Ik zoek een hobby

03-06-2019 13:23 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva-forummers

Ik ben een twintiger die binnenkort het studentenleven achter zich laat. Tijdens deze periode trok ik heel hard op met medestudenten en waren mijn hobby's vooral uitgaan, fitnessen en (samen) studeren ;).
Velen van mijn vrienden zijn echter afgestudeerd en hebben hun leven opgestart ergens buiten onze studentenstad. De afgelopen maanden was er van uitgaan dus niet veel meer sprake, maar dit stoorde niet omdat ik me volledig op mijn studies kon werpen. Verder deed ik nog fitness en begon ik terug meer te lezen naast mijn studieboeken.

Binnenkort zou ik aan het werk gaan. Uiteraard is er echter meer in het leven dan alleen werken en dus hier schuilt mijn vraag. Ik ben op zoek naar inspiratie voor een (paar) leuke hobby('s). Ik wil sowieso blijven fitnessen en denk er al aan om terug te gaan dansen, maar verder heb ik nog een pak vrije tijd over!

Het zou leuk zijn als ik hobby's zou vinden waar ook een sociale component in zit, want ik ontmoet graag nieuwe mensen, maar dit is geen absolute vereiste.

Daarom ben ik nieuwsgierig naar welke hobby's jullie zoal hebben/doen, hoe jullie daar ingerold zijn en eventueel tips?

Alvast bedankt!
leeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezongen in een popkoor. Ik wilde eigenlijk iets van amateuristisch musical-achtigs doen, maar dan moest ik te ver reizen.

Bij ons in de buurt is een vrijwilligersclub. Daar gaan 10+ vrijwilligers per groep iets doen voor de samenleving (denk aan feestavonden organiseren voor jeugd/bejaarden/carnaval etc, er is een groep die met gehandicapten met een duofiets elke week een tour rijdt, sommige groepen doen schoonmaakwerk).

Ik ga ook graag schilderen met een clubje. Een deur verderop in het wijkhuis is een fotoclub en er is ook een boekenclub.

Er is zo veel te doen :) veel plezier met ontdekken!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
meld je aan bij een vrijwilligerscentrale oid, die kunnen je koppelen aan iets waar jij lol aan hebt, OF wat goed is voor je cv (bestuurswerk)
Alle reacties Link kopieren
Ik zat in hetzelfde schuitje als jij en ben gaan vrijwilligen achter de bar bij een poppodium. Super leuk, want je leert veel mensen kennen, en je hebt toch nog een beetje die uitgaanscomponent, maar dan doe je ook nog eens iets goeds voor anderen ipv dat je je krom zuipt ;) En een stuk goedkoper dan uitgaan ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ik had inderdaad ook al gedacht aan vrijwilligerswerk, dus ik neem daarin ook zeker een kijkje :)
leeg
Alle reacties Link kopieren
Misschien is salsa, bachata of kizomba leren dansen iets voor je, je leert snel mensen kennen en er zijn altijd wel feestjes waar je kan gaan dansen.
Denk je niet dat je na je volle werkweek iets minder puf hebt voor hobby's dan nu als student? Zou je tijd niet gelijk te vol gaan plannen. Na een dag werken is het ook heerlijk Netflixen. En je moet je vrienden ook nog zien.

Maar anders: ga een taal leren, op een cursus voor haken / naaien / breien, ga tapdansen.
Alle reacties Link kopieren
talencursus?
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven