Mensen die nooit op je verjaardag komen

02-02-2019 08:11 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets waarvan ik me afvraag hoe jullie hier mee omgaan.

Ik heb een oom die nooit op onze verjaardagen komt (zijn vrouw wel)
Nu gaan wij wel elk jaar naar zijn verjaardag, mijn moeder dit jaar niet omdat ze tot halverwege de dag moet werken en ze zoiets heeft ''hij komt ook nooit op mijn verjaardag'' En toen dacht ik ''je hebt wel gelijk''
Hebben jullie zo iemand in de familie en hoe gaan jullie hiermee om?

Wij vieren onze verjaardag altijd in het weekend, dus werk is bij hem geen excuus
michella_1991 wijzigde dit bericht op 02-02-2019 08:26
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga daar niet echt mee om. Het maakt me niet zoveel uit eindelijk. Hoop dat mensen alleen komen als ze zin hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook nooit naar verjaardagen,maar hou die mijn mezelf ook niet.

Ik zou al helemaal niet naar iemand gaan die nooit bij mij komt.
Alle reacties Link kopieren
Ps: sommige mensen werken ook weekenden ;-)

Maar ik ga nooit naar een bepaalde familielid. We liggen elkaar niet, en voor de goede vrede gaan doe ik niet meer. Diegene hoeft ook niet op mijn verjaardag te komen. En als we elkaar een keer zien dan doen we gewoon vriendelijk.

Misschien wat luchtiger in zijn, wil je langskomen, prima...wil je niet, ook goed. En andersom.
Die hebben wij ook in de familie. Op onze verjaardagen konden ze nooit want dan moesten ze mexicaanse strohoeden vlechten, bloemschikken, kantklossen en weet ik veel wat. Ze zegden altijd af. Je hoorde ze de rest van t jaar niet en dan vlak voor hun verjaardag werd er weer contact gezocht en dan mocht je daar weer komen opdraven en zat je vervolgens compleet genegeerd op de verjaardag. Ik was daar klaar mee dus besloot ze niet meer uit te nodigen en toen waren ze beledigd.
Alle reacties Link kopieren
Zijn vrouw komt toch? Dan is er toch een afvaardiging van zijn gezin? Wij lopen ook niet met zijn allen alles af, soms gaat de een, dan weer de ander.
Ik ben diegene die nooit naar verjaardagen gaat en ik vier t zelf ook niet. Ik heb een hekel aan sociale verplichtingen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die zich druk maken over wie er wel en niet op hun verjaardag komen schrap ik uit mijn adresboek.
Na je 12e vind ik dat echt enorm kinderachtig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-02-2019 08:31
Ik ben diegene die nooit naar verjaardagen gaat en ik vier t zelf ook niet. Ik heb een hekel aan sociale verplichtingen.
Dit.
Ik snap niet dat iemand die nooit op verjaardagen komt wel zelf zijn verjaardag viert.
En of ik zou gaan? Ligt eraan of ik zin/tijd heb.
Ga je op je 27e nog naar de verjaardag van een oom?

Ik vind het kinderachtig gedoe van je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
02-02-2019 08:50
Ga je op je 27e nog naar de verjaardag van een oom?

Ik vind het kinderachtig gedoe van je moeder.
Hij komt NOOIT...
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
02-02-2019 08:51
Hij komt NOOIT...
Nou EN?

Dat hij zijn eigen verjaardag wel 'viert', zal wel door zijn vrouw opgelegd / geregeld zijn. Denk niet dat het hem boeit of jullie op zijn verjaardag komen.
impala wijzigde dit bericht op 02-02-2019 08:58
16.56% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
02-02-2019 08:51
Hij komt NOOIT...
En dan ga je daar na zoveel jaren nog over zeiken? Vraag je hem wel eens waarom?
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
02-02-2019 08:51
Hij komt NOOIT...
Nou en? De wereld vergaat niet. Is het niet gezellig zonder hem?
Wat is het probleem?
Ik heb oom en tante en die nodigen we altijd uit maar ze komen ook nooit. Contact is verder wel goed. Ik denk maar zo misschien houden ze niet van verjaardagsfeestjes of zo.
Michella_1991 schreef:
02-02-2019 08:51
Hij komt NOOIT...
En jij hoeft niet naar hem te gaan.
Wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
02-02-2019 08:50
Ga je op je 27e nog naar de verjaardag van een oom?

Dit
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens een kul reden van je moeder omdat ze tot halverwege de dag moet werken om niet te gaan. Je hoeft er toch niet de hele dag te zijn?
Als ik zo zou redeneren zou ik doordeweeks en op zaterdag nooit naar een verjaardag kunnen.
Hoe ga ik hiermee om? Ik heb nog nooit een oom of tante op mijn verjaardag gehad en ga ook nooit naar die van hen. Ik wist niet dat dat iets was waar je mee bezig kon zijn.
Vanaf mijn ca. 12e hoefde ik niet meer verplicht mee naar familiebezoek. Voor ik 12 was gingen mijn ouders zelf ook niet alle verjaardagen van broers/zussen af. Vind het dus best vreemd dat jij als volwassene hier zo'n probleem van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Je kan t ook gewoon aan zn vrouw vragen als je het zo belangrijk vindt..?
Zijn vrouw heeft de bloedband met jullie?
Ik verbaas me er meer over dat je op je 27ste nog naar de verjaardag van je oom gaat eigenlijk. Hier gaan pubers vanaf een jaar of 14/15 niet meer mee naar de verjaardagen van volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
02-02-2019 09:01
Ik vind het trouwens een kul reden van je moeder omdat ze tot halverwege de dag moet werken om niet te gaan. Je hoeft er toch niet de hele dag te zijn?
Als ik zo zou redeneren zou ik doordeweeks en op zaterdag nooit naar een verjaardag kunnen.
Je weet toch dat je een excuus nodig hebt om niet naar een verjaardag te gaan en dat alleen Werk een acceptabel excuus is?
.
Alle reacties Link kopieren
Een uitnodiging is geen verplichting toch? Ga als je zin hebt of het leuk vindt voor de ander om te gaan en blijf thuis als je er geen zin in hebt oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven