Kabinet wil spoor aanpakken, meer en lange treinen. Ga jij?

15-11-2007 19:38 33 berichten
Weer een poging om het fileprobleem aan te pakken.



Er wordt beloofd dat het kaartje niet duurder zal worden.

Zou jij daadwerkelijk met de trein gaan als vaker gaat rijden en met langere treinen?
Alle reacties Link kopieren
Helaas reis ik elke dag met de trein naar mijn werk. Ik geloof niks van die mooie beloftes. Kaartje niet duurder(jaja) Langer treinen(jaja) vaker rijden(jaja). Eerst zien en dan geloven.
Alle reacties Link kopieren
Ach jongens dat roepen ze volgens mij al 15 jaar. En in de afgelopen 15 jaar is er weinig veranderd. Ik ga liever met de fiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik reis al jááren met de trein. Gelukkig op een goed traject, zelden problemen. Maar dan is het goed te doen hoor. Krantje erbij, lekker relaxed en zonder schuldgevoel (milieu) forensen.
zomerkind schreef op 15 november 2007 @ 19:52:

Ach jongens dat roepen ze volgens mij al 15 jaar. En in de afgelopen 15 jaar is er weinig veranderd. Ik ga liever met de fiets.
Ik ook, maar het is zo'n pesteind fietsen naar m'n werk, Tot nu toe bevalt de trein trouwens best hoor, maar langere en meer treinen zou geen overbodige luxe zijn. Dan zou ik ook nog kunnen werken onderweg.
Alle reacties Link kopieren
zomerkind schreef op 15 november 2007 @ 19:52:

Ach jongens dat roepen ze volgens mij al 15 jaar. En in de afgelopen 15 jaar is er weinig veranderd. Ik ga liever met de fiets.
Ja ik ook maar met de trein is het 40 minuten reizen dus fietsen word een beetje een probleem vooral in de winter O.o

Alle reacties Link kopieren
Ja precies die treinen zijn gewoon veel te kort in de spits ik moet elke keer staan en ze zouden best wel wat vaker mogen rijden.
Alle reacties Link kopieren
ik geloof dat aan het slechtste traject van ned. woon (was ooit eens op tv).

Er gaat elke kwartier een lange trein, maar in de spits is en blijft het drama...

Je kunt gewoon nooit op de NS bouwen.
Keep on dreaming.......................



Het treinstation is verder weg dan de bushalte, de bus is voor mij dus praktischer, maar hoewel er in mijn bus alleen maar forensen zitten, wordt het een "scholierenexpresse" genoemd, en zit je tijdens de schoolvakanties, 's avonds én in het weekend zonder openbaar vervoer.
Alle reacties Link kopieren
Het file-probleem is alleen maar op te lossen als het OV aantrekkelijker word dan de auto. En dat is het tot nu toe niet en ik ben bang dat het er ook niet van komt.
Alle reacties Link kopieren
tsja, ik raas elke dag met de trein langs een van de drukste trajecten op de snelweg, altijd file dus. Ik ben dan altijd erg blij dat ik in de trein zit. En idd zit, ik sta eigenlijk nooit, terwijl ik echt op een heel druk traject forens. En de vertragingen vind ik ook erg meevallen. volgens mij is het wat dat betreft verbeterd in vergelijking met een jaar of 5-7 geleden. Iig op mijn traject ergens in de randstad.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet omdat de plaats waar ik werk niet beschikt over een treinstation en ik dan eerst met de trein moet en dan moet overstappen op de bus. Ik ben dan een half uur langer onderweg dan wanneer ik met de auto ga.
Alle reacties Link kopieren
traincha2 schreef op 15 november 2007 @ 21:27:

Ik ga niet omdat de plaats waar ik werk niet beschikt over een treinstation en ik dan eerst met de trein moet en dan moet overstappen op de bus. Ik ben dan een half uur langer onderweg dan wanneer ik met de auto ga.
Bij mij idem dito. :-|
Alle reacties Link kopieren
[quote]ellen2_ schreef op 15 november 2007 @ 19:54:

Ik reis al jááren met de trein. Gelukkig op een goed traject, zelden problemen. Maar dan is het goed te doen hoor. Krantje erbij, lekker relaxed en zonder schuldgevoel (milieu) forensen.[/quote]





Zolang de stroomvoorziening van de Nederlandse Spoorwegen voor een groot deel wordt opgewekt met vieze kolencentrales mogen treinreizigers zich erg schuldig voelen over de luchtvervuiling.
Alle reacties Link kopieren
Zolang de stroomvoorziening van de Nederlandse Spoorwegen voor een groot deel wordt opgewekt met vieze kolencentrales mogen treinreizigers zich erg schuldig voelen over de luchtvervuiling.




Pfff. gegeven het aantal reizigers gedeeld door de uitstoot van schadelijke stoffen lijkt trein me nog altijd beter dan auto.

In jouw optiek is de enige optie kennelijk lopen of fietsen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]ellen2_ schreef op 16 november 2007 @ 23:44:

[...]





Pfff. gegeven het aantal reizigers gedeeld door de uitstoot van schadelijke stoffen lijkt trein me nog altijd beter dan auto.

In jouw optiek is de enige optie kennelijk lopen of fietsen.[/quote]





Euhh, ik ga liever met de auto, dank u :)

Ik ben trouwens aan het sparen voor een 2de hands SUV: aan een prettiger klimaat in Nederland wil ik best een steentje bijdragen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Waar rijd je nu in, Quattro??
Alle reacties Link kopieren
[quote]Zamirah schreef op 17 november 2007 @ 00:17:

Waar rijd je nu in, Quattro??[/quote]





Een auto :) ja flauw ik weet 't. Een 2de hands proletenbak ;-)
Alle reacties Link kopieren
Een Opel dus.
Alle reacties Link kopieren
Geen trein voor mij ! M.u.v. uitje/lunch/feestje (met drankje erbij) waar trein/OV haalbaar is.

Qua werk niet mogelijk m.u.v. enkele dagen, maar vervoer dan regelmatig 'veel spullen'.

Heb lease, (deels) buitendienst en rayon NL. en regelmatig 's avonds (laat) 'ergens in den lande' , dus NEE geen OV!

En ja, mijn privé-km's zijn vrij maar beperkt want reis voornamelijk werkkm's.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Zamirah schreef op 17 november 2007 @ 00:24:

Een Opel dus.[/quote]





X-D X-D

Er zijn grenzen he! Kan geen merk/model noemen ivm privacy, voertuigen zijn nogal herkenbaar :)
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef op 17 november 2007 @ 01:22:

[quote]Zamirah schreef op 17 november 2007 @ 00:24:

Een Opel dus.[/quote]





X-D X-D

Er zijn grenzen he! Kan geen merk/model noemen ivm privacy, voertuigen zijn nogal herkenbaar :)


Ghegeh...schijthuis...zeg nu maar dat je in een krielkip rijdt!



Ik ga elke dag met de trein, een hele lange ook nog. Als ik mijn koffie op heb loop ik toch zeker ruim vijf minuten naar de laatste wagon. En daar is het lekker rustig, plaats zat want bijna niemand loopt zo'n end voor een plek in de trein.



De bokkensprongen die in de politiek worden gemaakt om het fileprobleem tegen te gaan worden hilarisch!
Alle reacties Link kopieren
~[quote]Jaschenca schreef op 17 november 2007 @ 01:49:

[...]



Ghegeh...schijthuis...zeg nu maar dat je in een krielkip rijdt!



oke oke, ik wilde graag een mannelijke maar vooral sportieve auto die fors indruk maakt op de vrouwtjes......vandaar mijn keuze voor een occasie Daihatsu Gran Move. Die van mij is in 2 kleuren uitgevoerd (Turqoise en zilver!) en zowel de Greatest Hits van Phil Collins als Celine Dion zitten in de CD-wisselaar!



Ook praktische auto voor vrijetijd: Ik ben nogal sportief dus als ik mijn lange rode broek draag met zo'n chique lamswollen trui erboven en naar de Golfbaan wil rijden passen er rustig 3 (!) sets golfclubs in. En dan het comfort....... ;-) ;-)

Kijk een plaatje:

http://www.dinside.no/dh_bilde/4775.jpg
Haha ik vind hem anders hardstikke lelijk!
Alle reacties Link kopieren
als ze het kaartje goedkoper maken dan ga ik wel met de trein.



oh en die auto is lelijk en er zit niets mannelijks aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven