Ik kan de juiste BH-maat niet vinden (radeloos)

20-06-2019 12:01 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit is echt een probleem voor mij geworden ik ben 25 ja, 25 jaar en ik heb nog steeds niet de juiste BH-maat kunnen vinden.
Ik droeg een 85C maar ik ben laatste paar maaden 10 kilo aangekomen en deze BH's kwamen te strak, hier heb ik maanden mee gewacht (ja, niet echt gesteld op mijn comfort) waardoor ik nu een 'afdruk' van overgehouden heb onder mijn borsten (was rood is nu bruinig geworden). Nu dacht ik eindelijk de juiste BH-maat gevonden te hebben, maar heb het nu een uur aan het krijg een rode afdruk. Ik was namelijk naar de hunkemoller geweest, daar heb ik een BH gepast 95B en die leek goed te zitten ik wilde het niet voor 30,- aanschaffen maar heb hetzelfde model gevonden op website voor 15 euro dus ik denk yesss hij zit natuurlijk wel veeel veeel lekkerder die andere want dat was gwn zelfpijning maar wat moet ik nu? Moet ik gewoon afvallen?
Alle reacties Link kopieren
De medewerker die mij hielp naar het zoeken van een juiste BH zei dat 95B mijn maat is of 90C, 90C vond ik toch te strak zitten maar 95B inderdaad goed in het model die ik nu heb... maar nu weet ik het echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
naar de hunkemuller moet je ook niet gaan, je moet een goede lingerie zaak zoeken. En ja, die bh's zullen prijzig zijn maar goedkoop is duurkoop in dit geval. Doet ook wonderen voor je houding
Alle reacties Link kopieren
Laat het opmeten bij een goede bh-zaak i.p.v. zelf klungelen.

En bij Hunkemöller is de ene 85b de andere niet, helaas.

Daarbij: bh’s zijn delicate dingen om te wassen. Dus voorzichtig wassen en zeker niet in de droger. Stop ze in een waszakje en een fijnwasprogramma.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Naar een goeie lingeriewinkel gaan (geen keten), een ouderwetse met stoffige dames met centimeters
en je goed laten opmeten
Alle reacties Link kopieren
Laat je eens adviseren in een lingerie zaak. En trek er wel wat meer voor uit dan 15 euro, een goede bh is belangrijk
cookieholic wijzigde dit bericht op 20-06-2019 12:07
0.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een dame met haar bril op het puntje van haar neus, die goed poert en trekt en zegt: kind, met jouw buste heb je echt maat ... nodig.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
20-06-2019 12:06
Laat je eens adviseren in een lingerie zaak. En trek er wel wat meer voor hit dan 15 euro, een goede bh is belangrijk
Het was 30,- dus de kwaliteit is van 30 euro
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
20-06-2019 12:07
Een dame met haar bril op het puntje van haar neus, die goed poert en trekt en zegt: kind, met jouw buste heb je echt maat ... nodig.
Ja, bij de hunkemoller was het ook zo een mevrouw en ze zei inderdaad arm kind, dame zo iets... ahhah
lilalinda schreef:
20-06-2019 12:04
Naar een goeie lingeriewinkel gaan (geen keten), een ouderwetse met stoffige dames met centimeters
en je goed laten opmeten
Maar waar vind je die nog? Alle lingeriewinkels waar ik ooit kwam zijn weg. Dus veroordeeld tot livera, Hunkemöller de lingerieafdrling van de Bijenkorf waar die dames met centimeter ook vervangen zijn door engels sprekende twintigers of online.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
20-06-2019 12:07
Het was 30,- dus de kwaliteit is van 30 euro
je hebt de kwaliteit van 120 euro nodig
Alle reacties Link kopieren
Marie-Antoinettexx schreef:
20-06-2019 12:04
naar de hunkemuller moet je ook niet gaan, je moet een goede lingerie zaak zoeken. En ja, die bh's zullen prijzig zijn maar goedkoop is duurkoop in dit geval. Doet ook wonderen voor je houding
Is hunkemoller geen goede lingeriezaak? welke adviseer je mij?
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
20-06-2019 12:10
Maar waar vind je die nog? Alle lingeriewinkels waar ik ooit kwam zijn weg. Dus veroordeeld tot livera, Hunkemöller de lingerieafdrling van de Bijenkorf waar die dames met centimeter ook vervangen zijn door engels sprekende twintigers of online.
precies ik ken er geen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me wel eens op laten meten door een potige, stoffige dame en daar kwam 75A uit. En toch was de band te ruim want hij kroop omhoog.

Ik heb toen een hele doos BH's besteld bij Zalando. In alle maten van 75A tot en met 70C . Van verschillende merken. Conclusie: je kunt er geen pijl op trekken en ze zaten allemaal ruk.

Ik draag nu het liefst van die bralette dingen of yoga tops. Misschien ook nog een idee?
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
20-06-2019 12:10
Is hunkemoller geen goede lingeriezaak? welke adviseer je mij?
Voor tienermeisjes ja, of om je strings te halen. Ligt eraan waar je woont, de beste lingeriewinkels zijn geen ketens. Ik ken een hele goede in Den Bosh. Maar als ik daar ga winkelen, trek ik wel het tienvoudige uit van jouw 30 euro...
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede lingerie zaak, en laat je opmeten.

10 kilo aankomen is minimaal 1 kledingmaat groter. Je borsten zijn vooral vet en wat spierweefsel, dus de kans is groot dat ook je borsten zijn veranderd. Niet alleen in grootte maar ook in vorm.

35 Euro is niet echt duur voor een goedzittende bh. Wanneer je een goed zittende bh aan hebt, zit je bovenkleding ook een stuk mooier

Het wil trouwens niet zeggen, dat wanneer je afvalt, je borsten en omvang weer je oude maten krijgen!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede bh zaak om je maat op te laten meten en koop een goede bh van een goed merk wat bij je borsten pas (het ene merk heeft bijvoorbeeld bredere cups dan het andere merk, het ligt ook aan de vorm van je borsten welk merk goed bij je past). Een BH van 30 euro ondersteunt echt niet voldoende. Ik ben altijd tussen de € 50 (bij een aanbieding) en € 100 kwijt. Freya is bijvoorbeeld een goed merk waarvan de BH's redelijk betaalbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
als je 30 euro al te duur vindt voor een bh en je er daarom maar op internet gaat bestellen dan ga je inderdaad geen goed passende bh's vinden.

Afhankelijk van het model heb ik soms ook een andere maat, sommige modellen passen gewoon uberhaupt niet, en per merk verschilt het ook nog eens.

Naar de winkel gaan en passen dus.
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens op internet wat voor goede lingeriewinkels er in jouw woonplaats zitten. Voor elke maat en vorm moet een goede bh te vinden zijn, het kan alleen zo zijn dat hij wel duur is. Voor 15 euro ga je het zeer zeker niet redden en voor 30 waarschijnlijk ook niet. Mijn ervaring is dat je bij de Bijenkorf ook goed geholpen wordt op een rustig moment.

Met een omtrek van 95 is afvallen sowieso wel een goed idee denk ik, ongeacht of je wel of niet een goede bh vindt.
Alle reacties Link kopieren
Naar een speciaalzaak gaan (lees geen hunkemoller of livera) en daar goed je maten laten opmeten, dan heb je een goed passende BH. Ze zijn vaak duurder maar het comfort is er dan ook naar.
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
20-06-2019 12:07
Het was 30,- dus de kwaliteit is van 30 euro
Dus prut.. simpel.. voor 30 euro koop je geen echt goede bh..
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
20-06-2019 12:10
precies ik ken er geen
Er zijn er zat. Google op lingerie + naam woonplaats( of grote plaats in de buurt) er zitten er zat hoor.. Ik woon in een klein dorp in het noorden en een dorp verderop zit een hele goede lingerie zaak. 2 BH's gekocht voor 150 euro samen
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
20-06-2019 12:10
Maar waar vind je die nog? Alle lingeriewinkels waar ik ooit kwam zijn weg. Dus veroordeeld tot livera, Hunkemöller de lingerieafdrling van de Bijenkorf waar die dames met centimeter ook vervangen zijn door engels sprekende twintigers of online.
Mijn woonplaats heeft er twee
met klassieke dames die je opmeten
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ik heb letterlijk een brede rug en flinke borsten. Ik heb gewoon kledingmaat 40, maar even een bh'tje kopen bij Zeeman of Hema hoef ik niet te doen.
Het is altijd wat: of het elastiek doet zeer, of mijn borsten worden platgedrukt of onder mijn kin geduwd.
Ben het eens met bovenstaande reacties.. zoek een klassiek panty en lingerie winkeltje.. in grote steden bestaan ze nog.
Ga passen en laat een winkelmedewerkster het even bekijken.. deze dames zijn veelal ervaren en discreet, en zullen voor jou de BH vinden die past bij jpuw borsten en postuur.
Koop liever 3 goede i.p.v 10 minder goede of slechte BH's.
Laatst las ik iets over een speciaalzaak in Rotterdam, de naam is me ontschoten, waar mensen van uit het hele land komen voor echt goed advies. Wij hadden in het dorp ook een goede zaak, maar die kon helaas niet blijven draaien op klanten die twee keer per jaar in de uitverkoop kwamen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven