drang tot voortbestaan van de DNA-moleculen.

Het DNA in een vrouw heeft er belang bij goed bijpassend DNA te vinden en in de jaren waarin de volgende generatie kwetsbaar is de hulp bij de bescherming van die generatie te maximaliseren.

Het DNA in een man heeft er belang bij ofwel véél bijpassend DNA te vinden, of bijpassend DNA te vinden in een individu waarmee samen de volgende generatie tot succes kan worden gebracht. Investeren in de volgende generatie van het DNA van een andere man is duur en genetisch zelfmoord.

En daarmee is alles wel verklaard :proud:
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 23:37
0.11% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
freya25 schreef:
23-10-2018 23:27
Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw.....
En achter iedere woendende vrouw staat een man die geen idee heeft wat hij fout heeft gedaan... :lol:
freya25 schreef:
23-10-2018 23:27
Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw.....
Wat een braaksel van een uitspraak.
Alle reacties Link kopieren
Grappig overigens hoe gebrekkige historische kennis een deugd is geworden :rofl:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
gyda schreef:
23-10-2018 23:29
Ik weet het niet. Macht kent vele gezichten, maar vaak wordt ze vroeg of laat een monster. Ik kon zo snel geen andere vrouw bedenken die haar invloed zo heeft doen gelden als Tatcher.
Ik denk sowieso niet in man-vrouw, maar in mens. Ik snap dat geslachtsdenken nooit zo.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 23:36
Wat een braaksel van een uitspraak.
En ook nog onwaar. Ik durf te wedden dat menig succesvol man veel succesvoller was geweest zonder vrouw waar hij rekening mee moest houden, om over kinderen nog maar te zwijgen. Als je onder succes, geld en macht verstaat dan. Geld overigens net zo goed voor succesvolle vrouwen. Je storten op iets gaat het beste als je nergens rekening mee hoeft te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht met de topictitel dat dit zou gaan over 'Anita wordt opgenomen' over de vrouwengevangenis. Waarin verteld werd dat vrouwen veel vaker dan mannen gevangen zitten vanwege een levensdelict.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
23-10-2018 23:35
En achter iedere woendende vrouw staat een man die geen idee heeft wat hij fout heeft gedaan... :lol:

:rofl:
...
Je openingspost is me wat te vaag daar heb ik niet zoveel mee.

Maar de titel van je post triggerde bij mij gelijk een herinnering aan een boekje dat ik meer dan 20 jaar geleden had.
Het heette: 'schiet de vrouwen eerst'.

Dat was de officiële instructie van de Duitse anti-terroristeneenheid in de tijd van de RAF.
Vrouwelijke terroristen waren gevaarlijker dan de mannen en moesten het eerst uitgeschakeld worden.
Het boek ging niet alleen over de RAF maar ook over andere terroristische netwerken en guerrillagroepen.

(Overigens was de verklaring bepaald on-feministisch: vrouwen gaven veel meer op als ze terrorist werden (man en kinderen) en konden anders dan mannen vaak niet meer (als held) terugkeren in hun gemeenschap.)
Alle reacties Link kopieren
Wat de katholieken betreft moeten we niet vergeten dat Maria in Zuid-Europese landen qua status aardig kan wedijveren met haar zoon. In Italië staat ze op een bergtop in plaats van een kruis.
Amaqanda schreef:
23-10-2018 23:43
En ook nog onwaar. Ik durf te wedden dat menig succesvol man veel succesvoller was geweest zonder vrouw waar hij rekening mee moest houden, om over kinderen nog maar te zwijgen. Als je onder succes, geld en macht verstaat dan. Geld overigens net zo goed voor succesvolle vrouwen. Je storten op iets gaat het beste als je nergens rekening mee hoeft te houden.
Dat denk ik ook.
yyy schreef:
23-10-2018 23:47
Wat de katholieken betreft moeten we niet vergeten dat Maria in Zuid-Europese landen qua status aardig kan wedijveren met haar zoon. In Italië staat ze op een bergtop in plaats van een kruis.
Maria op een kruis zetten is ook best gek.
Alle reacties Link kopieren
Amaqanda schreef:
23-10-2018 23:43
En ook nog onwaar. Ik durf te wedden dat menig succesvol man veel succesvoller was geweest zonder vrouw waar hij rekening mee moest houden, om over kinderen nog maar te zwijgen. Als je onder succes, geld en macht verstaat dan. Geld overigens net zo goed voor succesvolle vrouwen. Je storten op iets gaat het beste als je nergens rekening mee hoeft te houden.
Ach, vrouwen zijn wel een belangrijke motivatie voor mannen. Andersom niet, vandaar dat de feministe Paglia gelijk had tien ze zei dat als vrouwen de macht hadden we nog steeds in plaggenhutten zouden wonen.

Biologie. Allemaal biologie
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven