En wat zijn jullie plannen met oud & nieuw ?

15-12-2018 08:39 79 berichten
Zelf blijf ik thuis voor de hond , en mijn partner gaat naar vrienden.
Vind het helemaal niet erg , om alleen (met de hond) te zijn.
Lekker een filmpje huren on demand en ongestoord iig tot 12 uur dan te kijken.
Als mijn partner het beu is , belt ie en kom ik hem halen.
Voor ons een prima oplossing.

Wat zijn jullie plannen zoal met oud & nieuw ?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn altijd drie dagen op "kerstkaravaan" tijdens Kerst (bezoek ouders en schoonouders inclusief overnachten ivm ver weg wonen) dus ik heb op een gegeven moment gezegd tegen mijn man dat we met Oud en Nieuw thuis blijven.

Wij nodigen dus mensen uit. Dit jaar vrienden waar we al jaren ook mee skiën. Nog even bedenken of we nog een activiteit gaan doen maar iig kaasfonduen en oliebollen bakken en opeten.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf thuis met de hondjes, ze zijn zo vreselijk bang voor vuurwerk. Mijn zus brengt haar hondjes ook naar mij, dan lijkt het hier altijd wel een asiel. Mijn moeder komt ook altijd hierheen. Ik laat mijn hondjes en moeder niet alleen. We maken er een gezellige avond van en voor de rest is het net als anders. Ik ken zelfs mensen die gewoon op tijd naar bed gaan!.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar voor het eerst de enige single in de vriendinnengroep en de rest gaat, logischerwijs, dit jaar allemaal met hun vriend en diens vriendengroep mee, dus ik vier het dit jaar niet met vriendinnen. Sowieso voel ik me altijd een beetje melancholisch met O&N en ben ik altijd blij als het weer 'gewoon' Nieuwjaarsdag is, geen idee waarom.

Ik denk dat ik even langs mijn ouders ga en daarna ongegeneerd thuis ga Netflixen met een hoop eten en vroeg naar bed :$ .
Ik blijf ook thuis met mijn hond. Ze is gelukkig niet bang voor vuurwerk, maar weggaan op oudjaarsavond lijkt me toch niet zo'n goed idee. Nieuwjaarsdag gaan we meestal uitwaaien op het strand.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar vrienden en de jeugd ( hun kinderen en vrienden) zijn er in elk geval tot middernacht ook bij. We vieren het bijna altijd buiten deur.
Wij zijn in de dik 25 jaar dat we samen zijn maar 1x oud en nieuw alleen thuis geweest. En een paar keer bij ons thuis met een ander stel of met een klein groepje.
Ik moet oudejaarsdag werken en heb best wel spijt dat ik die dienst geaccepteerd heb. Ik ben panisch voor vuurwerk en ik moet dan dus 2x een uur fietsen waar ik enorm tegenop zie. Het is voor mij altijd de dag waar ik het hele jaar tegenop zie. Van mij kan het na de kerst niet snel genoeg 1 januari zijn. Op oudejaarsavond zelf ben ik thuis met mijn kat, die vindt het net als ik helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vakantie geboekt naar een warm land. Met oud en nieuw ben ik in een grote stad waar ik het ga vieren. Met wie nog geen idee, ik ga alleen, benieuwd wie er in het hostel zit en wie ik tegenkom 🙂
Ik ga meestal naar vrienden.
Wij zitten met een verjaardag op oudjaarsdag dus dit jaar vieren we alles bij ons thuis de hele dag. Ouders blijven uitzitten en logeren. Heb wel dit jaar alles laten cateren IPV zelf in de keuken staan. Drukke dag altijd maar wel ontzettend gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook echt mega bang voor vuurwerk. Dit is de eerste oud en nieuw dat we samenwonen en ook de eerste keer vuurwerk voor onze katten. Dus we halen een berg eten, doen lekker alle gordijnen dicht en houden een Netflix marathon.
Alle reacties Link kopieren
Lekker thuis op de bank met kids man en dieren.
Denk dat manlief nog een rondje buiten doet met de kids en ik pootjes omhoog ben dan echt hoogzwanger.
Hoop niet dat tegen die tijd eventueel de bevalling begint haha.
Wij vieren het thuis en wie wil mag aanschuiven. De kinderen en hun vrienden lopen meestal in en uit. Ik maak lekkere hapjes en haal champagne. Het was voor mij een heftig jaar, met een aantal operaties en ziek zijn. Ben lang uit de roulatie geweest. Ik kijk dus ontzettend uit naar 2019!
Oh en we gaan op nieuwjaarsdag op vakantie. :cheer2:
Tot een uur of 1 thuis met mijn gezin en wat vrienden. Lekkere hapjes, spelletjes doen, conference kijken.

Daarna gaan we nog de hort op. Lekker de hele nacht dansen, nu al zin in.
Dit jaar hebben we een loge. Een vriend van mijn man die ver weg woont. Dus dat wordt gewoon gezellig thuis een videogame spelen en om 12 uur proosten en naar buiten vuurwerk bekijken. Ik vanaf de oprit, want ik vind vuurwerk alleen mooi vanaf een veilige afstand. 🤭

Verder zijn we een soort zoete inval. Veel vrienden en/of kenissen weten dat ze bij ons kunnen binnenvallen voor een glaasje. Voor of na 12 uur.

Edit: de katten sluit ik op in onze slaapkamer met alles dicht en met het licht aan. Verder zet ik zachtjes de radio aan. Alles om ze het comfortabel te maken. Voor hun vind ik het altijd wel sneu.
anoniem_64079c7315be1 wijzigde dit bericht op 15-12-2018 09:19
19.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook lekker thuis aangezien wij een puppy van 11 maanden oud hebben die nog nooit vuurwerk heeft meegemaakt en een autistisch zoontje van 3 jaar.

Lekker samen gourmetten, daarna de kleine naar bed en wij op de bank met de oliebollen. Rond middernacht de kleine uit bed halen en van achter het raam naar het vuurwerk kijken.

Daarna met z'n allen naar bed en is het weer voorbij voor een jaartje.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Alle reacties Link kopieren
Altijd thuis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bij mij, mijn broer of mijn moeder thuis. Alleen nog niet besloten bij wie van de drie dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren het thuis. Overdag zijn we druk met de voorbereidingen van een buurtfeestje. Dat is hier traditie: samen met buren een oliebollenfeest geven. Dit jaar helpen wij ook mee. Andere jaren kon dat niet ivm werk. Aan het einde van de middag komen alle gasten, dat zijn voornamelijk buren en hun vrienden/familie. Tegen 18.00 uur gaan we naar ons eigen huis om in familiekring het jaar uit te zitten. Meestal waaien er dan wat vrienden van onze zonen binnen. De vriendin van oudste zoon is er ook. Na twaalven gaat iedereen naar buiten voor vuurwerk, proosten op het nieuwe jaar en voorbijgangers gelukkig nieuwjaar wensen. Meestal eindigen we dan bij een van de buren en blijven daar hangen tot een uurtje of vier. Erg gezellig! De volgende ochtend kunnen we met houten kop puin gaan ruimen. Straat aanvegen, afwas in de vaatwasser, over tot de orde van de dag. Op nieuwjaarsdag even langs bij mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt altijd een feest georganiseerd bij iemand in de vriendengroep.
Cum non tum age
Overdag wat lekkere hapjes bakken voor ‘s avonds
Kaasfonduen
Oudejaarsdagconference kijken met lekkere hapjes en een wijntje
Denken aan het oude jaar en het nieuwe jaar
Alle reacties Link kopieren
Vroeger als kind vond ik het altijd heel leuk. De hele buurt kwam om 12 uur bij mijn ouders en we waren dan inclusief de kinderen zo met 20 mensen. Hele dag bezig met hapjes maken en oliebollen bakken. Was altijd heel gezellig. Laatste jaren alleen met de familie, veel rustiger maar ook prima. Dit jaar is het afwachten: wordt net voor oud en nieuw geopereerd en zou zo maar kunnen dat ik dan nog in het ziekenhuis lig.
Alle reacties Link kopieren
Wat zielig voor de mensen die bij hun dier moeten blijven! Zou ik zelf niet doen.
Wij gaan naar de broer van mijn man en zijn gezin, daar zijn nog meer mensen. We nemen een bult vuurwerk mee. Onze papegaai blijft thuis met de luxaflex dicht en de radio aan. Heb er zin in!
Madrid87 schreef:
15-12-2018 09:02
Ik moet oudejaarsdag werken en heb best wel spijt dat ik die dienst geaccepteerd heb. Ik ben panisch voor vuurwerk en ik moet dan dus 2x een uur fietsen waar ik enorm tegenop zie. Het is voor mij altijd de dag waar ik het hele jaar tegenop zie. Van mij kan het na de kerst niet snel genoeg 1 januari zijn. Op oudejaarsavond zelf ben ik thuis met mijn kat, die vindt het net als ik helemaal niks.
Durf jij 's nachts met de fiets over straat? Uberhaupt, dus niet alleen met O&N.
Zou 'n auto regelen of iemand met wie je mee kunt rijden of die je op komt halen.

Zelf lig ik met oudjaar altijd bijtijds op bed en hoop te slapen tegen dat het vuurwerk begint. Vind er geen klap aan. Teveel feestdagen achter elkaar en dat vuurwerk is mij veel te laat. Het is al uren donker, doe dat lekker om 20.00 uur ipv de nacht te verstoren met die herrie.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-12-2018 09:52
Durf jij 's nachts met de fiets over straat? Uberhaupt, dus niet alleen met O&N.
Zou 'n auto regelen of iemand met wie je mee kunt rijden of die je op komt halen.

Zelf lig ik met oudjaar altijd bijtijds op bed en hoop te slapen tegen dat het vuurwerk begint. Vind er geen klap aan. Teveel feestdagen achter elkaar en dat vuurwerk is mij veel te laat. Het is al uren donker, doe dat lekker om 20.00 uur ipv de nacht te verstoren met die herrie.
Vind jij eigenlijk ook iets wél leuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven