Floating? Ooit gedaan?

07-02-2019 20:21 49 berichten
Morgen is het zover. Ik ga een uur ‘floaten’. In een floating cocoon. Ik ben benieuwd want ik heb al moeite met stil zitten dus een uur in stilte drijven en gewichtsloos zijn met moodlight? Wat dus het ultieme relaxen schijnt te zijn. En een uur floaten schijnt gelijk te staan aan 5 uur slaap. Spiertechnisch schijnt het ook nog eens prima te zijn. Maar een uur?

Heeft iemand het wel eens gedaan en hoe vonden jullie het!? En tips? En zo niet zouden jullie het willen doen? Ik had een bon gekregen, anders had ik er nog nooit van gehoord laatstaan gedaan.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 20:24
2.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tvp, ben ook heel benieuwd :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja gedaan het water was heerlijk maar echt ontspannen nee dat niet. Ging te veel liggen nadenken
Zou zoiets thuis wel willen hebben, slapen is mijn minst favoriete activiteit.
Moet gelijk aan ik vertrek denken ;-)
gizzmo-returns schreef:
07-02-2019 20:26
Moet gelijk aan ik vertrek denken ;-)
Ik ben gelijk even gaan googelen ;-)
Tja, ik denk dat zoiets beter aanslaat in de randstad en het westen dan in het noorden of oosten....
Wel eens gedaan (maar dan in een groter bad, niet zo'n claustrofobische capsule) en was wel lekker, maar echt ontspannen kon ik niet want ik ging juist liggen nadenken, oplossingen voor zaken zoeken, to-do-lijstjes maken etc. Slapen lukte ook niet, want ik ben een zijslaper en dat is geen aanrader in een zout-bad ;-)
derooiekater schreef:
07-02-2019 20:25
Ja gedaan het water was heerlijk maar echt ontspannen nee dat niet. Ging te veel liggen nadenken
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Dat ik me niet helemaal kan overgeven aan de stilte e.d.
Ik ga zeker mijn ervaringen delen!
Neem eventueel oordoppen en een oogmaskertje (zo'n vliegtuig-ding om te slapen) mee. Dan word je niet afgeleid door geluiden of sterrenhemels of zoiets.
Oordoppen krijg ik daar. Maar ik neem ze zelf mee want die normale dingen vallen continu uit bij me. Dus daar ben ik op voorbereid. Krijg je er niet van die enorme rimpelhandjes van!? Of een huid die zo verrimpeld is dat je er bijna over struikelt? Net als wanneer je een half uur in bad zit? Of een extreem droge huid door het zout achteraf?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het op zich heel fijn, maar ik heb wel een tip voor je; niet vlak voor het floaten je benen scheren! Brand als een gek!
Ik ga morgenavond, dus dan zit er genoeg tijd tussen de oksels scheren ed in de ochtend?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
07-02-2019 20:26
Moet gelijk aan ik vertrek denken ;-)
Dit!
gizzmo-returns schreef:
07-02-2019 20:26
Moet gelijk aan ik vertrek denken ;-)
Ik ook!! 😂 wat een stel was dat......
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
07-02-2019 20:51
Ik ga morgenavond, dus dan zit er genoeg tijd tussen de oksels scheren ed in de ochtend?
Mijn ervaring is NEE.
granny71 schreef:
07-02-2019 20:57
Mijn ervaring is NEE.
Thanx, dan laat ik dat morgenochtend maar even achterwege
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
07-02-2019 20:59
Thanx, dan laat ik dat morgenochtend maar even achterwege
Verstandig. Hoop dat je er van kan genieten.
Ik werd al gek in een tosti ijzer zonnebank dus ik moet er niet aan denken.
Mijn NEE ervaring is van een gewoon zout bad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele droge huid en werd gek van de jeuk... Vond het daardoor helemaal niets, maar kon me ook absoluut niet ontspannen in dat ding. Hoop dat het jou beter bevalt :D
Ik ben ook reuze benieuwd. Kun je dat ding wel van binnen bedienen? Dat als ik het ineens op mijn heupen krijg ik er gewoon zelf uit kan komen?
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
07-02-2019 20:44
Ik vond het op zich heel fijn, maar ik heb wel een tip voor je; niet vlak voor het floaten je benen scheren! Brand als een gek!
En niet in je ogen wrijven.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
07-02-2019 21:05
Ik ben ook reuze benieuwd. Kun je dat ding wel van binnen bedienen? Dat als ik het ineens op mijn heupen krijg ik er gewoon zelf uit kan komen?
Je kan die kap zelf bedienen ik heb hem nooit helemaal dicht gedaan veel te eng
Gatinmijnsok schreef:
07-02-2019 21:06
En niet in je ogen wrijven.
Misschien moet ik gewoon mijn snorkelbril maar opzetten :rofl:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me voornamelijk heel vies, in water liggen waar ik weet niet hoeveel anderen al in hebben gelegen. ( Water in het zwembad en de zee vind ik overigens ook vies).
Het water schijnt na elk gebruik gefilterd te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven