Floating? Ooit gedaan?

07-02-2019 20:21 49 berichten
Morgen is het zover. Ik ga een uur ‘floaten’. In een floating cocoon. Ik ben benieuwd want ik heb al moeite met stil zitten dus een uur in stilte drijven en gewichtsloos zijn met moodlight? Wat dus het ultieme relaxen schijnt te zijn. En een uur floaten schijnt gelijk te staan aan 5 uur slaap. Spiertechnisch schijnt het ook nog eens prima te zijn. Maar een uur?

Heeft iemand het wel eens gedaan en hoe vonden jullie het!? En tips? En zo niet zouden jullie het willen doen? Ik had een bon gekregen, anders had ik er nog nooit van gehoord laatstaan gedaan.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 20:24
2.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het niks. Verveelde me, ging me afzetten tegen de rand, draaide als een zeehond om mijn af (maakte er nog net geen geluid bij..) en kon niet echt lekker liggen zonder dat mijn oren onder water kwamen. En daar hou ik niet van.

Weet niet eens meer of ik het uur heb volgemaakt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een keer in een bad gedaan en vond het heel fijn. Voor mij was het een verplichte meditatiesessie en ik vond het heel rustgevend. Een capsule spreekt me wat minder aan maar dat is wellicht meer het idee.
Kan me niet herrineren dat ik heel gerimpeld daarna was, in elk geval geen last van een droge huid of dergelijke.

Maar gelijk aan 5 uur slaap?! Dat zou heerlijk zijn maar slaat natuurlijk nergens op
himalaya schreef:
07-02-2019 21:25
Ik vond het niks. Verveelde me, ging me afzetten tegen de rand, draaide als een zeehond om mijn af (maakte er nog net geen geluid bij..)

Weet niet eens meer of ik het uur heb volgemaakt.
:HA:

Echt meiden, ik krijg er steeds meer zin in .... not :rofl:
Nou ja, na jullie verhalen kan het alleen maar meevallen toch! En anders kan ik nog altijd zeehondhje gaan spelen....
Alle reacties Link kopieren
Tvp! Ben erg benieuwd!
Ook hoe je huid zich houdt, of het echt zout genoeg is om zonder moeite te blijven drijven, of je je ineens bewust bent van hoe je lijf drijft.
En of je je gaat afvragen hoe het met het ik-vertrek-stel is 😄
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt er geen rimpelde huid van, juist door de zouten en wat ze nog meer in het water doen. En ja, je kunt het van binnenuit bedienen, je wordt niet opgesloten. Ik kon ook zelf muziek aan en uit doen, en licht (ook van binnen uit).
Ik vond het wel ok, maar was niet super ontspannen of zo. Tijdens wel aardig, maar ik voelde me zeker niet gewichtloos. En toen ik daarna weer naar buiten stapte was het weer gewoon normaal.
Lekker himalaya. Wedden dat ik daar nu morgen lig te dobberen met het liedje in mijn hoofd van; seaaaaaaabert, ook al is hij klein, Kijk maar eens hoe slim, een zeehondje kan zijhijn!

Dat werkt ontspannend... not. Enfin ik ‘moet’ om 19:00. Bij thuiskomst deel ik gelijk mijn bevindingen.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 21:37
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zocht op hoe zo’n cocon eruit ziet en ik kwam deze leuke blog tegen:
https://ongewoneweken.wordpress.com/201 ... ten-cocon/

Ben benieuwd of jij het ook zo ervaart!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Koningin Ongeduld. Maar floaten doe ik regelmatig. In een tank. Er wordt muziek aangeboden, maar dat vind ik niet prettig. Ik doe de kap dicht, ga liggen met mijn hoofd iets naar achteren en concentreer me op mijn ademhaling. En dan ben ik heel snel rustig en 'sluimer' een beetje. Dat uur is zo om en mijn lijf voelt ontspannen. Meestal boek ik er nog een massage achteraan en dan thuis met een warm drankje onder een dekentje op de bank. De volgende dag voelt het alsof ik een week vakantie gehad heb.
Moet wel zeggen dat ik een waterratje ben en hou van in bad gaan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ha leuk OudBlond! Ik hoop dat ik het ook zo mag ervaren!
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
07-02-2019 21:36
Lekker himalaya. Wedden dat ik daar nu morgen lig te dobberen met het liedje in mijn hoofd van; seaaaaaaabert, ook al is hij klein, Kijk maar eens hoe slim, een zeehondje kan zijhijn!

Dat werkt ontspannend... not. Enfin ik ‘moet’ om 19:00. Bij thuiskomst deel ik gelijk mijn bevindingen.

Sorry! :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel leuk,maar ben daarna nooit meer geweest..zegt genoeg denk ik. Ik ben niet zo van het gedachteloos alleen drijven, heb echt wel een paar keer gekeken hoelang nog... dus nee helaas
Alle reacties Link kopieren
Hertjehertje schreef:
07-02-2019 21:32
Tvp! Ben erg benieuwd!
Ook hoe je huid zich houdt, of het echt zout genoeg is om zonder moeite te blijven drijven, of je je ineens bewust bent van hoe je lijf drijft.
En of je je gaat afvragen hoe het met het ik-vertrek-stel is 😄
Ik ken het ik vertrek stel niet maar word nu wel heel nieuwsgierig!

Maar het is echt zout genoeg om moeiteloos te blijven drijven dat vobd ik wel een gave gewaarwording. Heb voor de lol ook geprobeerd op mijn zij te gaan liggen maar dat is wel een uitdaging :biggrin:

Als het hier in de stad betaalbaar zoiu kunnen zou ik nog eens gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond t niet zo. Ging teveel nadenken, het was erg krap en idd na Mn benen te hebben geschoren was dit geen pretje... en ik had t zelfs de dag ervoor gedaan dus ochtend ervoor lijkt me niet handig.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
07-02-2019 21:41
Ha leuk OudBlond! Ik hoop dat ik het ook zo mag ervaren!
Hoop ik ook voor je!
Eerste keer was inderdaad rond me kijken en bezig zijn met wat er is en hoe en wat en hoe dan??? Dat moet je los laten, anders heb je er niets aan.
Na een beetje bekijken welke knoppen er zijn, verzekering krijgen dat je echt alles zelf kan bedienen, adviseer ik je om te gaan liggen, hoofd iets naar achteren gekanteld. Handen op je buik, ellebogen wijd, ogen dicht en concentreren op ademen en op de beweging die die ademhaling met je lijf doet. Ik ben dan in 5 minuten in een soort slaapmodus.
Oh en als je lang haar hebt: in een knotje, want die streng haar rond je nek, tegen je kin, onder je oksel stoort gewoon.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
orangetree, hoe is het floaten je bevallen? :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja vertel!
Alle reacties Link kopieren
Die ligt thuis in bed verder te ronken, denk ik ;-)
Het was horror meiden!!! De douche mocht wel eens ontschimmeld worden. Boven de wellness zat een sportschool en elke keer dat de heren een halter op de grond lieten vallen had ik een soort zoutwater golfslagbad. Relaxen lukte dus totaal niet en bij het uitstappen een dubbele salto gevolgd door een viervoudige axel gemaakt en dus nu een blauw bovenbeen en een zere arm. Super relaxing allemaal. Not. Dat was eens maar nooit meer!!!
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
09-02-2019 12:49
Het was horror meiden!!! De douche mocht wel eens ontschimmeld worden. Boven de wellness zat een sportschool en elke keer dat de heren een halter op de grond lieten vallen had ik een soort zoutwater golfslagbad. Relaxen lukte dus totaal niet en bij het uitstappen een dubbele salto gevolgd door een viervoudige axel gemaakt en dus nu een blauw bovenbeen en een zere arm. Super relaxing allemaal. Not. Dat was eens maar nooit meer!!!
:rofl:
Sorry moet vreselijk lachen om je beschrijving.
Hoop dat het je niet heel veel geld gekost heeft.
En beterschap
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook niks, 1 keer gedaan. Niet zo lekker warm als een gewoon bad en dagen er na had ik nog zout in m’n oren..
Orangetree schreef:
09-02-2019 12:49
Het was horror meiden!!! De douche mocht wel eens ontschimmeld worden. Boven de wellness zat een sportschool en elke keer dat de heren een halter op de grond lieten vallen had ik een soort zoutwater golfslagbad. Relaxen lukte dus totaal niet en bij het uitstappen een dubbele salto gevolgd door een viervoudige axel gemaakt en dus nu een blauw bovenbeen en een zere arm. Super relaxing allemaal. Not. Dat was eens maar nooit meer!!!
Hahahah plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat klinkt inderdaad als horror, wat jammer zeg!

Ik ga binnenkort voor het eerst. Ik mediteer thuis wel al 1 uur in de week in bad in het donker, maar bad is natuurlijk te klein om te drijven en ik blijf me dan wel bewust van mijn lichaam en omgeving. Ben benieuwd of ik dieper kom met mediteren in zo'n floating tank.
Hahaha dus volgende week ga je weer? :proud: Anders blijft het bij dit ene mooie verhaal en dat zou ook zonde zijn...
Alle reacties Link kopieren
Oh bah zeg! Wat een horrorlocatie! Nee daar relax je niet van. Jammer.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven